شرکت منهارت به سراغ رنجرور اسپرت P530 رفته و این خودرو را از نظر ظاهری و مشخصات فنی مورد تغییر قرار داده و به SV650 تبدیل کرده است.
”منهارت با نصب قطعه MHtronik و سیستم اسپرت اگزوز با دریچههای قابل کنترل، موفق به افزایش خروجی پیشرانه به 644 اسببخار قدرت و 900 نیوتنمتر گشتاور شده است.“همانطور که میدانید، رنجرور P530 به پیشرانه توئین توربوشارژ 4.4 لیتری V8 مجهز شده است، که از بامو تامین شده و 523 اسببخار قدرت و 750 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. منهارت با نصب قطعه MHtronik و سیستم اسپرت اگزوز با دریچههای قابل کنترل، موفق به افزایش خروجی پیشرانه به 644 اسببخار قدرت و 900 نیوتنمتر گشتاور شده است.
منهارت از اعلام شتاب صفر تا صد SV650 خودداری نموده است، ولی رنجرور اسپرت P530 در حالت استاندارد و با استفاده از سامانه Dynamic Launch، میتواند ظرف 4.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.
کاهش 30 میلیمتری ارتفاع بدنه در کنار رینگهای 24 اینچی، خشونت ظاهری رنجرور اسپرت را به وضوح افزایش داده است.
منهارت از تغییر قطعات بدنه رنجرور خودداری نموده ولی با اضافه کردن نوار طلایی به کاپوت، سقف، بخش پایینی درها و برخی نقاط دیگر، تضاد بصری زیبایی با رنگ مشکی بدنه ایجاد کرده است.
نسل جدید رنجرور اسپرت در سال 2023 معرفی شده است. این خودرو که براساس پلتفرم MLA-Flex لندرور شکل گرفته، علاوه بر پیشرانه V8 توئین توربو 4.4 لیتری، با پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر هیبرید-خفیف نیز قابل سفارش است. خروجی این پیشرانه در دو تریم P360SE و P400SE دینامیک به ترتیب 355 و 395 اسببخار اعلام شده است، درحالیکه این رقم در مدل پلاگین-هیبرید P440e به 434 اسببخار افزایش مییابد. شعاع حرکتی رنجرور P440e نیز 77 کیلومتر اعلام شده است.
صفحه پشت آمپر 13.7 اینچی، نمایشگر مرکزی 13.1 اینچی و سیستم صوتی استریو با 29 بلنگو (سفارشی)، از مهمترین تجهیزات رفاهی نسل جدید رنجرور بهشمار میآید.
از آنجا که منهارت SV650 به دلیل تغییرات فنی قادر به دریافت گواهی TÜV نیست، منهارت اجازه فروش آن در آلمان را پیدا نکرده است و باید در سایر کشورها به دنبال جلب خریدار باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com