• سيستم E-Corner هيونداي
  • سيستم E-Corner هيونداي

مانورهای بدون محدودیت

کاربردی شدن سیستم E-Corner هیوندای

21 دی 1401 12:00

بخش هیوندای Mobis (حمل و نقل فراتر از راه‌حل‌های یکپارچه)، مسئول توسعه فناوری‌های گروه هیوندای است. این شرکت در سال 2021 سیستم E-Corner را با رونمایی از کانسپت M Vision Pop و M Vision 2Go معرفی کرد.

این سیستم به طرز قابل توجهی قدرت مانور حرکتی خودروهای برقی را افزایش می‌دهد و به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که به راحتی در همه جهت‌ها حرکت کند.در نمایشگاه CES امسال این شرکت کانسپت‌های جدید M Vision To و M Vision Hi را معرفی کرده است. اولی از سیستم E-Corner بهره می‌برد. این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد مانند حرکت خرچنگ‌ها و یا تانک‌ها به صورت مورب حرکت کند. حتی به صورت محوری نیز دور خود بچرخد. با این حال خودروهای کلاس PBV (خودروهای هدفمند ساخته‌شده) تنها مدل‌هایی نیستند که قرار است از این سیستم استفاده کنند. هیوندای موبیس می‌گوید سیستم فوق را روی مدل تولیدی آیونیک 5 هم نصب کرده است.

این سیستم به طرز قابل توجهی قدرت مانور حرکتی این محصول برقی را افزایش می‌دهد و به آن این اجازه را می‌دهد که به راحتی در همه جهت‌ها حرکت کند. به گفته هیوندای فناوری فوق در خودروهای برقی هیبریدی، برقی باتری و پیل سوختی پیاده‌سازی خواهد شد.

سیستم E-Corner هیوندای

این سیستم دارای ساختار موتور درون چرخ است که ترمز و فرمان را نیز دستخوش تغییر می‌کند. در پکیج فوق بدون نیاز به یک موتور احتراق داخلی، چرخ‌ها به حرکت درمی‌آیند. هر چرخ می‌تواند به طور مستقل شتاب بگیرد. ترمز کند و یا جهت بگیرد. این امکان برای هر چهار چرخ به طور واقعی فراهم شده است.

گفته می‌شود سیستم جدید قابلیت سازگاری با خودروهای شاسی‌بلند و حتی مدل‌های سایز متوسط و جمع و جور را هم دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران