از احیای مدل‌های قدیمی تا نسخه‌های اسپرت از مدل‌های فعلی

معرفی محصولات تویوتا در نمایشگاه اتو سالن توکیو

26 دی 1401 18:33

همچون سایر برندهای ژاپنی، تویوتا با چند محصول در اتو سالن توکیو 2023 شرکت کرده است.

نسخه‌های مسابقه‌ای از GR یاریس RZ

دو نسخه مسابقه‌­ای از تویوتا یاریس، هیجان را به چهره این خودروی کوچک تزریق کرده است. تویوتا یاریس Sébastien Ogier Edition که نام خود را از راننده مسابقات رالی به عاریت گرفته، با رنگ نقره‌­ای مات و پلاک مشکی Toyota Gazoo Racing روی درها تزئین شده است. کالیپرهای ترمز به رنگ آبی و دوخت قرمز، آبی و سفید در کابین، از دیگر ویژگی‌های این خودرو به شمار می­آید.

نسخه‌های مسابقه‌ای از GR یاریس RZ

تویوتا یاریس Kalle Rovanperä Edition به واسطه تزئین بدنه با رنگ‌های سفید، قرمز و خاکستری، چهره‌­ای متمایز دارد. کالیپر قرمز رنگ ترمزها، قطعات آیرودینامیک بدنه همچون باله عقب و دوخت آبی و نقره‌­ای در کابین نیز در این خودرو قابل مشاهده است.

هردو خودرو براساس تویوتا GR یاریس RZ موجود در ژاپن شکل گرفته‌اند و به پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 268 اسب­‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور مجهزند.

تزئینات اسپرت برای تویوتا GR86

نمونه‌­ای از تویوتا 86 به رنگ سفید و با مجموعه قطعات آیرودینامیک II متعلق به GR در اتو سالن 2023 به معرض نمایش درآمده است. سپر جلو با قیمت 360 دلار و روکش آینه­‌های جانبی و باله کوسه‌­ای هریک با پرداخت 171 دلار قابل سفارش خواهد بود. اگر سایر قطعات همچون بادگیر لبه شیشه­‌ها، هواکش روی گلگیرها، روکش دستگیره درها، قاب پلاک فیبرکربن و روکش شیشه عقب را نیز سفارش دهید، مجموع رقم به 3.844 دلار می­‌رسد.

تزئینات اسپرت برای تویوتا GR86

بروزرسانی سیستم تعلیق و ترمز، رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی، تایرهای Azenis FK510 ساخت فالکن و اهرم کوتاه تعویض دنده، از دیگر ویژگی‌های این مدل به شمار می­‌آید. تویوتا GR86 به پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، که 232 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

احیای تویوتا AE86 با پیشرانه برقی و هیدروژنی

تبدیل خودروهای قدیمی به مدل‌های بدون آلایندگی، روشی برای زنده نگه‌ داشتن آن‌هاست. تویوتا توانایی خود را در این زمینه نشان داده و دو کانسپت بر اساس تویوتا AE86 معرفی کرده است. تویوتا برای ساخت این دو کانسپت، با تعدادی از شرکت‌های افترمارکتی همکاری کرده است؛ اما برنامه‌ای برای تولید انبوه آن‌ها ندارد.

کانسپت AE86 H2 طبق سبک بدنه Trueno طراحی شده، چراغ‌های متحرک دارد و به رنگ سفید و مشکی است. در باطن آن موارد زیادی تغییر کرده است. تویوتا دو مخزن هیدروژن صب کرده است. پیشرانه چهار سیلندر آن تا حد امکان به شکل اصلی خود باقی مانده است. اما انژکتورهای سوخت و شمع‌ها اصلاح شده‌اند. تویوتا می‌گوید که این خودرو طوری ساخته شده تا صدا و ارتعاشات موتور احتراقی آن همچنان حس شود‌.

احیای تویوتا AE86 با پیشرانه برقی و هیدروژنی

کانسپت بعدی، AE86 BEV است که بدنه Levin و چراغ‌های ثابت دارد. پیشرانه آن از یک موتور الکتریکی با منبع توندرا، باتری پریوس پلاگین‌هیبرید و قطعات تویوتا و لکسوس تشکیل شده است.

مهم‌ترین ویژگی آن گیربکس دستی است. تویوتا ادعا می‌کند که این خودرو تجربه یک رانندگی منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد و ترکیبی از یک خودروی سه پداله با پیشرانه قوی و الکتریکی است‌.

صندلی‌های این دو کانسپت از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران