• مرسدس بنز EQC سدان
  • مرسدس بنز EQC سدان

رقیب تسلا مدل 3 و ب‌ام‌و i4

انتشار اولین تصاویر از مرسدس بنز EQC سدان

18 آذر 1401 15:10

شرکت مرسدس به سرعت در حال افزایش تنوع اعضای سری EQ است. خودروساز آلمانی مدتی پیش از طرحی برای ساخت یک سدان چهار در کوچک برقی خبر داد که فناوری افزایش شعاع حرکتی موجود در کانسپت EQXX را به همراه دارد و با هدف رقابت با تسلا مدل 3 و ب‌ام‌و i4 تولید خواهد شد.

این نخستین عضو از سری EQ است، که براساس یک پلتفرم جدید شکل گرفته، ساختاری که از این پس برای تولید خودروهای برقی و درون‌سوز کوچک و میان­‌سایز مورد استفاده قرار می­‌گیرد.حال برای نخستین بار، نمونه آزمایشی از این خودروی سدان در انظار عمومی مشاهده شده است. با وجود روکش‌های استتاری ضخیم، می­‌توان انتظار داشت که تا رونمایی رسمی از این خودرو، لااقل چندین ماه باقی مانده است.

عضو جدید سری EQ که احتمالاً با نام EQC معرفی شود، خودرویی تقریباً 4.7 متری است، یعنی تنها کمی بزرگتر از مرسدس A کلاس سدان که مدتی قبل از بازار ایالات متحده خارج شده است، ولی همچنان در سایر بازارها به فروش می­‌رسد.

این افزایش که به لطف استفاده از پلتفرم MMA حاصل شده، شامل فاصله بین محورها نیز هست و مطمئنا فضای بیشتر در کابین را به همراه خواهد داشت.

این نخستین عضو از سری EQ است، که براساس یک پلتفرم جدید شکل گرفته، ساختاری که از این پس برای تولید خودروهای برقی و درون‌سوز کوچک و میان­‌سایز مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

مرسدس بنز EQC سدان

انتظار داریم که این مدل از نظر ظاهری به سایر اعضای EQ مخصوصا مرسدس بنز EQE شبیه باشد. از آنجا که احتمال تولید یک مدل کوچک‌تر و جوانپسند به نام EQA مردود نیست، شاید مرسدس در تزریق هیجان به EQC کمی با احتیاط رفتار کرده باشد.

با نگاهی به این خودروی آزمایشی می‌­توان دریافت که از فرم خاص EQXX به خصوص در قسمت انتهای بدنه، خبری نیست، اما همچنان می­‌توانیم امیدوار باشیم که در نمای جلو و گلگیرهای این خودرو، نشانه­‌هایی از کانسپت زیبا وجود داشته باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران