سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900
سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900
سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900
سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900
سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900
سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900
سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900
سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900
سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900
سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900

معرفی دتوماسو P900

نام شرکت دتوماسو (De Tomaso Automobili) زمانی مطرح بود که تعداد اندکی خودروی سوپراسپرت در جهان تولید می­‌شد. اما این روزها که هر هفته شاهد معرفی یک محصول جدید آن هم از طرف برندهای گمنام و تازه ­تاسیس هستیم، شروع دوباره فعالیت دتوماسو را می‌­توان خبری خوش تلقی کرد.

مشخصات فنی دتوماسو P900

برخلاف بسیاری از خودروهای جدید، دتوماسو P900 از پیشرانه برقی بهره­‌مند نشده، بلکه به پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی مجهز است، که 900 اسب‌­بخار قدرت در اختیار این خودروی 900 کیلوگرمی قرار می­‌دهد. نسبت قدرت به وزن 1 به 1 را پیش از این فقط در کونیگ‌زگ One:1 مشاهده کرده بودیم.

شرکت دتوماسو با اشاره به وزن 220 کیلوگرمی پیشرانه V12، آن را کوچکترین و سبک‌ترین پیشرانه 12 سیلندر نامیده است، ضمن ­این‌که این پیشرانه می‌­تواند تا 12.300 دور بر دقیقه دوران کند، یعنی 200 دور بیشتر از پیشرانه V12 طراحی شده توسط کازوُرث که در گوردون موری T.50 نصب شده است. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس سکوئنشال Xtrac به محور عقب منتقل می‌­شود.

سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900

از ارقام مربوط به عملکرد فنی دتوماسو P900 اطلاعی نداریم هرچند که براساس ادعای شرکت سازنده، این خودرو به اندازه خودروهای مسابقات LMP سریع خواهد بود. در صورت صحت این ادعا، استون مارتین والکایری AMR Pro یکی از مهمترین رقبای P900 خواهد بود.

نکته جالب اینکه ظاهرا روند مهندسی پیشرانه 12 سیلندر هنوز تکمیل نشده است، بنابراین مشتریان دتوماسو P900 که نمی­‌توانند تا اواخر سال 2024 برای دریافت خودرو صبر کنند، می­‌توانند از اوایل تابستان سال آینده ، دتوماسو P900 را همراه با پیشرانه 10 سیلندر Judd دریافت کنند، که نسخه قدیمی­‌تر آن در مسابقات فرمول یک 1997 در خودروی Benetton B197 نصب شده بود.

طراحی دتوماسو P900

بدنه دتوماسو P900 از چندین فرم محدب در گلگیرهای جلو و عقب و سقف تشکیل شده است، که ظاهر این خودرو را به یک فضاپیما شبیه ساخته است. البته مشابه این طرح را قبلاً در خودرویی به نام آپولو IE دیده بودیم، که ظاهراً آن هم توسط همین تیم طراحی شکل گرفته است.

سوپراسپرت مسابقه‌ای دتوماسو P900

دتوماسو P900 در همان تونل باد مورد بررسی قرار گرفته که خودروهای فرمول یک را آزمایش می‌­کنند. وجود باله فعال عقب هم به بهبود عملکرد آیرودینامیک یاری رسانده است.

قیمت و برنامه عرضه دتوماسو P900

دتوماسو P900 برای حرکت در معابر عادی طراحی نشده و تنها اجازه حضور در پیست مسابقات را دریافت کرده است، به همین دلیل دتوماسو قصد دارد با برگزاری رویدادهای گوناگون، فرصت لذت بردن از این خودرو را برای مالکان آن فراهم کند.

نسخه نهایی دتوماسو P900 در بهار 2023 رونمایی خواهد شد.شرکت سازنده برای تولید 18 دستگاه از این محصول با قیمت 3 میلیون دلار برنامه‌ریزی کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com