• استعلام قطعات سايپا و لوازم يدکي سايپا يدک
  • استعلام قطعات سايپا و لوازم يدکي سايپا يدک

افزایش سهم سایپا یدک در بازار قطعات

استعلام قطعات سایپا و لوازم یدکی سایپا یدک (1402)

25 مهر 1402 16:42

افزایش سهم سایپا یدک در بازار قطعات

مهر 1402: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که این شرکت در مبارزه با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی کار جهادی انجام داده است. طی 21 ماه گذشته، بر افزایش کیفیت خدمات پس از فروش، خروج قطعات یدکی تقلبی و تشدید بازرسی‌ها متمرکز شدیم و نتیجه آن، افزایش سهم سایپایدک از بازار قطعات یدکی شد.

وی با اشاره به رویکرد دولت در زمینه مبارزه با قطعات تقلبی و حمایت‌های وزارت صمت، به مردم توصیه کرد که حتما برای خرید قطعات یدکی به عاملیت‌ها و نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه کنند و برای تشخیص اصالت قطعه، بارکد روی جعبه را به شماره 50002956 ارسال کنند تا از اصل بودن قطعه خریداری شده مطمئن شوند.

سهم گارانتی در لوازم یدکی چقدر است؟

مهر 1402: مدیرعامل سایپا در پاسخ به اینکه سهم گارانتی در فروش لوازم یدکی چقدر است، توضیح داد قبلا 95 درصد لوازم یدکی گارانتی و  5 درصد غیر گارانتی بود. یعنی1900 میلیارد تومان لوازم یدکی در سایپا یدک می‌فروختیم که حدود 1800 میلیارد آن گارانتی بود. سال گذشته این عدد را به 6 هزار میلیارد تومان رساندیم که 5 هزارمیلیارد تومان آن گارانتی بود. امسال برنامه داریم این عدد 12 هزار میلیارد شود تا ایمنی بالا برود.

سایپا یدک، رتبه یک خدمات پس از فروش

تیر 1402: شرکت سایپایدک در ارزیابی وزارت صمت توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران موفق شد برای نخستین بار حائز رتبه یک شرکت های عرضه کننده خودروهای سبک در حوزه محصولات تولیدی شرکت پارس خودرو شود.

 سعید علی‌زاده، مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا، در ادامه این خبر گفت کسب رتبه یک خدمات پس از فروش توسط سایپایدک حاصل استقرار تفکری جدید در عرصه ارائه خدمات به محصولات گروه خودروسازی سایپا با تکیه بر توان شبکه نمایندگی ها و کارکنان متعهد شرکت سایپایدک بوده است. سالیانه شرکت های خدمات پس از فروش توسط وزارت صمت مورد ارزیابی قرار گرفته و شرکت سایپایدک مفتخر است در ارزیابی انجام شده موفق به کسب سه ستاره کیفی شود و رتبه یک را در محصولات شرکت پارس خودرو کسب کند.

رده بندی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو

وی افزود بیش از 240 پروژه بهبود کیفیت در گروه خودروسازی سایپا تعریف و با حمایت های مهندس تیموری، مدیرعامل سایپا، باز مهندسی فرآیندهای ارائه خدمات پس از فروش با رویکرد ایده محور و تفکر دانش بنیان انجام شد و با تعریف اقداماتی همچون افزایش تامین قطعات یدکی، کاهش زمان ارسال قطعات و ارتقا کیفیت ارائه خدمات، زمینه لازم به منظور کاهش مراجعات به نمایندگی در دوره گارانتی و افزایش رضایت مشتریان فراهم شد. ماموریت سایپایدک با کسب رتبه یک به پایان نرسیده و مسئولیت سازمان جهت ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم بیش از پیش شده است.

مدیرعامل سایپایدک تاکید کرد مسیر توسعه و بهبود همواره از اولویت های گروه سایپا بوده و با هدف جلب رضایت مشتریان، افتخارات و برگ های زرین دیگری در ادامه راه خدمت رقم خواهد خورد.

افزایش 30 درصدی تامین قطعات یدکی

تیر 1402: احمد کریم‌پور، مدیر مرکز امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد سایپا با تدوین و اجرای استراتژی‌های مشتری‌محور، موفق به کسب دستاوردی مهم در خصوص جلب رضایت مشتریان، از طریق تأمین به موقع قطعات و اقلام یدکی حوزه گارانتی و خدمات پس از فروش شده است. از ابتدای سال گذشته،‌ اقدامات اصلاحی برای سرعت بخشی در تأمین قطعات محصولات سایپا،‌ با هدف بهبود ارائه خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتریان آغاز شد.

وی افزود از آنجا که سرعت در تأمین قطعات کیفی،‌ بدون تأمین به هنگام قطعات یدکی مورد نیاز شبکه ارائه‌کننده خدمات پس از فروش مقدور نبود، پروژه‌ها و برنامه‌های متعددی در بخش‌های تأمین و تولید‌ گروه سایپا، تعریف شد. سایپا توانست از اواسط سال 1401 با برنامه‌ریزی دقیق و جامع و همچنین پیگیری‌های مستمر در رده‌های استراتژیک شبکه زنجیره تأمین خود،‌ در خصوص تأمین قطعات یدکی گارانتی خودروهای تولیدی، روند بسیار مطلوبی را طی کند. تأمین قطعات گارانتی محصولات سایپا در سه شرکت اصلی سازه‌گستر، مگاموتور و زامیاد که تأمین‌کنندگان اصلی گروه سایپا محسوب می‌شوند به بیش از 80 درصد رسیده و این امر بیانگر افزایش معنادار بیش از 30 درصدی در روند تأمین قطعات یدکی است.

آقای کریم‌پور گفت اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته، منجر به کاهش چشمگیر مدت زمان انتظار مشتریان، کاهش مدت زمان توقف و خواب خودروها در شبکه گسترده خدمات پس از فروش گروه سایپا شده و به تبع این امر میزان رضایتمندی مشتریان افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. بر اساس استراتژی‌های گروه سایپا، مرکز امور مشتریان در راستای انعکاس به‌موقع صدای مشتری در گستره تمامی حوزه‌های شبکه زنجیره‌تأمین، ضمن شناسایی و ارسال مداوم لیست قطعات بحرانی به حوزه‌های مرتبط و انجام پیگیری‌های لازم، به دنبال استمرار بهبود روند رشد تأمین بوده و در راستای اهداف مدنظر گروه سایپا اقدام به پایش و کنترل فرآیندهای مربوطه می کند.

استعلام اصالت قطعات یدکی سایپا با پیامک

خرداد 1402: سعید تخته‌چیان، عضو هیئت مدیره سایپا یدک، از کشف یک کارگاه تولید و توزیع قطعات تقلبی با بسته‌بندی قطعات سایپا در تهران خبر داد.
سعید تخته‌چیان با تاکید بر عزم قاطع و جدی سایپایدک برای مقابله با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی و غیر استاندارد با نشان سایپا در بازار، اظهار داشت: حفظ مال و جان مردم برای گروه خودروسازی سایپا امری مهم به شمار می‌رود و قطعا با ادامه بازرسی‌های مشترک خود با سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صمت، راه هر گونه سوء استفاده از نام و برند سایپا را مسدود خواهیم کرد.

استعلام اصالت قطعات یدکی سایپا با پیامک
استعلام اصالت قطعات یدکی سایپا با پیامک

او افزود: در همین راستا از طریق اقدامات انجام شده توسط مدیریت بازرسی سایپایدک و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صمت، یک کارگاه تولید قطعات تقلبی در شهر تهران که اقدام به توزیع و بسته‌بندی این قطعات با بسته‌بندی و برند سایپا کرده بود شناسایی شد و مورد بازرسی قرار گرفت که با توجه به کشف قطعات و لوگوهای غیر مجاز، مقرر شد روند حقوقی از طریق سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری شود.

تخته‌چیان تاکید کرد: مشتریان گروه خودروسازی سایپا قبل از هر گونه اقدام به خرید و تهیه لوازم یدکی سایپا باید از اصلی بودن آن با توجه به لیبل‌های نصب شده و یا ارسال بارکد به سامانه پیامکی 50002956 اطمینان حاصل کنند. همچنین هنگام خرید قطعات مورد نیاز حتما از نمایندگی‌ها و عاملیت‌های مجاز دارای کدرسمی خرید کرده و فاکتور رسمی ممهور به مهر سایپایدک را دریافت کنند.

شناسایی قطعات یدکی تقلبی سایپا

خرداد 1402: سعید علیزاده، مدیرعامل سایپا یدک، با اشاره به سیاست‌های ‌وزارت صمت در مدیریت بازار قطعات‌ یدکی، اظهار کرد که اقدامات سایپا یدک در زمینه مبارزه با توزیع قطعات تقلبی پیشرو و پرچمدار است.

وی در این باره توضیح داد با تبین و ابلاغ سیاست‌های کلان وزارت صمت در زمینه مدیریت بازار قطعات یدکی و جلوگیری از توزیع قطعات تقلبی، سایپا یدک نیز ضمن استقبال از این طرح، نقش فعالی در اجرای موثر شبكه نمایندگی‌های مجاز و عاملین فروش ایفا کرده و تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است تا ضمن اجرای دقیق این طرح، دسترسی مصرف کنندگان به قطعات اصلی و با قیمت مناسب را تسهیل کند. در نخستین اقدام، کارگروه ویژه مبارزه با توزیع قطعات تقلبی و قاچاق با عضویت مدیران ارشد سازمان تشکیل و با مشارکت تمامی شرکت‌های گروه تعریف شد که هم اکنون نیز در حال اجرا است.

وی افزود عضویت در سامانه جامع تجارت وزارت صمت، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به منظور دریافت کد شناسه کالا و كد رهگیری و نصب بر روی قطعات یدكی از دیگر اقدامات انجام شده است که در فاز اول، این طرح قطعات اعلامی وزارت صمت دارای کد شناسه کالا و رهگیری شدند و در ادامه به صورت داوطلبانه، بر روی سایر قطعات نیز در حال اجراست. در همین راستا، در حال حاضر بیش از 6 هزار کد شناسه کالا و 40 میلیون کد رهگیری برای قطعات شرکتی اخذ شده است.

نحوه استعلام لوازم یدکی سایپا
نحوه استعلام لوازم یدکی سایپا

آقای علیزاده عنوان کرد تیم‌های‌ بازرسی ویژه جهت نظارت و کنترل بر شبکه نمایندگی‌ها و عوامل فروش سراسر كشور ایجاد شده و پیگیری عضویت شبکه خدمات پس از فروش سایپا در سامانه تجارت، تهیه فایل‌های آموزشی و راهنما جهت تسهیل در اجرای طرح و توزیع در سطح شبکه و زنجیره تامین قطعات، پیگیری عضویت شرکت‌ها و تولیدکنندگان قطعات و زنجیره تامین در طرح و سامانه تجارت، برگزاری دوره‌های آموزشی تشریح طرح در نمایشگاه‌های خودرو و قطعات برای عموم، تهیه محتوا، کلیپ آموزشی و ارائه در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مربوطه، مشارکت فعال در سامانه پایانه‌های فروشگاهی به منظور مدیریت دقیق بر ثبت تمامی فاکتورهای دریافتی و صادر شده در سامانه مربوطه از دیگر اقدامات سایپا یدک در زمینه مبارزه با توزیع قطعات تقلبی و فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصلی است. برخورد قاطعانه با برخی از اعضای شبکه توزیع قطعات شرکتی که از سیاست‌های اعلامی سایپا یدک تبعیت نکرده و تخطی داشته‌اند نیز از دیگر اقدامات شرکت در این زمینه است؛ به طوری که در سال ۱۴۰۱ پرونده بیش از ۲۰ عضو شبکه در کمیته لغو و اعطا، مطرح و در خصوص ادامه همکاری با ایشان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی در انتها اشاره کرد که سایپا یدک خود را مقید و ملزم به رعایت سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت صمت می‌داند و به همین منظور آماده به اشتراک‌گذاری تجربیات در زمینه مبارزه با قطعات تقلبی و فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصلی است.

نحوه استعلام لوازم یدکی سایپا

فروردین 1402: برای اطمینان از اصالت قطعات یدکی سایپا، کافی است بارکد درج‌شده روی بسته‌بندی قطعه یدکی را به سرشماره 50002956 پیامک کنید. سپس نتیجه استعلام لوازم یدکی سایپا برای شما ارسال می‌شود.

استعلام لوازم یدکی سایپا با پیامک
استعلام لوازم یدکی سایپا با پیامک

طرح خدمات پاییزی سایپا یدک

آبان 1401: سازمان خدمات پس از فروش سايپا، به منظور رفاه و افزايش رضايت مشتريان، طرح خدمات ويژه پاييزی را در سراسر كشور اجرا می‌کند. 

در اين طرح، مالكان محترم خودروهای سواری گروه سايپا (تيبا، ساينا، كوييک و گروه ایکس 100) می‌توانند از تاريخ 21 آبان‌ماه تا 10 آذر، به نمايندگی‌های مجاز در سراسر كشور و تعميرگاه‌های مركزی سايپايدک مراجعه کنند و از تخفيف 40 درصدی در قطعات و اجرت بهره‌مند شوند. 

طرح خدمات پاییزی سایپا یدک

اين طرح شامل تعویض روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، لنت جلو، تیغه برف پاک‌كن، ضد یخ، شیشه شوی و آب رادياتور است. 

افتتاح بازارچه لوازم یدکی سایپا در تهران

خرداد 1400: بازارچه لوازم یدکی سایپا در محل فروشگاه سایپا یدک در خیابان اکباتان تهران، افتتاح شد. آقای سلیمانی (مدیرعامل سایپا) با اعلام این خبر گفته که با راه‌اندازی این بازارچه، واسطه‌ها حذف شده‌اند و دسترسی به قطعات اصلی، آسان‌تر شده است. ضمن اینکه تامین قطعات نیز مستقیما از منابع اصلی، صورت می‌گیرد.

در فاز اول راه‌انداری بازارچه لوازم یدکی سایپا، فقط مغازه‌داران سطح شهر، امکان خریداری قطعات را باقیمت مصوب دارند اما قرار است در آینده، این امکان برای مشتریان نیز مهیا شود تا با مراجعه به این بازارچه، انواع لوازم یدکی سایپا را تهیه کنند.

اخبار لوازم یدکی خودرو

آخرین اخبار درباره بازار قطعات یدکی خودرو، قیمت لوازم یدکی خودرو، قاچاق لوازم یدکی و نحوه تشخیص اصالت لوازم یدکی را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران