• رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024
  • رم رمپيج 2024

احیای مدلی قدیمی برای بازار آمریکای جنوبی

معرفی رم رمپیج 2024

2 تیر 1402 11:21

با افزایش استقبال مشتریان از خودروهای پیکاپ، برخی نام‌های قدیمی هم در حال بازگشت به بازار هستند. دوج رمپیج (Rampage) که در فاصله سال‌های 1982 تا 1984 در خط تولید قرار داشت، پیش از آن‌که به تیراژ 40 هزار دستگاه برسد، از خط تولید خارج شد. یک مدل کانسپت به این نام در سال 2006 رونمایی شد، که البته هرگز تولید نشد. اکنون دوج قصد دارد محصولی به نام رمپیج را از اواخر 2023 برای عرضه در آمریکای جنوبی وارد بازار کند.

رم رمپیج 2024 براساس پلتفرم Small Wide 4x4 شکل خواهد گرفت، سازه­‌ای که برای ساخت برخی محصولات گروه استلانتیس نظیر جیپ رنگید، آلفارومئو توناله و فیات تورو مورد استفاده قرار گرفته است.چند ماه پیش، نمونه آزمایشی رمپیج 2024 در ایالات متحده مشاهده شد. البته در آن زمان، احتمال می‌­رفت که محصول رم تحت نام 1200 یا داکوتا عرضه شود.

رم رمپیج 2024 براساس پلتفرم Small Wide 4x4 شکل خواهد گرفت، سازه­‌ای که برای ساخت برخی محصولات گروه استلانتیس شامل جیپ رنگید، جیپ کامپس، آلفارومئو توناله و البته فیات تورو مورد استفاده قرار گرفته است. با دقت در تصاویر می­‌توان شباهت میان رمپیج 2024 و فیات Toro را مشاهده کرد، که در نمای جانبی به اوج می­‌رسد. البته چهره رمپیج 2024 با زبان طراحی برند رم، مطابقت پیدا کرده است.

با وجود آن‌که قرار نیست رمپیج 2024 در ایالات متحده عرضه شود، اما نقش پرچم این کشور را می‌­توان در گرافیک چراغ‌های عقب مشاهده کرد.

رم رمپیج 2024

تصاویری از جزئیات کابین رم رمپیج 2024 هم منتشر شده است، که برخی ویژگی‌ها همچون صفحه پشت آمپر دیجیتال، اهرم چرخان تعویض دنده، نام Ram روی بخشی از داشبورد و نمایشگر لمسی شبیه به تبلت را نمایش می‌­دهد. بنابراین می­‌توان اطمینان داشت که همچون بدنه، طراحی کابین هم شباهت چندانی به فیات Toro ندارد. ظاهرا رم قصد دارد رمپیج 2024 را در سه تریم  Laramie , R/T و Rebel عرضه نماید.

تریم R/T با یک خروجی اگزوز دوگانه متمایز می‌شود و فنرها و دمپرهای سفت‌تر دارد و ۱۰ میلی‌متر نزدیک‌تر به سطح زمین است. در Rebel تایرهای ۱۷ اینچی دیده می‌شود. همه مدل‌ها دیسک‌های ترمز سوراخ‌دار و ترمز پارک برقی دارند.

رم رمپیج 2024

دو پیشرانه برای بازار برزیل ارائه شده است؛ نسخه پایه دیزلی Multijet با حجم ۲ لیتر، ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه در دو تریم Rebel و Laramie عرضه خواهد شد.

علاو‌ه براین هر سه تریم رم رمپیج (دو تریم ذکر شده و R/T) را می‌توان با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ Hurricane 4 سفارش داد، که ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بنابراین این نسخه را می‌توان قدرتمندترین تراک آمریکای جنوبی دانست.

رم رمپیج 2024

هر دو پیشرانه به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل هستند. پیشرانه قدرتمندتر در تریم R/T، شتاب ۶.۹ ثانیه‌ای را ارائه می‌دهد. تریم Laramie و Rebel شتاب ۷.۱ ثانیه‌ای دارند. رم می‌گوید که قدرت در همه تریم‌ها و نسخه‌ها به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

نسخه دیزلی فضای بار ۱۰۱۵ کیلوگرمی دارد و نسخه Hurricane 4 فضای بار ۷۵۰ ارائه می‌دهد.

برای این تراک، ۳۵ لوازم جانبی موپار ارائه می‌شود. قیمت پایه ۵۰,۱۰۸ دلار است که مربوط به تریم پایه Rebel با موتور دیزلی می‌شود‌ و به ۵۶,۳۶۰ دلار برای R/T Hurricane 4 می‌رسد.

رم رمپیج 2024

بیش از ۸۰۰ مهندس و تکنسین، در توسعه این تراک نقش داشتند. درحالی که کل سرمایه‌گذاری در این پروژه، بیش از ۲۷۰ میلیون دلار بوده است‌. رم رمپیج در ماه اوت، وارد نمایندگی‌های رم در برزیل خواهد شد و در کارخانه Goiana Pernambuco استلانتیس تولید می‌شود.

البته رمپیج 2024 قرار نیست کوچکترین محصول برند آمریکایی باشد، چراکه نسخه تغییر یافته از فیات استرادا هم با نام رم 700 در برخی بازارها عرضه خواهد شد. در صورت عرضه رمپیج 2024، فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز را می­توان از رقبای اصلی آن برشمرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران