• تويوتا سوپرا پلاسما اورنج 100 اديشن
  • تويوتا سوپرا پلاسما اورنج 100 اديشن
  • تويوتا سوپرا پلاسما اورنج 100 اديشن
  • تويوتا سوپرا پلاسما اورنج 100 اديشن
  • تويوتا سوپرا پلاسما اورنج 100 اديشن
  • تويوتا سوپرا GT4 100 Edition
  • تويوتا سوپرا GT4 100 Edition
  • تويوتا سوپرا GT4 100 Edition

یکی برای پیست، یکی برای جاده

معرفی دو نسخه ویژه از تویوتا سوپرا

11 اردیبهشت 1402 11:46

تویوتا ساخت ۱۰۰ نمونه از مدل مسابقه‌ای سوپرا GT4 را جشن می‌گیرد و دو نسخه ویژه را برای این جشن معرفی کرده است. یکی از آن‌ها برای تردد جاده‌ای و دیگری مخصوص پیست است.

تویوتا سوپرا Plasma Orange 100 Edition

سوپرا RZ Plasma Orange 100 Edition تنها به تعداد صد دستگاه تولید می‌شود و منحصر بازار ژاپن است. این شرکت یک قرعه‌کشی را برای انتخاب خریداران برگزار می‌کند.

این نسخه ویژه با رنگ بدنه نارنجی پلاسما عرضه می‌شود. رینگ‌های آن به رنگ مشکی مات درآمده‌اند و کالیپرها نیز مشکی هستند.

در فضای داخلی این خودرو، ترکیبی از چرم ‌مشکی و آلکانتارا دیده می‌شود. روی داشبورد و سمت سرنشین جلو، نشان Supra 100 Edition قرار گرفته است. این محصول تنها با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود.

قیمت Plasma Orange 100 Edition در ژاپن به ۵۵,۷۱۳ دلار می‌رسد. اولین رونمایی عمومی آن‌ در تاریخ ۳ و ۴ مه در مسابقه Super GT است، که در Fuji Speedway برگزار می‌شود.

تویوتا سوپرا GT4 100 Edition

سوپرا GT4 100 Edition خودرویی مسابقه‌ای است، که نقطه عطف تولید را جشن می‌گیرد. تویوتا فقط سه دستگاه از آن‌ها را می‌سازد. رنگ بدنه آن‌ها بسیار ویژه بوده و بسیار نزدیک به نارنجی پلاسماست. تغییرات کوچکی در جلوی بدنه ایجاد شده است. قیمت خودرو اعلام نشده است.

تویوتا فروش سوپرا GT4 را از مارس ۲۰۲۰ آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، این خودروها ۷۹ پیروزی در کلاس، ۲۰ برد کلی و ۲۰۷ سکو به صورت سری در جهان کسب کردند. این خودرو در آمریکا می‌تواند در رقابت‌های IMSA Michelin Pilot Challenge , GT America Powered by AWS و Pirelli GT4 America شرکت کند.

نسخه‌هایی دیگر از تویوتا سوپرا

شایعاتی درباره ساخت نسخه قوی‌تر سوپرا با نام GRMN وجود دارد. آخرین حدس آن است که پیشرانه شش سیلندر خطی توئین‌توربو S58 ب‌ام‌و M با حجم ۳ لیتر، بتواند ۵۴۳ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

تویوتا سال گذشته نسخه Lightweight سوپرا را برای اروپا معرفی کرد. ویژگی‌های این خودرو شامل گیربکس شش سرعته دستی، رینگ‌های ۱۹ اینچی و روکش پارچه‌ای صندلی‌ها بود. صندلی‌های آن تنظیم برقی نداشتند. این موارد به طور کلی ۳۸ کیلوگرم از وزن خودرو کاست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران