• فولکس واگن ID. XTREME

کراس‌اوری برقی با قابلیت آفرود

معرفی فولکس واگن ID. XTREME

20 شهریور 1401 11:24

شرکت فولکس‌ واگن حدود یک ماه پیش از کراس‌اور برقی ID.4 مدل 2023، با قیمت پایه 38,790 دلار رونمایی کرد. اکنون فولکس‌واگن کانسپتی را معرفی کرده تا عملکرد و کارایی این کراس‌اور الکتریکی را در خارج از جاده‌های آسفالت‌شده، نشان دهد. این کانسپت ID. Xtreme نام دارد و به تازگی در Locarno رونمایی شده است.

فوکس واگن ID. XTREME روی چرخ‌های آفرودی 18 اینچی آماده رالی سوار شده است و ارتفاع آن، در مقایسه با نسخه معمولی ID.4 GTX بالاتر است.احتمالاً فولکس‌ واگن قصد دارد تا به‌روز‌رسانی‌های کارخانه‌ای و لوازم جانبی موجود برای این محصول را نشان دهد. امیدواریم این ارتقاها به‌زودی برای مشتریان در دسترس باشند.

این کانسپت براساس فولکس واگن ID.4 GTX ساخته شده است و این بدان معناست که سیستم تمام چرخ محرک (AWD) دارد و اصلاحات نرم‌افزاری، خروجی آن را 87 واحد افزایش داده و به 382 اسب‌بخار رسانده است. این خودرو روی چرخ‌های آفرودی 18 اینچی آماده رالی سوار شده است و ارتفاع آن، در مقایسه با نسخه معمولی ID.4 GTX بالاتر است. یک میله اضافی و اصلاحات روی سپر جلو، ظاهر قوی‌تری از آن ساخته است. عرض گلگیرها 50 میلی‌متر افزایش یافته و ظاهر آفرودی خودرو را تکمیل می‌کند.

روی سقف خودرو، یک نوار LED افزوده شده است. علاوه بر آن، پوشش تمام آلومینیومی برای قسمت زیرین خودرو در نظرگرفته شده تا هنگام آفرود، کم‌ترین آسیب ایجاد شود. یک محافظ آلومینیومی نیز به صورت ویژه برای زیر سپر جلو وجود دارد.

یک صدای رانندگی از قسمت چرخ‌ها خارج می‌شود، که احتمالاً فولکس‌ واگن آن را برای ایجاد حس ماجراجویی قرار داده است.

فولکس واگن ID. XTREME

داخل کابین، پوششی از جنس آلکانترا، صندلی‌های جدید و تریم نارنجی دیده می‌شود.

فولکس‌ واگن می‌گوید که این کانسپت بر اساس خودرو آزمایشی ID.4 ساخته شده و باتری مشابه آن را دارد. مسئول این پروژه And reas Reckewerth، از بخش توسعه فولکس‌واگن و شعار آن «ساخته شده توسط علاقمندان در فولکس‌واگن، برای علاقمندان ID.» است.

هنوز برنامه‌ای برای نسخه تولیدی این کانسپت وجود ندارد.

دیدگاه کاربران