نسل پنجم رنجرور که براساس پلتفرم MLA طراحی شده است، از سال 2022 در بازار حضور دارد. اکنون کمپانی جگوار لندرور خود را برای نسخه برقی این شاسیبلند لوکس آماده میکند.
نخستین تصاویر از رنجرور برقی در دسامبر 2023 منتشر شد. در بهار 2024 نوبت به تصاویر رسمی رسید که رنجرور برقی را در شمال سوئد و نزدیک به قطب شمال در حال مراحل آزمایشات زمستانی نشان میداد. اکنون تصاویر جدیدی منتشر شده است که از آزمایش رنجرور برقی در صحرای امارات متحده عربی خبر میدهد. در این کشور، دمای 50 درجه سانتیگراد و رطوبت 90 درصد، امری کاملا متداول است.
بنابر تصاویر، به نظر میرسد که رنجرور برقی، جلوپنجرهای کوچکتر با منافذ کمتر دارد. در بخش عقب از خروجی اگزوز خبری نیست درحالیکه در نمای جانبی، اجزای مسی رنگ قابل مشاهده است. البته معلوم نیست که این ویژگی در کلیه تیپهای رنجرور برقی موجود باشد.
بنابر خبرهای غیررسمی، درگاه شارژ رنجرور برقی هم زیر دریچهای برقی پنهان شده است. خودروساز بریتانیایی قبلا از قابلیت غوطه وری رنجرور برقی در عمق 850 میلیمتر خبر داده بود که به رقم 900 میلیمتر مربوط به رنجرور با پیشرانه درونسوز، بسیار نزدیک است.
لازم به یادآوری است که تیپ P615 از مدل فعلی رنجرور، 615 اسببخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب 4.5 ثانیه و 216 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
انتظار میرود که در فضای داخلی رنجرور برقی با طرحی شبیه به مدل فعلی مواجه باشیم.
زیرساخت رنجرور برقی براساس پلتفرم MLA مشترک با مدلهای درونسوز، دیزل و پلاگین-هیبرید شکل گرفته است. بنابر خبرهای قبلی، تولید رنجرور برقی نیز در کارخانه فعلی رنجرور در Solihull بریتانیا انجام خواهد شد یعنی همان محلی که محصولات فعلی این برند را تولید میکند.
در انتها بد نیست به این نکته اشاره کنیم که رنجرور پس از معرفی نسخه Ranthambore از رنجرور SV در هند، یک مدل ویژه با لقب اورفئوس ادیشن را هم برای عرضه در بازار استرالیا رونمایی کرده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru