• فورد سوپر ون 4.2
  • فورد سوپر ون 4.2
  • فورد سوپر ون 4.2

ون مسابقه‌ای با 1400 اسب‌بخار قدرت

معرفی فورد سوپر ون 4.2

2 تیر 1402 12:12

سابقه تولید سری قدرتمند سوپر ون توسط فورد، به اوایل دهه 70 میلادی بازمی‌گردد. اکنون جدیدترین عضو این سری یعنی سوپر ون 4.2، در صد و یکمین دوره از مسابقات بین‌المللی پایکز پیک، شرکت خواهد کرد. هدایت این خودرو به رومن دوماس واگذار شده است.

فورد سوپر ون 4.2، در صد و یکمین دوره از مسابقات بین‌المللی پایکز پیک، شرکت خواهد کرد. هدایت این خودرو به رومن دوماس واگذار شده است.عدد 4.2 در نام این خودرو، به سوپر ون 4.0 اشاره دارد که در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد. سوپر ون 4.2 با بروزرسانی آیرودینامیک بدنه مدل قبلی شکل گرفته تا در 156 دور مسابقه به خوبی عمل کند.

چهره فورد سوپر ون 4.2 شباهت زیادی به ای-ترانزیت کاستوم دارد، که شاید از این لحاظ برای علاقمندان ناخوشایند باشد. بخش انتهایی بدنه به باله بزرگ و مسیرهای جریان هوا مجهز شده است، تا علاوه بر شباهت به خودروهای مسابقه­‌ای از نظر آیرودینامیک هم بهبود یابد.

زمینه رنگی جدید فورد پرفورمنس یعنی ترکیبی از آبی، نارنجی و بنفش که نخستین بار در ماستنگ GT3 معرفی شد، را می­‌توان در بدنه فورد سوپر ون 4.2 هم تشخیص داد.

فورد سوپر ون 4.2

زیرسپری جلو و باله عقب از جنس فیبرکربن و کاهش وزن، از دیگر تغییرات مدل جدید به شمار می­‌آید، هرچند که وزن آن همچنان نزدیک به 2 تن است.

با حذف یکی از موتورهای برقی، نیروی سوپر ون 4.2 هم نسبت به 4.0 کاهش یافته است، بنابراین خروجی سه پیشرانه برقی به 1400 اسب­‌بخار رسیده است، که به مراتب کمتر از 1972 اسب­‌بخار خروجی در مدل 4.0 است.

فورد سوپر ون 4.2

شتاب صفر تا صد 4.0 هم کمتر از 2 ثانیه اعلام شده بود، که می­‌توان اطمینان داشت در سوپر ون 4.2 با عدد بیشتری مواجه باشیم. البته این رقم هنوز اعلام نشده است.

سوپر ون 4.2 در چیدمان جدید فنی، به یک موتور برقی روی محور جلو و دو موتور در محور عقب مجهز شده و در بخش انتقال قدرت نیز مورد تقویت قرار گرفته است. سلول‌های لیتیوم پلیمر باتری این خودرو نیز توسط STARD تامین شده و مجموعه 600 کیلووات را تشکیل داده است.

فورد سوپر ون 4.2

دیسک‌های کربن-سرامیک ترمز به همراه قابلیت بازیابی انرژی از ترمزگیری و رینگ‌های منیزیم سوراخ‌کاری شده با تایرهای P Zero ساخت پیرلی، از دیگر ویژگیه‌ای فنی این ون قدرتمند بشمار می­آید.

از دیگر شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات پایکز پیک می‌­توان به آکورا NSX، رادفورد و آلپاین A110 اشاره کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران