• کاميون‌هاي برقي رايزون دايملر
  • کاميون‌هاي برقي رايزون دايملر
  • کاميون‌هاي برقي رايزون دايملر
  • کاميون‌هاي برقي رايزون دايملر
  • کاميون‌هاي برقي رايزون دايملر

زیرمجموعه جدید دایملر برای آمریکایی‌ها

معرفی کامیون‌های برقی رایزون

12 اردیبهشت 1402 13:50

گروه خودروسازی دایملر که اغلب به دلیل معروف‌ترین زیرمجموعه‌اش یعنی مرسدس‌ بنز شناخته می‌شود، جدیدترین برند خود به اسم Rizon را برای بازار آمریکا معرفی کرد. البته این تمام ماجرا نیست. دایملر و رایزون یک کامیون جدید تمام برقی را با فناوری سطح بالا رونمایی کرده‌اند.

کامیون‌های برقی رایزون دارای پکیج باتری‌های 124 کیلووات ساعتی هستند، که آن‌ها را قادر می‌سازد بین 177 تا 257 کیلومتر پیمایش داشته باشد. کارل دپن، مدیرعامل دایملر تراکس می‌گوید، رایزون با ایجاد مشارکت و همکاری با ناوگان بزرگ حمل و نقل بدون آلایندگی، جایگاه ویژه‌ای را در بازار کامیون‌های برقی آمریکا ایجاد خواهد کرد. هم‌چنین صاحبان ناوگان و البته رانندگان کامیون می‌توانند از طریق یک شبکه گسترده نمایندگی که طیف وسیعی از خدمات بی‌نظیر را به مشتریان ارائه می‌دهند، از پشتیبانی جامع دایملر بهره ببرند.

گفته می‌شود رایزون سه نسخه از این محصول را ارائه می‌دهد که با نام‌های e16M , e16L و e18L مشخص می‌شوند، که بر حسب نیاز و درخواست‌های مشتریان طراحی شده‌اند. این محصولات با وزن ناخالص بین 7255 و 8162 کیلوگرم، در کلاس 4 و 5 خودروهای سنگین قرار می‌گیرند.

اگرچه جزئیات دقیقی از مشخصات فنی این محصولات ارائه نشده اما گفته می‌شود نسخه‌های سری L دارای پکیج باتری‌های 124 کیلووات ساعتی هستند، که آن‌ها را قادر می‌سازد بین 177 تا 257 کیلومتر پیمایش داشته باشد. البته سری e16M دارای یک باتری کوچک‌تر 83 کیلووات ساعتی است که به آن اجازه می‌دهد با یک بار شارژ بین 121 تا 177 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

کامیون‌های برقی رایزون دایملر

این کامیون‌ها دارای فناوری دستیار ترمز فعال و محافظت در کناره‌ها هستند. دایملر می‌گوید باتری‌ها به تنهایی دارای گارانتی 5 ساله و یا بیش از 190 هزار کیلومتری هستند. این خودرو برای رونمایی رسمی در نمایشگاه آناهایم کالیفرنیا آماده می‌شود.

اخبار خودروهای سنگین در ایران

شما می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار خودروهای تجاری، شامل اخبار کامیون‌های جدید بازار ایران، اخبار اتوبوس‌های برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ون‌های تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را باما بخوانید:

دیدگاه کاربران