شرکت پژو، خودروهای برقی جدیدی را برای عرضه در سال 2023 آماده کرده است، که عبارتند از نسخههای هیبریدی شاسیبلندهای 3008 و 5008 و مدل کاملاً الکتریکی e408.
”پژو پیشرانه هیبریدی جدیدی را معرفی کرده است، که ابتدا در مدلهای 3008 و 5008 به بازار میآیند و سپس به سایر مدلها راه مییابند.“از سال آینده، کل محصولات پژو، از جمله خودروهای سواری و تجاری، حداقل با یک نسخه هیبریدی، پلاگینهیبرید و یا الکتریکی در دسترس خواهند بود. پژو قصد دارد که تا سال 2030، صد در صد فروش خود در اروپا را الکتریکی کند.
پژو پیشرانه هیبریدی جدیدی را معرفی کرده است، که ابتدا در مدلهای 3008 و 5008 به بازار میآیند و سپس به سایر مدلها راه مییابند. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی جدید PureTech است که از نوع سه سیلندر 1.2 لیتری توربوشارژ است، خروجی آن به 134 اسببخار قدرت میرسد. این پیشرانه به یک گیربکس دوکلاچه برقی با باتری 48 ولتی متصل شده است. پژو ادعا میکند که این سیستم، نسبت به نسخه احتراق داخلی، 15 درصد کاهش مصرف سوخت دارد. همچنین میتواند در محیط شهری تا یک کیلومتر را بدون آلایندگی طی کند.
پژو جزئیات زیادی را بازگو نمیکند؛ اما انتظار میرود که نسخه هیبریدی، جایگزین مقرونبهصرفهتری برای مدلهای پلاگینهیبرید باشد. این پیشرانه هیبریدی به احتمال زیاد، در مجموعهای از خودروهای شاسیبلند استلانتیس استفاده خواهد شد.
شرکت پژو تاکید کرده که بهزودی نسخه تمام الکتریکی مدل 408 معرفی میشود و این کراساور فستبک به سایر خودروهای برقی پژو نظیر 308 برقی و پژو 208 برقی ملحق میشود.
جزئیاتی در دسترس نیست، اما انتظار میرود که E-408، که بر اساس EMP2 ساخته شده، پیشرانه الکتریکی خود را با پژو 308 برقی به اشتراک گذارد. E-308 به یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 154 اسببخار مجهز شده و باتری 54 کیلوواتساعتی آن، برد 400 کیلومتری را ارائه میدهد.
درست همانند سایر ونهای استلانتیس، اکنون ون e-Expert Hydrogen پژو نیز با تکنولوژی پیلسوختی در دسترس است.
مخازن هیدروژن میتوانند تنها در مدت زمان 3 دقیقه، برای پیمودن مسیر 400 کیلومتری آماده شوند. این ون به موتور الکتریکی 134 اسببخاری (در بخش جلو) مجهز شده و ظرفیت حمل بار آن برابر با هزار کیلوگرم است.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com