• چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD
  • چانگان CS75 پلاس iDD

1200 کیلومتر با یک بار شارژ برق و بنزین

معرفی چانگان CS75 پلاس iDD

22 اسفند 1401 20:39

چانگان CS75 پلاس iDD، کراس‌اور کامپکت هیبریدی، در تاریخ ۹ مارس و در رویداد خودروسازی Smart Electric Night event به صورت عمومی معرفی شد.

احتمال می‌رود که این خودرو در ماه آوریل امسال به بازار عرضه شود. رقیب مستقیم آن کراس‌اور پلاگین‌هیبرید بی‌وای‌دی سانگ پلاس DM-i محسوب می‌شود. اکنون مشتریان می‌توانند پیش‌سفارش چانگان CS75 Plus iDD را ثبت کنند.

طراحی چانگان CS75 پلاس iDD

در نمای جلویی این شاسی‌بلند، یک جلوپنجره Vشکل بدون قاب و مرز دیده می‌شود. چراغ‌های جلو باریک و بلند بوده و توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. ابعاد این شاسی‌بلند به 4700/1865/1710 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری 2710 میلی‌متری دارد.

چانگان CS75 پلاس iDD

در نمای جانبی خودرو، قسمت‌هایی مانند لبه خارجی پنجره‌ها، روف‌راک، رکاب‌ها و بخش بالایی چرخ‌ها، مشکی شده‌اند‌. چانگان هنوز اطلاعاتی را درباره فضای داخلی CS75 Plus iDD ارائه نداده است.

دوربین‌های چندگانه‌ای در قسمت‌های جلو و عقب خودرو و زیر آینه‌ها تعبیه شده است. احتمال دارد که این شاسی‌بلند از سطح دوم دستیار رانندگی خودکار پشتیبانی کند. چانگان تایرهای 225/55R19 را برای کراس‌اور کامپکت خود در نظر گرفته است.

چانگان CS75 پلاس iDD

چراغ‌های عقب به صورت Y طراحی شده‌اند و به یکدیگر متصل هستند. در طراحی چراغ‌های عقب بیش از هزار LED به کار رفته است. در قسمت پایینی، هر طرف خودرو یک خروجی اگزوز دارد. لوگو iDD نیز در بخش عقب خودرو حک شده است.

کابین و امکانات چانگان CS75 پلاس iDD

داخل کابین با چرم‌های مرغوبی که روی صندلی‌ها و داشبورد کشیده شده، لوکس به نظر می‌رسد. دکمه‌های آبی هویت هیبریدی این خودرو را بیش از پیش نمایان می‌کنند.

روی داشبورد یک نمایشگر دوگانه 12.3 اینچی قرار دارد که یکی برای اطلاعات موردنیاز راننده و دیگر برای سیستم سرگرمی است.

مشخصات فنی چانگان CS75 پلاس iDD

چانگان CS75 پلاس iDD به سیستم پلاگین‌هیبرید Blue Whale iDD چانگان مجهز شده و از مجموع یک پیشرانه ۱.۵ توربوشارژ به همراه موتور الکتریکی و پکیج باتری نیرو می‌گیرد. خروجی پیشرانه بنزینی به ۱۶۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. موتور الکتریکی آن نیز ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت دارد.

چانگان CS75 پلاس iDD

چانگان ادعا می‌کند که CS75 پلاس iDD در مدت زمان ۳‌.۶ ثانیه از سرعت ۶۰ به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌‌رسد. ۴.۵ ثانیه نیز طول می‌کشد تا این خودرو از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر برساعت برسد. مصرف سوخت آن نیز ۰.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

چانگان CS75 پلاس iDD باتری ۲۸.۳۹ کیلووات‌ساعتی دارد، که برد ۱۵۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند خودرو خود را با برق خانگی ۲۲۰ ولتی شارژ کنند. علاوه بر آن، از شارژ سریع AC و DC نیز پشتیبانی می‌شود. با استفاده از شارژ سریع، تنها ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا به ۸۰ درصد برسد.

برنامه تولید چانگان در آینده

چانگان قصد دارد تا سال 2025 معادل 4 میلیون خودرو بفروشد، که فقط 3 میلیون دستگاه آن با برند Changan خواهد بود. هم‌چنین گفته شده است که 35 درصد از فروش آینده شرکت مربوط به خودروهای انرژی نو است و صادرات نیز تا 15 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

در یک برنامه بلندمدت چانگان می‌خواهد تا سال 2030 آمار فروش خود را به 5 میلیون دستگاه برساند که 4 میلیون از آن با برند چانگان و سهم فروش خودروهای انرژی نو بیش از 60 درصد خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران