• سدان برقي لوتوس اميا 2024 Lotus Emeya
  • سدان برقي لوتوس اميا 2024 Lotus Emeya
  • سدان برقي لوتوس اميا 2024 Lotus Emeya
  • سدان برقي لوتوس اميا 2024 Lotus Emeya
  • سدان برقي لوتوس اميا 2024 Lotus Emeya

عرضه در سال 2024

معرفی سدان برقی لوتوس امیا

18 شهریور 1402 17:52

شرکت لوتوس در شهر نیویورک از محصول جدید خود به نام اِمیا - Emeya - رونمایی کرده است. این خودرو که تاکنون با کد «تایپ 133» شناخته می‌­شد، برای رقابت با تسلا مدل S و پورشه تایکان توربو به میدان آمده است. این محصول پس از کارلتون که در دهه 90 میلادی عرضه شد، نخستین سدان لوتوس به شمار می‌­آید.

قائم مقام بخش طراحی لوتوس یعنی آقای بن پین، اِمیا را محصولی کاملا جدید از لوتوس توصیف نموده، که هیجان و لذت رانندگی را با یک خودروی لوکس همراه کرده است.

طراحی لوتوس امیا

طراحی بیرونی اِمیا با شباهت به الترا طراحی شده و مواردی شامل خطوط تند و زاویه‌دار، چراغ‌های دوخطی باریک، کاپوت برجسته و جلوپنجره بزرگ با دریچه‌های فعال برای کاهش دمای موتور برقی و دیسک‌های ترمز را به همراه دارد. حتی زیرسپری جلو و دیفیوزر عقب نیز با الهام از خودروهای مسابقه‌­ای به صورت فعال طراحی شده است، تا نیروی رو به پایین معادل با  215  کیلوگرم را در سرعت نامشخص بر بخش عقب وارد کند.

سدان برقی لوتوس امیا 2024 Lotus Emeya

دستگیره مخفی­‌شونده درها، دوربین‌های جانبی، تزئین سقف و ستون‌ها با رنگ مشکی، چراغ‌های نواری سرتاسری عقب به همراه دو خروجی هوا در طرفین، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این سدان برقی به‌شمار می­‌آید.

کابین و امکانات لوتوس امیا

در فضای کابین از روکش حاصل از نخ بازیافتی استفاده شده است، که در عین پرهیز از آسیب به محیط زیست، نسبت به چرم وزن کمتری هم دارد. البته در برخی قسمت‌ها می­‌توان فلز، آلکانترا، پلی‌اورتان و چرم ناپا را هم مشاهده کرد.

سدان برقی لوتوس امیا 2024 Lotus Emeya

از دیگر امکانات این بخش می‌­توان به سامانه صوتی KEF 3D با قابلیت حذف سر و صدای ناشی از تایرها و تعلیق، نمایشگر 55 اینچی مجازی (هداپ) با واقعیت افزوده و امکان دسترسی سریع به تنظیمات اصلی، آینه­‌های دیجیتال و حسگرهای لیدار اشاره کرد.

مشخصات فنی لوتوس امیا

لوتوس اِمیا براساس پلتفرم مشترک با لوتوس الترا یعنی EPA شکل گرفته، که آن هم از سازه SEA گروه جیلی متولد شده است.

براساس اعلام لوتوس، 905 اسب‌­بخار قدرت و 985 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار اِمیا قرار گرفته است، تا این سدان برقی بتواند در مدت 2.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 255 کیلومتر برساعت اعلام شده است. احتمال دارد که مجموعه باتری 102 کیلووات ساعت مشترک با الترا در این مدل هم نصب شود.

سیستم انتقال نیرو دوسرعته، سیستم تعلیق قابل تنظیم و ترمزهای قدرتمند، از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو به‌شمار می­‌آید. اطلاعات بیشتر درباره لوتوس اِمیا در سه ماهه چهارم 2023 اعلام خواهد شد.

برنامه تولید لوتوس امیا

تولید لوتوس اِمیا در کنار الترا در تاسیسات جیلی در شهر ووهان چین و از سال 2024 انجام خواهد شد. مسئولان لوتوس از صادرات اِمیا به ایالات متحده در اواخر 2024 خبر داده‌­اند. این شرکت انتظار دارد که 30 درصد از کل تیراژ اِمیا را در ایالات متحده به فروش برساند.

لوتوس با دریافت 17 هزار ثبت سفارش برای دو مدل الترا و امیرا، تمامی رکوردهای قبلی خود در فروش محصول را پشت سر گذاشته است. انتظار می‌­رود که با عرضه مدل‌های جدید همچون اِمیا، رکوردهای تازه‌­ای هم به ثبت برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران