• خودروي برقي ونوال وندرول
  • خودروي برقي ونوال وندرول
  • خودروي برقي ونوال وندرول
  • خودروي برقي ونوال وندرول
  • خودروي برقي ونوال وندرول
  • خودروي برقي ونوال وندرول

هاچ‌بک برقی تولید محدود

معرفی ونوال وندرول

30 دی 1401 11:52

شرکت ونوال (Vanwall) در دهه 50 میلادی تاسیس شد و به عنوان یکی از تیم­‌های موفق در مسابقات فرمول یک حضور داشت. پس از سال‌ها عدم فعالیت، اکنون این نام آشنا برای علاقمندان به تاریخ فرمول یک مجدداً به حیات بازگشته است، با این تفاوت که قصد دارد در صنعت خودروسازی فعالیت کند.

ونوال قصد دارد تنها 500 دستگاه از وندرول را با قیمت 128 هزار یورو یا 138,500 دلار، تولید کند. نخستین محصول ونوال یک خودروی هاچ‌بک به نام وندروِل - Vandervell - است که تاحد زیادی به هیوندای ایونیک 5 شباهت دارد. این هاچ‌بک برقی که نام خود را از موسس شرکت به عاریت گرفته، در دو نسخه استاندارد و پلاس عرضه خواهد شد.

فرم بدنه زاویه‌­دار است. اجزایی از جنس فیبرکربن همچون رکاب­‌های جانبی و دیفیوزر عقب، چراغ LED در بخش میانی نمای عقب و رینگ‌های 22 اینچی با تایرهای کم‌عرض نیز در طراحی این خودرو چشمگیر هستند.

شرکت ونوال از طراحی آیرودینامیک بدنه و همچنین چرم باکیفیت و فیبرکربن در کابین وندرول خبر داده، درحالیکه هیچ تصویری از این بخش منتشر نشده است.

ونوال وندرول S به یک موتور برقی با 320 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است، که این خودرو را ظرف 4.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساند. از ظرفیت باتری اطلاعی نداریم، ولی شعاع حرکتی این مدل 450 کیلومتر اعلام شده است.

خودروی برقی ونوال وندرول

ونوال وندرول S پلاس با 580 اسب­‌بخار قدرت و شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه، می­‌تواند تا شعاع 420 کیلومتر حرکت کند. هر دو نسخه از ونوال وندرول به سامانه چهار چرخ محرک مجهز خواهند بود.

ونوال قصد دارد تنها 500 دستگاه از وندرول را با قیمت 128 هزار یورو یا 138,500 دلار، تولید کند. تحویل خودروها به مشتریان از سه ماهه سوم سال جاری آغاز می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران