• موتورسيکلت ايران دوچرخ KPT 200
  • موتورسيکلت ايران دوچرخ KPT 200
  • موتورسيکلت ايران دوچرخ KPT 200
  • موتورسيکلت ايران دوچرخ KPT 200
  • موتورسيکلت ايران دوچرخ KPT 200
  • موتورسيکلت ايران دوچرخ KPT 200
  • موتورسيکلت ايران دوچرخ KPT 200

موتورسیکلتی ادونچر از گروه بهمن

بررسی موتورسیکلت ایران دوچرخ KPT 200

20 بهمن 1402 23:00

دوقلوهای تازه‌وارد کلاس Adventure که از سوی ایران دوچرخ عرضه می‌شوند، به طور حتم می‌توان فضای رقابتی را متحول کنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات فنی و آپشن‌های این دو مدل یعنی KPT200 و KPT200 PRO که می‌خواهند فصل جدیدی در بازار موتورسیکلت‌ها رقم بزنند.

پاییز سال 1401 و در جریان برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری تهران بود که شرکت ایران دوچرخ از زیرمجموعه‌های گروه بهمن، از دو محصول ادونچر خود رونمایی کرد. این دو موتورسیکلت نسخه‌های استاندارد و پرو از خانواده KPT200 بودند. در حقیقت برند اصلی این موتورسیکلت‌ها لیفان چین است که در قیاس با تولیدات قدیمی این شرکت که در بازار ایران نیز عرضه شده بود، یک جهش چشم‌گیر را در زمینه طراحی تجربه کرده‌اند. با هم نگاهی به ایران دوچرخ KPT200 می‌اندازیم.

اگر بخواهیم کلاس دقیق این محصول را تعریف کنیم باید بگوییم که موتورسیکلت فوق یک ادونچر-تورینگ کامپکت است. محصولی که به راحتی می‌تواند از پس وظایف شهری و حتی خارج جاده‌ای نیز بربیاید. به همین دلیل بوده که مهندسان ابعاد این موتور را به درستی و در حد استاندارد تعادلی در نظر گرفته‌اند. طول، عرض و ارتفاع موتورسیکلت فوق به ترتیب 1285، 780 و 2000 میلی‌متر اعلام شده است. این در حالی است که فاصله بین دو محور آن نیز 1340 میلی‌متر شده که عدد خوبی را نشان می‌دهد.

پیشرانه KP200 همان‌طور که از نامش هم قابل حدس‌زدن است، 198 سی‌سی است. یک بلوک تک سیلندر چهارزمانه آب‌خنک با سیستم EFI. دلیل اینکه این حجم سنگین درون یک سیلندر گنجانده شده به دلیل قطر و کورس پیستون آن است که به ترتیب اعداد 58.8 و 65.5 میلی‌متر را نشان می‌دهد.

لیفان KP200 در حالت خشک یعنی بدون احتساب سایر مایعات، 153 کیلوگرم وزن دارد. منبع تغذیه آن یک باطری 12 ولت 9 آمپر است. طبیعی است که با چنین ابعادی و پیشرانه‌ای باید هم شرکت سراغ یک باک بنزین 14 لیتری برود.

برای یک موتورسیکلت کلاس ادونچر سایز لاستیک اهمیتی فوق‌العاده دارد. لاستیک‌هایی که در این موتورسیکلت با سایز 100.80 در چرخ جلو و 130.70 در چرخ عقب می‌توانند پایداری سطح بالایی را برای راکب به ارمغان بیاورند.

جدیدترین اخبار موتور سیکلت و قیمت روز موتورسیکلت را در باما دنبال کنید.

نویسنده : نیما حدادی

منبع : باما

دیدگاه کاربران
میرزایی 1402/7/3
اصلا به کسی پیشنهاد kpt200 رو نمیکنم چرا ؟‌‌ قدرت خوبی برای سواری دو ترک نداره و خیل فشار رو موتور میاد . سنگینی موتور هم مضاعف بر کندی قدرت . دوما کیفیت متریال مصرفی بسیار سطح پایین مثلا نشیمن عقب هم کوچیکه هم خلاصی داره و سرجاش فیکس نمیشه چون از قلاب پلاستیکی بجای اهنی استفاده کرده ضمن اینکه حرارت موتور از بین دو نشیمن راکب به باسن راننده میخوره و حس بدی داره سوما نشاگر میزان اب رادیاتور نداره برخلاف ns که داره . . سیمهای برق و فیش های اتصال کاملا و براحتی در دسترس بوده و قابل رویت است . من که از خریدنش مثل ... پشیمون هستم
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/9/22
بنده بر خلاف شما از خریدش در این رنج قیمت راضیم، انجین کم مصرف (از یک اسکوتر هم مصرفش کمتره) و کم استهلاک لیفان راضی کننده است، باک جادار ظوریکه با یک باک نزدیک 500 کیلومتر رانندگی کردم، طراحی ظاهری دلنشین، قدرت مناسب، سیستم خنک کنندگی موتور خوب از دیگر مزایای این موتور هست ...
1
1