عکسهای پیش رو، مربوط به خودرو مسابقهای جدیدی است، که تویوتا گازو ریسینگ، برای مسابقات قهرمانی Stock Car Pro Series برزیل طراحی کرده.
طراحی تویوتا کرولا کراس مسابقهای
این خودروی مسابقهای، در واقع تویوتا کرولا کراس است که در اصل یک کراساور بوده و اکنون ارتفاع آن بسیار کاهش یافته است. بدنه آن از فیبرکربن، آرامید، فایبرگلاس و کولار ساخته شده و گلگیرهای بزرگ، ورودیهای هوای بزرگ و قطعات آیرودینامیکی زیادی نصب شده، مانند بال عقب بزرگ، دیفیوزر بزرگ و اسپلیتر جلو که چسبندگی را افزایش میدهد.
این خودرو در ظاهر یک تویوتا کرولا کراس است؛ اما در واقع تمامی بخشهای آن اصلاح شده و تنها چراغها و نشان تویوتا باقی مانده است. طراحی آن کاملا جسورانه و مسابقهای است و رنگهای مشکی، قرمز و سفید در آن به کار رفته است.
کابین و امکانات تویوتا کرولا کراس مسابقهای
داخل ماشین ساده است و فقط یک مانیتور، رولکیج و چند تا دکمه وجود دارد. همچنین دوربین ۳۶۰ تعبیه شده که در زمان پخش مسابقه، تصاویر را نشان میدهد.
کرولا GRکراس در مقابل حریفهایی مانند شورولت Tracker و میتسوبیشی اکلیپس کراس قرار میگیرد. هر سه خودرو بر روی پلتفرم Audace SNG01 قرار گرفتهاند و هیچ شباهتی با نمونه تولیدی آنها در نمایندگیها ندارند.
مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس مسابقهای
زیر کاپوت کرولا کراس مسابقهای، یک پیشرانه 2.1 لیتری توربوشارژ با خروجی 500 اسببخار قرار گرفته، که با گیربکس شش سرعته XTrac سکوئنشال هماهنگ است. سیستم تعلیق از نوع Pushrod با کمکفنرهای قابل تنظیم Penske Racing است. ترمزها از نوع Hipper Freios با لنتهای Cobreq و کالیپرهای AP Racing هستند.
بر اساس گفتههای برگزارکنندگان، کرولا کراس جدید، سبک تر، سریعتر و مجهزتر از کرولا سدان قبلی است. تویوتا GR از سال ۲۰۲۰، در مسابقات Stock Car Pro Series برزیل موفق بوده و از ۱۰۰ مسابقه، ۴۹ مسابقه را برنده شده است. این مدل جدید قرار است در سال ۲۰۲۵ مسابقه دهد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carscoops.com