• نسل سوم سوبارو کراس‌ ترک
  • سوبارو کراس‌ ترک 2023

نرم‌تر، ساکت‌تر و لذت‌بخش‌تر

معرفی نسل سوم سوبارو کراس‌ترک

12 آذر 1401 17:57

با وجود آن‌که بسیاری از طرفداران سوبارو انتظار دارند که تمامی محصولات این برند به سامانه چهارچرخ محرک مجهز باشند، مشتریان ژاپنی اکنون می‌­توانند نسخه تک­ دیفرانسیل برخی مدل‌ها را نیز خریداری کنند.

مشخصات فنی سوبارو کراس‌ترک 2023

پس از سوبارو رکس، اکنون نوبت به کرا‌س‌ترک - Crosstrek - رسیده تا در نسخه دیفرانسیل-جلو هم وارد بازار ژاپن شود. این خودرو که قبلا در برخی نقاط جهان با نام XV عرضه می­‌شد، در دو تریم تورینگ و لیمیتد و دو نسخه دیفرانسیل-جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب است.

سوبارو کراس‌ ترک 2023

سومین نسل سوبارو کراس‌ترک به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با 145 اسب‌­بخار قدرت و 188 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. حداکثر نیرو در دورشمار 6 هزار و نهایت گشتاور از دورشمار 4 هزار در دسترس راننده قرار دارد. یک موتور برقی با 13 اسب­‌بخار قدرت و 65 نیوتن‌متر گشتاور هم به عنوان نیروی کمکی پیش‌­بینی شده است. در حال حاضر پیشرانه دیگری برای این مدل درنظر گرفته نشده است و از ارقام عملکرد فنی پیشرانه 2 لیتری هیبرید نیز اطلاعی نداریم.

طراحی سوبارو کراس‌ترک 2023

فاصله کف سوبارو کراس‌ترک از سطح زمین در هر دو نسخه، 200 میلی‌متر خواهد بود درحالی‌که وزن این خودرو بسته به سیستم محرک FWD و AWD و تجهیزات سفارشی، بین 1540 تا 1620 کیلوگرم متغیر است.

سوبارو کراس‌ ترک 2023

در قیاس با نسل قبلی سوبارو کراس‌ترک، بدنه ویرایش جدید با استفاده از یک ساختار فریم داخلی، درست مانند آنچه پیش‌تر روی سوبارو لورگ و سوبارو WRX دیده بودیم، ظاهر شده است. سازه‌های بالا و پایین بدنه دیگر مانند قدیم به صورت جداگانه مونتاژ نمی‌شوند و به سیستم تعلیق و چفت‌های پیشرانه این اجازه را می‌دهند تا تطابق بیشتری با دست‌اندازهای جاده داشته باشد تا در نهایت سواری نرم‌تر و لذت‌بخشی‌تری را برای سرنشینان داخلی فراهم کند.

روی نسل سوم این خودرو است که می‌تواند چراغ‌های اصلی تمام LED را برای اولین‌بار مشاهده کرد.

سوبارو کراس‌ ترک 2023

طبق روال بازار ژاپن، سوبارو دست مشتریان کراس‌ترک را برای انتخاب انواع لوازم جانبی باز گذاشته تا مواردی همچون رینگ‌های STI، خروجی اگزوز دوتایی در میانه بخش عقب، باله سقفی، میل تعادل و دکمه استارت قرمز را برای خودروی خود سفارش دهند.

کابین و امکانات سوبارو کراس‌ترک 2023

در حالی که طراحی بیرونی خشن‌تر شده، فضای داخلی به طور قابل توجهی برای هماهنگی با سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید اصلاح شده است. اولین چیزی که در کابین سوباروی فوق جلب توجه می‌کند، نمایشگر لمسی عمودی 11.6 اینچی است که البته در سوباروهای جدید هم دیده بودیم.

سوبارو کراس‌ ترک 2023

کراس‌ترک 2023 با ارائه مجموعه جدیدی از به‌روزرسانی‌ها در جهت کاهش لرزش، حتی صندلی‌های خود را نیز بازطراحی کرده است. مهندسان هم‌چنین با ایجاد تغییراتی در فرمان برقی آن، از سیستم ایمنی مدرن EyeSight در کنار مواد جدید کاهنده صدا هم بهره گرفته‌اند.

قیمت سوبارو کراس‌ترک 2023

قیمت سوبارو کراس‌ترک 2023 در ژاپن از 20 هزار دلار برای تورینگ دیفرانسیل-عقب آغاز می‌شود و تا 25 هزار دلار در تریم لیمیتد با سامانه چهارچرخ محرک افزایش می‌­یابد. توجه داشته باشید که این ارقام با احتساب ده درصد مالیات اعلام شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران