• کانسپت تويوتا Urban SUV
  • کانسپت تويوتا Urban SUV
  • کانسپت تويوتا Urban SUV

نقطه عطفی در میان محصولات برقی

معرفی کانسپت تویوتا Urban SUV

13 آذر 1402 19:05

تویوتا نسبتا دیر وارد عرصه خودروهای الکتریکی شده است. البته کانسپت‌های زیادی در این زمینه معرفی کرده، که جدیدترین آن‌ها Urban SUV نام دارد، کراس‌اوری که نسخه تولیدی سال آینده عرضه می‌شود و نقطه شروع تویوتا برای برقی‌سازی است. این کراس‌اور کوچک الکتریکی در انجمن سالانه Kenshiki در بروکسل ارائه شد.

استایل و بدنه درشت آن به مدل‌های bZ شباهت دارد و احتمالا نسخه تولیدی نیز بسیار شبیه به همین نمونه خواهد بود. یکی از تفاوت‌های نسخه تولیدی، استفاده از آینه جانبی معمولی به جای دوربین‌های جانبی است.

ابعاد آن به ۴۳۰۰/۱۸۲۰/۱۶۲۰ میلی‌متر می‌رسد. بنابراین کمی کوتاه‌تر و باریک‌تر از نسل جدید تویوتا C-HR بوده و ارتفاعش بیش‌تر است.

کانسپت تویوتا Urban SUV

این کراس‌اور در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک ارائه می‌شود و مشتریان می‌توانند دو باتری مختلف را انتخاب کنند، که تویوتا اطلاعاتی درباره آن‌ها نداده است‌.

زیربنا و پلتفرم تویوتا Urban SUV با محصولات احتراقی یکسان نیست. تویوتا می‌گوید که این کراس‌اور رقیب ولوو EX30 محسوب می‌شود و پلتفرم اختصاصی دارد.

نسخه تولیدی تویوتا Urban SUV، یکی از ۱۵ مدلی خواهد بود که تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ در اروپا و در میان خطوط تولید خودروهای سواری و تجاری بفروشد. تویوتا انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۶، هرساله بیش از ۲۵۰ هزار خودرو برقی را در اروپا بفروشد.

کانسپت تویوتا Urban SUV

محصولات تویوتا تنها در خودروهایی با نیروی باتری خلاصه نمی‌شود و این خودروساز قصد دارد نسل سوم فناوری هیدورژنی و پیل سوختی را نیز استفاده کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران