• نيسان آريزون کانسپت
  • نيسان آريزون کانسپت
  • نيسان آريزون کانسپت
  • نيسان آريزون کانسپت
  • نيسان آريزون کانسپت
  • نيسان آريزون کانسپت
  • نيسان آريزون کانسپت
  • نيسان آريزون کانسپت
  • نيسان آريزون کانسپت

شاسی‌بلند برقی با انبوهی از فناوری

معرفی نیسان آریزون کانسپت

30 فروردین 1402 15:50

شرکت نیسان در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای 2023، از کانسپتی به نام آریزون - Arizon - رونمایی کرده است.

نیسان بر طراحی آریزون توسط مهندسان چینی برای استفاده کاربران چینی تاکید نموده، ولی از اعلام احتمال ورود این محصول به خط تولید، خودداری کرده است.نیسان آریزون به عنوان طرح مطالعاتی از یک شاسی‌بلند برقی معرفی شده است. این خودرو توسط تیم مهندسان چینی نیسان و برای بهبود تجربه رانندگی با یک نیسان برقی طراحی شده است تا به عنوان خودرویی چندمنظوره، مورد استفاده رانندگان چینی قرار بگیرد.

نیسان آریزون برای پاسخ به نیازهای متنوع حمل‌ونقل در بزرگترین بازار خودروی جهان و براساس پلتفرم CMF-EV  طراحی شده، ساختاری که برای ساخت نیسان آرییا و رنو مگان E-Tech هم مورد استفاده قرار گرفته است. البته نیسان از اعلام مشخصات قوای محرکه یا ابعاد این کانسپت خودداری نموده و به معرفی چهره و فناوری‌های آن بسنده کرده است.

بدنه پر ابهت نیسان آریزون در کنار فضای داخلی پیشرفته قرار گرفته، که با اولویت قرار دادن سرنشینان طراحی شده است.

نیسان آریزون کانسپت

فرم عضلانی بدنه نیسان آریزون با مواردی همچون لبه‌­های زاویه‌دار در جلو و عقب، چراغ‌های سرتاسری جلو و عقب، فرم عمودی ستون و شیشه عقب، عدم وجود دستگیره درها و رینگ‌های بزرگ همراه شده است تا نمایی از یک خودروی بیراهه‌­نورد را به نمایش بگذارد. نیسان از مرکز ثقل پایین این مدل خبر داده است، که البته از تصاویر فعلی قابل تشخیص نیست.

پس از باز شدن درها در خلاف جهت یکدیگر، با فضایی مواجه هستیم که با خطوط مستقیم و فرم‌های ساده و با تمرکز بر حداکثر راحتی سرنشینان طراحی شده است. یک نمایشگر عریض با طول بزرگتر از نصف داشبورد، فرمان Yoke، برآمدگی تونل میانی، صندلی‌های راحت و سقف شیشه‌­ای با ابعاد بزرگ، از ویژگی‌های اصلی این بخش به‌شمار می‌­آید.

نیسان آریزون کانسپت

نیسان آریزون به دستیار مجازی جدید به نام اِپورو (Eporo) مجهز شده است، که می‌­تواند با رفتار مشابه انسان، با سرنشینان تعامل برقرار کند و در مواردی شامل زمان، آب و هوا و ... پاسخگو باشد.

سیستم نورپردازی داخلی هم با تشخیص افراد، نور را براساس ترجیحات قبلی یا انتخاب چند حالت همچون ریلکس، خواب و ... تنظیم خواهد کرد.

نیسان آریزون کانسپت

نیسان بر طراحی آریزون توسط مهندسان چینی برای استفاده کاربران چینی تاکید نموده، ولی از اعلام احتمال ورود این محصول به خط تولید، خودداری کرده است. البته آشوانی گوپتا مدیر ارشد نیسان هم به افزایش تقاضا برای خودروهای برقی و سازگار با محیط زیست در بازار چین، اشاره کرده و از تلاش نیسان برای پاسخگویی به این تقاضا خبر داده است.

هرچند نیسان آریزون تاحد زیادی آینده‌­نگرانه و دور از وضعیت فعلی به نظر می‌رسد، اما می­‌توان انتظار داشت که این مدل بر طراحی خودروهای برقی آینده نیسان در بازار چین تاثیرگذار باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران