• گريت وال وي گائوشان
  • Wey Gaoshan
  • گريت وال وي گائوشان
  • گريت وال وي گائوشان

در سودای رقابت با تویوتا

معرفی گریت وال وِی گائوشان

1 مرداد 1402 10:52

برند وِی (Wey) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌­های گروه گریت وال، در سال 2016 تاسیس شده است و چند مدل کراس‌­اور و شاسی بلند را به فروش می­‌رساند. این برند اکنون با معرفی یک محصول جدید به نام گائوشان، به رده خودروهای MPV نیز وارد شده است.

این خودرو که نام آن در زبان چینی به «کوه بلند» معنی می­‌شود، نخستین بار در آوریل 2023 و توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) معرفی شد.

طراحی وِی گائوشان

چهره وِی گائوشان با الگوبرداری از تویوتا آلفارد طراحی شده است و مواردی شامل جلوپنجره بزرگ با اجزای کروم عمودی و چراغ‌های افقی جلو را به همراه دارد.

گریت وال وی گائوشان

ابعاد بدنه وِی گائوشان در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.045، 1.96، 1.9 و 3.085 متر اعلام شده، که در مقایسه با تویوتا آلفارد در تمام جهات بزرگتر است.

کابین و امکانات وِی گائوشان

کابین وِی گائوشان با سه ردیف صندلی و با ظرفیت 2-2-3 نفر چیدمان شده است. صندلی‌های خلبانی ردیف دوم به گرمکن، تهویه و ماساژور 10 نقطه­‌ای و زیرآرنجی مجهز شده است و با فشردن یک دکمه، به تخت خواب بدل می­‌شود. فضای جلوی پا سرنشین در ردیف دوم و سوم به ترتیب 1166 و 962 میلی‌متر اعلام شده است. پس از تا کردن صندلی‌های ردیف سوم، گنجایش محفظه بار به 1725 لیتر افزایش می‌­یابد.

گریت وال وی گائوشان

یخچال داخل وِی گائوشان با ظرفیت 14 بطری، می­‌تواند دما را تا 24 ساعت پس از خاموش شدن خودرو ثابت نگه دارد.

نمایشگر یکپارچه، دو شارژر بی‌سیم، اهرم دنده پشت فرمان، پرده شیشه­‌های جانبی، اتصالات ایزوفیکس در ردیف دوم و سانروف، از دیگر امکانات رفاهی وِی گائوشان به‌شمار می­‌آید.

مشخصات فنی وِی گائوشان

وِی گائوشان به سامانه پلاگین-هیبرید Hi4 مجهز شده است، که پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 156 اسب­‌بخار قدرت و دو موتور برقی را به همراه دارد. مجموعه باتری ساخت SVOLT به ظرفیت 37.96 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 150 کیلومتر در حالت کاملا برقی را فراهم خواهد کرد.

با همه این‌ها، باید منتظر ماند و دید که وِی گائوشان در مقابل رقبای اصلی خود یعنی دنزا D9 و تویوتا آلفارد موفق می‌­شود یا خیر.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران