• مکث موتور بايک روژيانگ X3
  • BAIC Ruixiang X3 مکث موتور بايک روژيانگ X3
  • تيام مکث موتور
  • تيام مکث موتور
  • تيام مکث موتور
  • تيام مکث موتور
  • تيام مکث موتور

یک گزینه اقتصادی برای واردات

بررسی مکث موتور تیام (بایک روژیانگ X3)

5 بهمن 1401 15:58

مکث موتور تیام: دومین روژیانگ ایران

در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401 که در شهریور 1401 برگزار شد، یک کراس‌اور غریبه با لوگوی مکث موتور و پلاک گذرموقت، نظر حاضران را جلب کرد.

روژیانگ ایکس تری در ایران

این خودرو جدید که در بازار چین آنرا با نام Ruixiang X3 می‌شناسند، محصولی از زیر مجموعه‌های BAIC به شمار می‌رود اما در بازار ایران، قرار است با نام جدید تیام مکث موتور عرضه شود. بعد از عرضه کراس‌اور تیارا، خودرو تیام را باید دومین محصول روژیانگ در کشورمان بدانیم. همچنین بادرنظر گرفتن کلوت و تیارا، حالا تیام سومین محصول مکث موتور است..

تیام مکث موتور (روژیانگ X3)، به عنوان دومین محصول زیربرند بایک، در پنجم مارس 2022 رونمایی شده است، اما حقیقت این است که سابقه این خودرو به مدت‌ها قبل یعنی سال 2014 بازمی­‌گردد، زمانی که با نام هوانسو S3 در نمایشگاه پکن معرفی شد.

این محصول پس از یک تغییر چهره جزئی و افزایش طول بدنه در سال 2020 از دور خارج شد، اما دو سال بعد به صحنه بازگشت تا براساس اعلام سازنده، توجه قشر جوان ساکن شهرهای کوچک را جلب نماید.

طراحی خودرو تیام مکث موتور

فرم مکعبی بدنه تیام مکث موتور، تا حد زیادی به مدل اولیه وفادار باقیمانده و به جزء چراغ‌ها و جلوپنجره مستطیل شکل، رینگ‌های پنج پره، ریل سقفی و کشیدگی بخش انتهایی بدنه، نکته قابل بیان دیگری به همراه ندارد.

BAIC Ruixiang X3 مکث موتور بایک روژیانگ X3

ابعاد بدنه بایک روژیانگ X3 مکث موتور، در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.52، 1.79، 1.77 و 2.7 متر اعلام شده است.

امکانات مکث موتور تیام

کابین مکث موتور تیام ، طرحی ساده ولی قابل قبول را به نمایش گذاشته که مواردی همچون نمایشگر مرکزی با دوربین عقب و بلوتوث، تهویه مطبوع و فرمان چهار شاخه را به همراه دارد. این خودرو در کامل‌ترین نسخه با سقف شیشه‌­ای، روکش چرم فرمان و تزئین دو رنگ کابین عرضه می­‌شود.

BAIC Ruixiang X3 مکث موتور بایک روژیانگ X3

علیرغم تاکید سازنده بر چیدمان هفت نفره کابین خودرو تیام، به صورت 2+3+2، خبرنگار رسانه car.inotgo.com معتقد است که ردیف سوم این خودرو چندان قابل استفاده نخواهد بود. بنابر اعلام سازنده، 22 محفظه مختلف برای لوازم کوچک پیش‌­بینی شده و با تا کردن تمام صندلی‌ها، گنجایش حمل بار این خودرو به 2534 لیتر افزایش می‌­یابد.

خودرو مکث موتور تیام، به تجهیزات ایمنی حداقلی مجهز شده است، بدین معنی که مواردی شامل دو کیسه هوا، ترمز ABS با EBD، پایداری، کنترل کشش کنترل خودرو در سربالایی و پایش فشار باد تایرها را به همراه دارد.

مشخصات فنی خودرو تیام

بایک روژیانگ X3 تنها با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه شده که 113 اسب­‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به محور عقب انتقال می­‌دهد. سیستم تعلیق این خودرو براساس ترکیب مک­‌فرسون مستقل در محور جلو و پنج اتصالی در عقب طراحی شده است.

قیمت تیام مکث موتور

در بازار چین، بایک روژیانگ X3 در چهار تریم با قیمت 55,800 الی 69,800 یوان (8 الی 10 هزار دلار) به فروش می­‌رسد. این خودرو در بازار چین با وولینگ هونگوانگ S3، چانگان Auchan X70A و بائوجون 530 رقابت می­‌کند، که البته از تمام آنها ارزان‌تر است.

در صورت عرضه قطعی شدن عرضه تیام مکث موتور در ایران، این خودرو کار آسانی برای جلب نظر مشتریان در پیش ندارد مگر اینکه با قیمتی رقابتی عرضه شود، تا در برابر مدل‌های هم‌­اندازه ولی مجهز و نیرومندتر بتواند مشتریان را وسوسه کند.

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات مکث موتور و همچنین جهت مشاهده شرایط فروش فوری تیام مکث موتور و پیش فروش‌ تیام، مقاله شرایط فروش مکث موتور را حتما بخوانید.

دیدگاه کاربران
Saeed199 1402/9/20
قیمتش یک میلیاردو صدو پنجاه میلیون هستش
پاسخ
0
0
1
Soheman 1401/6/23
شنیدم که قیمتش ۴۵۰ تا۵۵۰ میلیون هست درسته
پاسخ
0
0
0