با قیمت پایه کمتر از 20 هزار دلار

معرفی فورد ماوریک 2022

19 خرداد 1400 11:56

شرکت فورد چند سال پیش از برنامه خود برای قطع تولید اکثر محصولات و تمرکز روی ساخت کراس‌­اورها و شاسی‌­بلندها خبر داد. هرچند این برنامه باعث نگرانی برخی علاقمندان شد، اما اکنون که فورد، مدل ماوریک 2022 را معرفی کرده، به نظر می‌­رسد بخش بزرگی از این نگرانی‌­ها برطرف شده باشد.

بررسی طراحی فورد ماوریک 2022

فورد ماوریک 2022 با ابعادی مشابه با هیوندای سانتاکروز و تنها در فرم چهار در با فضای بار به طول 1.38 متر، کوچکترین پیکاپ فورد و یکی از کوچکترین پیکاپ‌های بازار آمریکا خواهد بود. با طول و ارتفاع 5.07 و 1.74 متری، ماوریک به ترتیب 28 و 6 سانتی‌متر کوتاه‌تر و کم ­ارتفاع‌­تر از برادر بزرگتر خود یعنی رنجر است.

طراحی نمای عقب فورد ماوریک 2022

برخلاف سانتاکروز، ماوریک فرمی مستقل از سایر محصولات فورد دارد هرچند که به واسطه عواملی همچون جلوپنجره عریض و چراغ‌های LED با فرم C شکل، تاحدی یادآور فورد F-150 خواهد بود. لبه‌­های پلاستیکی بخش محفظه بار، فرم گوشه­‌دار شیشه­­‌های جانبی، چراغ‌های بزرگ عقب و قطعه پلاستیکی در پایین آینه­‌های جانبی نیز به سایر محصولات فورد شباهت دارد.

کابین و امکانات فورد ماوریک 2022

بخش زیادی از سطوح صاف داشبورد و پوشش داخلی درها با رنگ برنزی روشن تزئین شده تا ضمن جلوگیری از یکنواختی، بکارگیری پلاستیک سخت در این قسمت‌ها کمتر جلب توجه کند.

یکی از نکات جالب درباره کابین فورد ماوریک این است که علاوه بر فضاهای مختلف برای قرار دادن وسایل، امکان نصب ابزار کمکی هم پیش‌­بینی شده تاحدی که کاربران می­‌توانند از فناوری چاپ 3بعدی هم برای تولید لوازم موردنیاز استفاده کنند.

داشبورد فورد ماوریک 2022

تریم پایه یعنی XL به نمایشگر لمسی 8 اینچی با سیستم اطلاعات سرگرمی Sync 4 با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، خروجی 12 ولتی برق برای سرنشینان جلو و عقب، مودم وای‌­فای 4G LTE و بسته فناوری Ford Co-Pilot360 شامل ترمز خودکار اضطراری، روشن شدن و نوربالای خودکار چراغ‌ها، مجهز شده است.

امکانات تکمیلی مجموعه Ford Co-Pilot360 همچون پایش نقطه کور و دستیار حرکت بین خطوط با پرداخت مبلغ بیشتر قابل دریافت است. سامانه دستیار راننده در تریم Lariat، کروز کنترل خودکار، حرکت در میانه خطوط و حسگرهای پارک عقب را نیز شامل می­‌شود. نمایشگر 4.2 اینچی در صفحه پشت آمپر در تریم‌های XL و XLT استاندارد است، که در تریم Lariat به نمونه 6.5 اینچی تغییر می­‌یابد.

صندلی های فورد ماوریک 2022

روکش پارچه‌­ای صندلی‌­ها در تریم XL، در تریم XLT به طرح چهارخانه مزین شده درحالی‌که تریم Lariat به روکش چرم مصنوعی مجهز است.

مشخصات فنی فورد ماوریک 2022

فورد ماوریک 2022 روی شاسی دیفرانسیل-جلو مشترک با اسکیپ و برانکو اسپرت شکل گرفته و به صورت استاندارد به پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر هیبرید مجهز شده که 191 اسب­‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می­‌کند. در کنار عدم حضور سامانه چهارچرخ محرک در این نسخه، مصرف­‌کنندگان احتمالاً از مصرف سوخت 5.88 لیتر در صد کیلومتری ماوریک هیبرید خوشنود خواهند شد.

توان تریلی فورد ماوریک 2022

اما گزینه دیگری که پیش­روی خریداران ماوریک قرار دارد، پیشرانه 2 لیتری اکوبوست است، که اخیراً باعث موفقیت برانکو اسپرت در مسابقه درگ شده است. این پیشرانه 250 اسب‌­بخار قدرت و 376 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها ارسال می­‌کند. فورد درباره مصرف سوخت این مدل سکوت کرده ولی مصرف سوخت ترکیبی برانکو اسپرت چهارچرخ محرک با همین پیشرانه برابر با 9.8 لیتر در صد کیلومتر است. با مقایسه این ارقام می­‌توان دریافت که ماوریک احتمالاً مصرف سوخت کمتری نسبت به عدد ثبت شده 10.6 لیتری برای هیوندای سانتاکروز با پیشرانه 2.5 لیتری خواهد داشت.

فورد ماوریک 2022 توان حمل 680 کیلوگرم بار را دارد که معادل با وزن یک ATV یا 37 چمدان کوچک است. ظرفیت یدک­‌کشی این خودرو با پیشرانه هیبرید یا اکوبوست برابر با 907 کیلوگرم است، که با سفارش پکیج max-tow برای مدل اکوبوست به 1815 کیلوگرم افزایش می­‌یابد. هرچند این ارقام می‌­تواند برای اکثر مشتریان راضی‌­کننده باشد اما همچنان در پس هیوندای سانتاکروز قرار می­‌گیرد.

فضای بار فورد ماوریک 2022

یکی دیگر از قابلیت‌­های ماوریک، در محفظه بار این خودروست که در هنگام باز شدن در سطح هلالی چرخ‌ها قرار گرفته و امکان حمل بارهای طویل را فراهم می­‌کند.

برای فورد ماوریک 2022 مجهز به پیشرانه اکوبوست و سامانه چهارچرخ محرک، می­‌توان پکیج FX4 آفرود را نیز سفارش داد، که تایرهای بزرگتر، افزایش ارتفاع، کنترل فرود از سراشیبی، برخی قطعات محافظ بدنه و دو حالت رانندگی آفرود را به این پیکاپ جدید اضافه می‌­کند.

قیمت و برنامه عرضه فورد ماوریک 2022

تریم پایه یا XL با قیمت 19,995 دلار پیشنهاد شده درحالی‌که تریم XLT با کروزکنترل، رینگ‌های آلیاژی، آینه­‌های جانبی برقی و برخی امکانات دیگر به قیمت 22,280 دلار فروخته خواهد شد.

کامل‌ترین نسخه یعنی Lariat با نورپردازی داخلی، روکش چرمی فرمان و خروجی­های USB در بخش عقبی کابین، با قیمت 25,490 دلار وارد بازار خواهد شد. سفارش پیشرانه 2 لیتری اکوبوست و سامانه چهارچرخ محرک به ترتیب 1,085 و 2,220 دلار به قیمت نهایی خودرو اضافه می­‌کند.

فضای بار فورد ماوریک 2022

نکته مهم درباره ماوریک 2022 این است که حتی در کامل‌ترین نسخه و با سفارش تمامی موارد ممکن همچون پکیج FX4 آفرود، قیمت این خودرو بازهم از 30 هزار دلار فراتر نمی‌رود که همین عامل آن را به گزینه‌­ای ارزنده در میان رقبا تبدیل می­‌کند.

فروش فورد ماوریک 2022 از اواخر سال 2021 آغاز خواهد شد ولی شرکت سازنده از هم‌اکنون اقدام به ثبت سفارش برای این مدل کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران