• تويوتا با ارزش‌ترين برند خودرويي 2022 با اعلام موسسه اينتر برند

با اعلام موسسه اینتر برند

تویوتا با ارزش‌ترین برند خودرویی 2022

18 آبان 1401 14:15

موسسه اینتر برند (Interbrand) که در طول بیش از 40 سال گذشته به معرفی اسامی شرکت‌های برتر در حوزه تجارت مشغول بوده، ارزشمندترین برندهای خودرو در سال 2022 را نیز معرفی کرده است.

با مرور فهرست برندهای برتر خودرو در سال 2022 می­‌توان دریافت که غیر از رشد چشمگیر تسلا و سقوط ب ام و از مقام سوم به چهارم، سایر برندها در جایگاه قبلی خود قرار دارند.مجموع ارزش برندهای فعال در صنعت خودروسازی با 10 درصد افزایش نسبت به سال قبل، به 59.757 میلیارد دلار رسیده و دوباره تویوتا در راس تمام شرکت‌های خودروساز قرار گرفته است. این شرکت ژاپنی در میان صد برند برتر جهانی هم جایگاه ششم را اشغال کرده است، که نسبت به سال قبل، یک پله بهبود نشان می‌­دهد.

مرسدس بنز هم با فاصله نزدیک، تویوتا را تعقیب می­‌کند. ارزش این برند در سال 2022 با 10 درصد افزایش به 56.103 میلیارد دلار رسیده است. برند آمریکایی تسلا در جایگاه سوم قرار گرفته هرچند که رشد 32 درصدی ارزش آن در سال گذشته، بیشتر از هر شرکت خودروساز دیگر ارزیابی می‌شود. این برند اکنون 48 میلیارد دلار ارزش دارد.

ب‌ام‌و با وجود رشد 11 درصدی و ارزش برند 46.331 میلیارد دلار، از جایگاه سوم به چهارم سقوط کرده درحالی‌که هوندا با فاصله زیاد و ارزش 22.837 میلیارد دلار در جایگاه پنجم قرار دارد.

رتبه ششم تا نهم به ترتیب به هیوندای (ارزش: 17.341 میلیارد دلار)، آئودی (ارزش: 14.976 میلیارد دلار)، فولکس‌­واگن (ارزش: 14.819 میلیارد دلار) و فورد (ارزش: 14.431 میلیارد دلار) تعلق دارد. نام برند آلمانی پورشه هم  با ارزش 13.504 میلیارد دلار، در جایگاه دهم دیده می‌­شود.

با مرور فهرست برندهای برتر خودرو در سال 2022 می­‌توان دریافت که غیر از رشد چشمگیر تسلا و سقوط ب ام و از مقام سوم به چهارم، سایر برندها در جایگاه قبلی خود قرار دارند. البته فراری که پس از نیسان در جایگاه 12 قرار گرفته هم با رشد قابل توجه 31 درصدی ارزش برند در سال گذشته روبرو شده است.

اما گذشته از برندهای فعال در خودروسازی، نام اپل با ارزش 482.215 میلیارد دلار در صدر فهرست برندهای برتر جهان در سال 2022 قرار گرفته است. سایر غول‌های فناوری یعنی مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ هم با ارزش به ترتیب 278.288، 274.819، 251.751 و 87.689 میلیارد دلار، رتبه‌های بعدی را اشغال کرده‌­اند.

آن طور که در سایت paultan.com آمده است، برای نخستین بار، مجموع ارزش برندهای برتر جهان در سال 2022 به بیش از 3 تریلیون دلار رسیده که نسبت به سال 2021، 16 درصد افزایش نشان می‌دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران