• معرفي GR کرولا TC
  • معرفي GR کرولا TC
  • معرفي GR کرولا TC
  • معرفي GR کرولا TC
  • معرفي GR کرولا TC
  • معرفي GR کرولا TC

آماده برای مسابقات موتوراسپرت

معرفی GR کرولا TC

30 مهر 1403 11:37

چندین سال است که خودروهای چهار چرخ محرک در مسابقات موتوراسپرت حضور ندارند. اما اکنون تویوتا GR کرولا TC، که توسط بخش گازو ریسینگ آمریکای شمالی (TGRNA ) ساخته شده، با سیستم چهار چرخ محرک برای رقابت‌ها آماده شده است.

گروه گازو ریسینگ آمریکای شمالی، به توافقی ویژه با گروه موتور اسپرت SRO آمریکا دست یافته است. SRO سازمانی است که رقابت‌های موتور اسپرت را برگزار می‌کند و در سال 2025 نیز کلاس‌های TC و TCX را ترکیب خواهد کرد، تا خودروها طراحی منعطف‌تری داشته باشند.

این تویوتا در رقابت‌های SRO TC سال آینده شرکت خواهد کرد و رقیبانی همچون هوندا سیویک تایپ Rs دیفرانسیل جلو و ب‌ام‌و M2 دیفرانسیل عقب دارد. همانند بسیاری از رقابت‌های موتور اسپرت، SRO قوانین متنوعی را برای تضمین رقابت مناسب بین این خودروها در نظر می‌گیرد.

هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست، اما انتظار می‌رود GR کرولا TC قیمتی بالاتر از 132 هزار دلار که قیمت خودرو  GR86 کاپ است، داشته باشد.

مشخصات فنی تویوتا GR کرولا TC

GR کرولا TC از پیشرانه 3 سیلندر 1.6 لیتری توربو مدل استاندارد جاده‌ای استفاده می‌کند، که با  گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تویوتا هماهنگ شده است. اما سیستم چهار چرخ محرک خاص GR روی این خودرو وجود دارد، که به جای دیفرانسیل مرکزی از کلاچ بهره برده تا نیرو را به چرخ‌های عقب بفرستد.

مدیر بخش سیستم‌های الکترونیکی TGRNA می‌گوید کرولا TC گشتاور تولیدی را به‌صورت ثابت از جلو به عقب ارسال خواهد کرد.

تمامی قطعات قوای محرکه تویوتا GR کرولا TC شامل دیفرانسیل‌های لغزش محدود جلو و عقب تورسن از مدل جاده‌ای گرفته شده‌اند اما سیستم‌های کنترلی این خودرو منحصربه‌فرد است. گازو ریسینگ آمریکای شمالی از مدیریت پیشرانه و ABS بوش برای دقت بیشتر استفاده کرده است و سیستم کنترل کشش و ABS خودرو نیز برای مسابقات توسعه یافته‌اند. مهندسان GR کرولا در ژاپن نیز با TGRNA همکاری داشته‌اند تا پیشرانه، گیربکس و سیستم چهار چرخ محرک با واحدهای کنترل بوش کار کنند.

سیستم تعلیق آن نیز از هندسه اولیه خودرو جاده‌ای استفاده می‌کند، که البته با دمپرهای JRi قابل تنظیم و ترمزهای Alcon همراه است. رول کیج مورد تایید فیا نیز اضافه شده است.

ویژگی‌های ظاهری تویوتا GR کرولا TC

قطعا کابین نیز از تجهیزات غیرضروری خالی شده و در آن صندلی‌های اسپرت، کمربند ایمنی شش نقطه‌ای، داشبورد دیجیتال بوش و پنل کنترل TGRNA برای عملکردهای متنوع خودرو وجود دارند.

غربیلک فرمان نیز از تویوتا سوپرا GT4 گرفته شده است. در بخش آیرودینامیکی هم شاهد قطعات جدیدی همچون بال بزرگ هستیم. در پشتی این خودرو همانند مدل جاده‌ای از نوع کامپوزیتی است، بنابراین مهندسان TGRNA مجبور به تولید قطعات جدیدی برای نصب بال روی بدنه بوده‌اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران