• پارکينگ مخصوص مرسدس بنز مخصوص خودران‌ها
  • پارکينگ مخصوص مرسدس بنز بدون دخالت راننده

در همکاری با بوش و بدون دخالت راننده

پارکینگ مرسدس بنز مخصوص خودران‌ها

12 آذر 1401 17:36

یک سیستم پارک کردن خودرو بدون راننده، از سال 2019 در پارکینگ موزه مرسدس‌بنز، راه اندازی شده است. مرسدس‌بنز برای توسعه این سیستم، با شرکت بوش همکاری کرده است.

مرسدس‌بنز و بوش در حال برنامه‌ریزی هستند، تا سیستم پارکینگ بدون راننده را در پارکینگ APCOA P6 فرودگاه اشتوتگارت راه‌اندازی کنند.این تجربه خوب سبب شد تا  مجوز استفاده از‌ سیستم پارکینگ بدون راننده بار دیگر صادر شود و مسافرین برای پارک خودروهای شخصی در پارکینگ P6 فرودگاه اشتوتگارت از آن بهره ببرند.

قانونی در ژوئیه 2021 در آلمان تصویب شد (با کمک وزارت فدرال دیجیتال و حمل و نقل آلمان) که به خودروهایی با سطح چهارم خودران، اجازه تردد می‌دهد. FI GX hK مدل‌های مشخصی از مرسدس‌ بنز S کلاس و مرسدس بنز EQS که از ژوئیه 2022 ساخته شده‌اند و به سیستم پارک هوشمند Pilot2 مجزند، امکان استفاده از این سرویس را دارند.

مالکین این خودروها باید از قبل از طریق اپلیکیشن مرسدس من، محل پارک را رزرو کنند و به سمت نقطه خروج از پیش تعیین شده حرکت کنند. این سیستم بررسی می‌کند که آیا مسیر منتهی به پارکینگ مورد نظر روشن است و الزامات فنی را مرور و بررسی می‌کند. سپس مالک خودرو می‌تواند خودروی خود را ترک کند.

پارکینگ مخصوص مرسدس بنز مخصوص خودران‌ها

وسیله نقلیه باید بتواند با استفاده از سنسورهای گوناگون بوش که در منطقه مورد نظر نصب شده‌اند، رانندگی کند و به محل موردنظر برسد. این سنسورها به طور مستقیم با خودرو در ارتباط هستند و امکان حرکت و مانور در محل پارک را فراهم می‌کنند.

برای خارج شدن خودرو از محل پارک نیز باید از اپلیکیشن استفاده کرد. پس از ارسال درخواست خروج از پارک، خودرو خود را به نقطه از پیش تعیین‌شده می‌رساند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران