• منصوري مرسدس بنز G کلاس در کالسکه‌اي
  • منصوري مرسدس بنز G کلاس در کالسکه‌اي
  • منصوري مرسدس بنز G کلاس در کالسکه‌اي

سورپرایز منصوری برای شاسی‌بلند آلمانی

تزریق ژن رولزرویس به مرسدس بنز G کلاس

23 آبان 1401 08:30

نحوه باز شدن در محصولات رولزرویس، ویژگی بارز این خودروساز است. به این نوع درها - suicide door - یا کالسکه‌ای می‌گویند. در این روش، لولای در، به جای ستون جلویی، در ستون عقب جای گرفته است. اکنون کمپانی تیونینگ منصوری، این نوع درها را برای مرسدس‌ بنز G کلاس در نظر گرفته است.

منصوری نسخه‌ای خاص از مرسدس بنز G کلاس را به درهای کالسکه‌ای مجهز کرد و علاوه بر تغییر موقعیت دستگیره‌ها، لولاها و مکانیزم باز و بسته شدن آن‌ها را نیز تغییر داده است.منصوری، این نوع درها را با ارائه در نسخه‌ای که مخصوص امارات متحده عربی تیون شده بود، به نمایش درآورد. در واقع پیش‌نمایش این مدل در افتتاحیه نمایشگاه منصوری دوبی، در سال گذشته ارائه شده بود؛ اما در آن زمان کسی متوجه این تغییر نشد. احتمالا تمامی توجه‌ها به قطعات فیبرکربنی بزرگ اطراف بدنه و گلگیرها و رینگ‌های بزرگ 23 اینچی جلب شده بود‌.

چنین تغییری در قسمت درها، آسان نیست؛ زیرا درها باید دوباره طراحی و نحوه باز شدن در طراحی آن‌ها اعمال شود. ساخت درهای جانبی و صندوق عقب، یکی از دشوارترین بخش‌های صنعت خودروسازی محسوب می‌شود؛ زیرا توجه و دقت زیادی را در جزئیات می‌طلبد.

منصوری علاوه بر تغییر موقعیت دستگیره‌ها، لولاها و مکانیزم باز و بسته شدن آن‌ها را نیز تغییر داده است. طبق گفته منصوری، این تغییر مزایای عملکردی نیز دارد؛ زیرا دسترسی به صندلی‌های ردیف عقب راحت‌تر می‌شود. در واقع پیشینه این نوع درها به زمان کالسکه‌های اسبی باز می‌گردد. اکنون، به جزء محصولات رولزرویس، در خودروهایی همچون مزدا RX-8، اوپل Meriva، تویوتا اف‌جی کروزر، ب‌ام‌و i3 و مدل جدید فیات 500 (تنها در سمت سرنشین) این درها دیده می‌شود.

منصوری مرسدس بنز G کلاس در کالسکه‌ای

منصوری اطلاعاتی را درباره هزینه این تغییرات در G کلاس اعلام نکرده است؛ اما طبق کاتالوگ این شرکت، ارزان نخواهد بود. این امر درباره کیت بدنه و سایر قسمت‌های این G کلاس منحصربه‌فرد نیز صادق است. ارتقا فنی آن نیز باعث شده تا پیشرانه 4 لیتری توئین‌توربو V8 آن، 888 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران