با قیمت پایه 5 هزار دلار

معرفی ماروتی سوزوکی آلتو K10

6 شهریور 1401 10:32

ده سال پیش و تحت مشارکت ماروتی سوزوکی، یک خودروی هاچ‌بک به نام آلتو در هند عرضه شد. این مدل علیرغم نام مشترک با سوزوکی آلتو حاضر در بازار ژاپن، تفاوت‌های زیادی با آن دارد. سوزوکی آلتو زمانی توانست به آمار فروش سالانه 250 تا 270 هزار دستگاه هم دست پیدا کند، اما به لطف افزایش تنوع رقبا، این رقم در سال گذشته به 166 هزار دستگاه رسید، که البته همچنان از سایر محصولات ماروتی سوزوکی همچون بالنو و سوئیفت بیشتر است.

طراحی ماروتی سوزوکی آلتو K10

اکنون سومین نسل از آلتو با پسوند K10 به مشتریان هندی معرفی شده است، تا بلکه موفقیت‌های قبلی را تکرار کند. سوزوکی آلتو روی پلتفرم ماژولار Heartect شکل گرفته است، که برای ساخت برخی محصولات دیگر این برند نیز مورد استفاده قرار می‌­گیرد.

طول ، ارتفاع و فاصله بین محورهای سوزوکی آلتو به ترتیب 85 ،45 و 20 میلیمتر افزایش یافته و به 3.53 ، 1.52 و 2.38 متر رسیده، درحالی‌که عرض خودرو همچنان برابر با 1.49 متر باقی مانده است.

کابین و امکانات ماروتی سوزوکی آلتو K10

ابعاد بزرگتر، افزایش فضا برای 5 سرنشین سوزوکی آلتو را به همراه داشته، ضمن­ این‌که گنجایش محفظه بار هم از 177 به 214 لیتر رسیده است.

فضای کابین سوزوکی آلتو با رنگ مشکی تزئین شده است، ولی برای افزایش زیبایی این بخش، باید پکیج قطعات کروم به نام Glinto یا جزئیات نارنجی مجموعه Impacto را سفارش دهید.

سوزوکی آلتو در تریم پایه، به دو کیسه هوا، سنسورهای عقب، بالابر برقی برای شیشه‌­های جلو و ترمز ABS مجهز شده است، اما تهویه مطبوع، فرمان برقی، ورود بدون کلید و نمایشگر 7 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، با پرداخت هزینه بیشتر نصب می­‌شود.

البته سوزوکی آلتو هویت اقتصادی خود را از دست نداده و مواردی همچون پشت‌سری حساس به ضربه یا برف‌­پاک­‌کن عقب، در هیچکدام از تریم‌ها وجود ندارد!

مشخصات فنی ماروتی سوزوکی آلتو K10

پس از دو سال، پیشرانه BS6 که با استانداردهای آلایندگی یورو 6 مطابقت داشت از صحنه کنار رفته و پیشرانه سه سیلندر تنفس طبیعی K10C با 67 اسب‌بخار قدرت و 89 نیوتن متر گشتاور، به سوزوکی آلتو بازگشته است. این پیشرانه به سامانه استارت استاپ مجهز شده و نیروی خود را به گیربکس 5 سرعته دستی یا AGS انتقال می­دهد.

سوزوکی آلتو روی چرخ‌های 13 اینچی قرار گرفته، که در محور عقب، به ترمزهای کاسه‌­ای مجهز است.

قیمت ماروتی سوزوکی آلتو K10

ماروتی سوزوکی آلتو K10 در هند با قیمت 5 الی 7.3 هزار دلار به فروش می‌رسد. نسخه ضعیف‌تر از نسل قبلی یعنی سوزوکی آلتو 800 با 48 اسب‌بخار قدرت و 69 نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس دستی هم فعلاً در خط تولید باقی مانده و با قیمت 4.3 الی 6.3 هزار دلار قابل خرید است.

دیدگاه کاربران