• استعلام قيمت و اصالت لوازم يدکي ايران خودرو

ایساکو، رتبه یک خدمات پس از فروش

استعلام قیمت ایساکو و اصالت لوازم یدکی ایران خودرو

26 تیر 1402 12:03

ایساکو، رتبه یک خدمات پس از فروش

تیر 1402: شرکت ایساکو بار دیگر موفق شد بالاترین امتیاز ارزیابی وزارت صمت از خدمات پس از فروش حوزه خودرو را کسب کند. این شرکت در حالی در چهارده سال گذشته همواره در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش صنعت خودرو، بالاترین امتیاز را کسب کرد که با بهبود مستمر در تمام شاخص‌ها و انجام اقدامات اصلاحی مطابق با نیاز مشتریان، در سال گذشته موفق شده بود، «رتبه یک» این عرصه را که تا آن زمان هیچ شرکتی موفق به کسب آن نشده بود، از آن خود کند و امسال نیز با حفظ تمام برتری‌های پیشین خود، برای دومین بار با کسب سه ستاره کامل در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، همچنان در جایگاه رتبه یکی‌ها صدرنشین باشد.

برآیند امتیاز شرکت ایساکو در ارزیابی فرآیندها، زیرساخت‌ها و عملکرد، مطابق بازنگری چهار ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش که نشات گرفته از قانون حمایت از مصرف کننده است، برابر با ۸۶.۷ بوده و این امتیاز ۳۵ درصد بالاتر از متوسط خط صنعت و همچنین فراتر از تمامی شرکت‌ها در زمینه خدمات پس از فروش خودرو بوده است. لازم به ذکر است، بیش ترین رشد شرکت اﯾﺴﺎﮐﻮ ﺑﺮ اﺳﺎس دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ارزیابی بازنگری چهار ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش در بخش ارزیابی نمایندگی‌ها و رضایت مشتریان بوده؛ همچنین علاوه بر افزایش امتیاز شاخص رضایت مشتریان، شاخص رضایت نمایندگی‌های مجاز نیز از پشتیبانی این شرکت در تحقق خواسته‌های مشتریان افزایش یافته است.

رده بندی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو

این موفقیت در حالی به دست آمد که مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو علاوه بر تاکید بر تلاش در مسیر ارتقای رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، نگاه ویژه‌ای بر حمایت‌های فنی و مدیریتی از نمایندگی‌های مجاز به منظور تسهیل در چرخه خدمت‌رسانی به مشتریان داشته است. دورنمای این تاکید نیز بر این منطق استوار بود که هر چه میزان رضایت نمایندگی‌ها از سهولت اجرای فرآیندها در شرکت مادر بالاتر باشد، خدمات مناسبت‌تر و با کیفیت‌تری به مشتریان نهایی مجموعه ارایه می‌شود و این چرخه باعث رشد کلی رضایت مشتریان خواهد شد و کسب امتیاز ۸۳ در این شاخص (DSI) نیز موید تلاش موفق ایساکو در این مسیر است.

ایساکو با رویکرد استفاده از منابع داخلی و تسریع در تامین قطعات، خودکفایی در تولید ابزار مخصوص و دارا بودن تجهیزات تعمیرگاهی به روز، برخورداری از نیروی انسانی ماهر و بهره‌‌مندی از بزرگ‌ترین مرکز آموزش فنی خودرو در سطح کشور، تاکنون توانسته است ۱۴ سال پیاپی افتخار ارائه بهترین خدمات پس از فروش صنعت خودرو کشور را به خود اختصاص دهد.

تحقق خواسته‌ها و نیازهای مشتریان سرلوحه تمام اقدامات مجموعه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو است و این مجموعه با برنامه‌ریزی‌ دقیق ستاد، کوشش کارکنان در اجرای برنامه‌های مدون و تلاش مضاعف نمایندگی‌های مجاز در راستای تحقق این مهم، گام برمی‌دارد؛ این راه ادامه دارد تا ایساکو با توسعه مستمر زیرساخت‌ها، چابک‌سازی فرآیندها و بررسی نقاط قابل بهبود، به رضایت کامل مشتریان از خدمات پس از فروش دست یابد.

شناسایی قطعات تقلبی در ایلام و کرمانشاه

تیر 1402: شرکت ایساکو طی حدود دو سال اخیر اهتمام ویژه‌ای در راستای مبارزه با قطعات تقلبی داشته و در اواخر خرداد ماه امسال نیز با همکاری جمعی از نهادهای ذی‌ربط، توانست چند فروشگاه که قطعات مجعول در بسته‌بندی مشابه‌سازی شده ایساکو و شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور را به جای قطعات اصل و با کیفیت به هم وطنان عرضه می‌کردند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کند. ایساکو چند فروشگاه و کارگاه تولید قطعات تقلبی را در استان‌های ایلام و کرمانشاه  شناسایی کرد.

در این شناسایی مشخص شد عاملان اصلی تهیه و توزیع این قطعات در استان کرمانشاه و ایلام به جعل و بسته‌بندی قطعاتی همچون سرسیلندر، لنت ترمز، کاسه نمد و چراغ خودرو و فروش آن از طریق فروشگاه‌های لوازم یدکی شهرستان ایلام اقدام کرده‌اند. ایساکو از ابتدای سال تاکنون نیز با برنامه‌ریزی و پی گیری ویژه‌تری این بازار را مورد رصد و پایش قرار داده و در سه ماهه ابتدایی امسال  بیش از 10 فروشگاه و کارگاه توزیع‌کننده قطعات تقلبی را شناسایی و نزدیک به 9 هزار قطعه تقلبی کشف و ضبط کرده است.

این اقدامات به منظور صیانت از برند نام آشنای ایساکو و حفظ اعتبار آن و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این مجموعه در راستای حفظ جان و مال هموطنان صورت گرفته و تعداد زیادی قطعات یدکی و لوازم خودرو که با جعل و تقلب در قطعات، بسته‌بندی یا هولوگرام به شکلی کاملا مشابه با قطعات اصلی در بازار توزیع می‌شد شناسایی و عاملان آن به نهادهای قضایی مربوطه و تعزیرات معرفی شده‌اند.

با توجه به تشخیص دشوار قطعات اصلی و تقلبی در بازار برای هم وطنان، مطمئن‌ترین روش برای اطمینان از اصالت کالاهایی به نام شرکت ایساکو، خرید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز این مجموعه، استفاده از سامانه پیامکی 300031 و اپلیکیشن تلفن همراه ایساکو است.

کشف مراکز فروش قطعات تقلبی ایساکو

خرداد 1402: شرکت ایساکو که با رصد بازار لوازم یدکی ایران خودرو، به نوبه‌ خود به مبارزه با پدیده شوم قاچاق قطعات پرداخته است، در اردیبهشت ماه سال جاری، سه فروشگاه توزیع کننده لوازم ‌یدکی تقلبی ایساکو در تهران و کرج را شناسایی کرد و به این ترتیب از ابتدای سال تا کنون موفق شد، شش مرکز متخلف در این حوزه را با تعامل پلیس آگاهی و امنیت را پلمب و از چرخه‌ فروش قطعات تقلبی با نام ایساکو خارج کند.

در اقدامات مشترک اخیر شرکت ایساکو و پلیس آگاهی تهران، دو فروشگاه مجزا که نسبت به فروش قطعات تقلبی همچون برخی قطعات خودروی تندر 90 و انواع سنسور دما و فشار انواع خودرو و کویل سمند با بسته‌بندی شرکت ایساکو به بازار اقدام می‌کردند، شناسایی شد. همچنین در این بررسی‌ها، فروشگاه دیگری که قطعات بازیابی شده حساس الکترونیکی ایساکو را پس از تعمیر به عنوان قطعه سالم و دسته اول به بازار ارایه می‌کرد کشف شد و برخورد قانونی با این فروشگاه‌ها واقع در خیابان امیرکبیر و خیابان ملت تهران و محدوده گلشهر کرج صورت گرفت و عاملان آن برای انجام تحقیقات گسترد‌ه‌تر در اختیار مراجع قانونی ذی‌ربط قرار گرفتند.

کشف قطعات یدکی تقلبی ایساکو

شرکت ایساکو همواره به ‌هم وطنان توصیه می‌کند، با توجه به‌ وجود قطعات تقلبی در بازار و مشابهت بسیار زیاد آن با کالای اصلی، برای اطمینان از خرید قطعات اصلی و استاندارد، به‌ نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز این شرکت مراجعه کنند و اصالت قطعات خریداری‌ شده از طریق سامانه پیامکی 300031 و اپلیکیشن تلفن‌ همراه ایساکو به سادگی قابل استعلام و بررسی است.

گفتنی است، در آخرین نمایشگاه تخصصی مبارزه با جعل و تقلب در زمینه های مختلف از جمله اسکناس، اسناد و مدارک، کالاهای مصرفی و قطعات یدکی خودرو که توسط دستگاه های نظارتی، تحت پوشش وزارت کشور در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، از شرکت ایساکو دعوت به عمل آمد تا با حضور در نمایشگاه،برای حاضران دستاوردهای خود در خصوص جعل و تقلب و مبارزه با آن و نحوه شناسایی قطعات مجعول از اصل را تشریح کند.

پلمپ فروشگاه غیرمجاز لوازم یدکی ایران خودرو

اردیبهشت 1402: شرکت خدمات پس از فروش ایران‌ خودرو پیرو تعامل ایجاد شده با پلیس امنیت اقتصادی استان فارس و اداره آگاهی تهران بزرگ، دو فروشگاه توزیع کننده لوازم ‌یدکی تقلبی ایساکو در تهران و شیراز را شناسایی و پلمب کرد و و عاملین مرتبط با این پرونده‌ها در مسیر برخورد با جرایم و تخلفات مرتبط با حوزه برند و قاچاق کالا در اختیار مراجع قانونی ذی‌ربط قرار گرفتند.

بنابراین گزارش در یکی از اقدامات مشترک شرکت ایساکو و پلیس آگاهی تهران، فروشگاهی در محله یاخچی‌آباد استان تهران که ملک خود را مانند فروشگاه‌های مجاز شرکت ایساکو با نصب تابلو و آرم و علایم مشابه‌سازی کرده بود، شناسایی و مالک این فروشگاه که اقدام به فروش قطعه تقلبی لنت ترمز تکستار با سوء استفاده از برند شرکت ایساکو و با بسته‌بندی مجعول این شرکت به همراه لیبل و هولوگرام­های جدید می‌کرد، ملزم به فک علایم مذکور و تحویل مقامات قضایی شد.

شناسایی و کشف قطعات یدکی تقلبی ایران خودرو

در ادامه این گزارش فروشگاه دیگری در بلوار امیرکبیر شهر شیراز با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان فارس و نماینده تعزیرات حکومتی شناسایی و 23 عدد تسمه تایم تقلّبی متعلق به خودروهای پژو 206 و 405 و 5 عدد سنسور اکسیژن خودروی دنا وEF7 در بسته بندی و هولوگرام مجعول شرکت ایساکو کشف و پس از استعلام بارکد این اقلام از اپلکیشن ایساکو، مغایرت و جعلی بودن آن احراز شد و در پی آن اقلام توسط پلیس ضبط و فروشگاه نیز پلمب شد. همچنین با توجه به اظهار بی‌اطلاعی متولی فروشگاه از تقلبی بودن قطعات، وی به همراه مستندات و پرونده، برای بررسی‌های بیشتر در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار گرفت.

شرکت ایساکو همواره به ‌هموطنان توصیه می‌کند با توجه به‌ وجود قطعات تقلبی در بازار و مشابهت بسیار زیاد آن با کالای اصلی، برای اطمینان از خرید قطعات اصلی و استاندارد، به‌ نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز این شرکت مراجعه کنند. این شرکت یادآور شد اصالت قطعات خریداری‌ شده از طریق سامانه پیامکی 300031 و اپلیکیشن تلفن‌ همراه ایساکو به سادگی قابل استعلام و بررسی است.


سامانه اصل بخرید شرکت ایساکو

شرکت ایساکو به منظور جلوگیری از خرید و فروش قطعات یدکی تقلبی خودرو، سامانه اصل بخرید را راه‌اندازی کرده است. مشتریان محصولات ایران خودرو با کمک سامانه اصل بخرید، می‌توانند از اصالت قطعات یدکی ایران خودرو، اطمینان حاصل کنند. برای استعلام لوازم یدکی خودرو از سامانه اصل بخرید، دو روش مختلف اما آسان وجود دارد:

  1. استعلام سامانه اصل بخرید با اپلیکیشن ایساکو
  2. استعلام از سامانه اصل بخرید با ارسال پیامک

در ادامه هرکدام از این دو روش را بیشتر توضیح می‌دهیم.

استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو با اپلیکیشن

اپلیکیشن ایساکو، یکی از آسان‌ترین و راحت‌ترین روش‌های مشتریان و مالکان خودروها، برای دریافت خدمات پس از فروش ایران خودرو است. بسیاری از خدماتی که پیش از این تنها با مراجعه مشتری به شبکه نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو و یا تماس تلفنی با مرکز تماس 096440 میسر بود، هم اکنون از طریق اپلیکیشن ایساکو و تنها با چند کلیک، با سهولت بیشتر به صورت شبانه‌روزی در دسترس مشتریان قرار دارد.

استعلام اصالت لوازم یدکی ایران خودرو
استعلام اصالت لوازم یدکی ایران خودرو

همچنین تمام قابلیت‌های این نرم افزار رایگان بوده و خدمات دریافتی از آن پشتوانه و ضمانت شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) را داراست. برای استعلام اصالت لوازم یدکی ایران خودرو:

  • ابتدا اپلیکیشن ایساکو را دانلود کنید.
  • وارد برنامه شده و گزینه «اصالت قطعه» را انتخاب کنید.
  • بارکد مخفی لیبل قطعه خریداری شده را بتراشید.
  • کد مربوطه را با نرم افزار بارکد خوان (که از قبل بر روی تلفن همراه خود نصب نموده‌اید) اسکن کنید.
  • در صورتیکه اسکن بارکد ناموفق بود، می‌توانید کد 16 رقمی را به صورت دستی وارد کنید.

استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو با پیامک

در شرایطی که دسترسی به موبایل ندارید یا امکان اتصال به اینترنت برای‌تان فراهم نیست، می‌توانید استعلام اصالت قطعات یدکی ایران خودرو را از طریق سامانه پیامکی انجام دهید. برای این منظور:

  • بارکد مخفی لیبل قطعه خریداری شده را بتراشید.
  • کد 16 رقمی بارکد را به شماره 300031 پیامک کنید.
  • منتظر بمانید تا نتیجه استعلام قطعه، برای شما ارسال گردد.

استعلام قیمت لوازم یدکی ایران خودرو

1. جهت استعلام قیمت قطعات یدکی ایران خودرو، باید به سامانه اینترنتی ایساکو به نشانی isaco.ir مراجعه کنید.

2. از منوی بالای صفحه، گزینه «قطعات» را انتخاب نمایید. سپس همانند تصویر زیر و در کادر نمایش داده شده، نام قطعه موردنظرتان را بنویسید. بعنوان مثال، در تصویر زیر نام «چراغ جلو» را نوشته‌ایم:

استعلام قیمت لوازم یدکی ایران خودرو
استعلام قیمت لوازم یدکی ایران خودرو

3. پس از نوشتن نام قطعه موردنظرتان، لیست تمامی قطعات یدکی ایران خودرو که مربوط با آن قطعه است، برای شما نمایش داده می‌شود. حال باید روی همان قطعه‌ای که به دنبال آن هستید، کلیک کنید. بعنوان مثال، روی «چراغ جلو راست» کلیک می‌کنیم.

4. پس از واردشدن به صفحه قطعه موردنظر، به پایین صفحه بروید و از منوی سمت راست، نوع خودرو را انتخاب کنید. حال در صورت موجود بودن قطعه موردنظر، کد لوازم یدکی خودرو و همچنین قیمت لوازم یدکی خودرو، نمایش داده می‌شود:

استعلام قیمت قطعات یدکی ایران خودرو
استعلام قیمت لوازم یدکی ایران خودرو

توجه داشته باشید که قیمت‌های نمایش داده شده، برحسب تومان هستند. ضمن اینکه در این قیمت‌ها، مالیات بر ارزش افزوده نیز درنظر گرفته شده است.

معرفی شرکت ایساکو

شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو در تاریخ یکم آبان‌ماه سال 1356 در قالب شرکت سهامی خاص تاسیس شد. بر اساس ماده ۳ اساسنامه مصوب ۱۳۷۹/۳/۳۰ موضوع فعالیت شرکت به شرح ذیل است:

  • خرید، فروش، صادرات و واردات انواع خودرو سواری، اتوبوس، مینی بوس، کامیون، وانت و مانند آن.
  • ارائه خدمات پس از فروش به کلیه محصولات ایران خودرو و شرکت‌های تابعه آن.
  • تهیه و توزیع، خرید و فروش، صادرات و واردات قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو و خدمات پس از فروش آنها.
  • انجام معاملات بازرگانی و غیر بازرگانی.
  • تاسیس شرکت با مشارکت یا بدون مشارکت اشخاص داخلی و خارجی
  • خرید کارخانجات و سهام شرکت‌ها.
  • انجام هر عملیات مجاز سودآور.
  • مبادرت به هرگونه فعالیتی برای انجام مفاد بالا و یا تسهیل در اجرای آن.

با توجه به تعلق بیش از 99 درصد سهام ایساکو به شرکت ایران خودرو (سهامی عام) که خود مشمول مفاد بند «الف» قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران خودرو می‌باشد، شرکت بصورت غیر مستقیم، مشمول مفاد بند مذکور گردیده و اداره امور آن به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول گردید. در سال 1363 اداره امور شرکت به وزارت بازرگانی واگذار گردید و از تاریخ یکم بهمن‌ماه 1370، اداره امور شرکت تحت سرپرستی و نظارت وزارت صنایع سنگین و از آن طریق، زیرنظر شرکت ایران خودرو (سهامی عام) به عنوان مرجع اداره کننده قرارگرفت. با ادغام دو وزارتخانه صنایع و صنایع سنگین در سال 1373 عملاً شرکت تحت پوشش وزارت صنایع قرار گرفت.

با وجود گستردگی موضوع فعالیت شرکت، عمده فعالیت آن طی بیست سال از شروع کار معطوف به بازرگانی قطعه، بخصوص تهیه و توزیع قطعات خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو بوده است.

موضوع ارائه خدمات پس از فروش به استفاده‌کنندگان از محصولات ایران خودرو در ابتدای سال 1371 و پیش از آغاز دهه سوم فعالیت، شرکت به شرکت تهیه و توزیع محول شد. پس از تغییر مدیریت، با تصویب تغییرات اساسنامه شرکت در سال 1378 و درج «خدمات پس از فروش» در موضوع آن، شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو بصورت رسمی به عنوان ارائه کننده خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو شناخته شد. در ابتدای سال 1382 خدمات پس از فروش از شرکت ایساکو منتزع اما در ابتدای سال 1386 خدمات پس از فروش، دوباره به شرکت ایساکو ملحق گردید.


اخبار لوازم یدکی خودرو

آخرین اخبار درباره بازار قطعات یدکی خودرو، قیمت لوازم یدکی خودرو، قاچاق لوازم یدکی و نحوه تشخیص اصالت لوازم یدکی را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران