تاکیدی بر تمرکز روی خودروهای برقی

رونمایی از لوگوی جدید اپل

7 تیر 1402 11:05

شرکت اپل نیز همانند بسیاری از خودروسازان، لوگوی خود را به روز‌رسانی کرده است. صنعت خودرو به سرعت به سمت الکتریکی شدن می‌رود و در واقع این به‌روزرسانی‌ها لازم است. لوگوی جدید روی محصولاتی دیده خواهد شد، که از سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند.

نشان جدید اپل، رعد و برق است که در زبان آلمانی با نام Blitz شناخته می‌شود. این نشان به قوای محرکه برقی اشاره دارد. این خودروساز قصد دارد که تا سال ۲۰۲۸ به یک برند الکتریکی کامل در اروپا تبدیل شود. Florian Huettl، مدیرعامل اپل برنامه‌ریزی کرده است، که امسال ۱۵ مدل برقی را ارائه دهد.

اولین محصولی که با لوگوی جدید ارائه می‌شود، در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید. اما شاهد تغییرات زیادی در آن خواهیم بود. اپل گفته که این لوگو جدید را در نمایشگاه IAA Mobility امسال معرفی می‌کند و یک سورپرایز نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

آخرین به روز رسانی لوگوی اپل به سال ۲۰۲۰ و پس از  پیوستن آن به گروه PSA بازمی‌گردد. این گروه پس از ادغام با فیات کرایسلر بخشی از استلانتیس می‌شود. لوگوی جدید، فاصله و تفاوت زیادی با نشان فعلی ندارد. فضای بیش‌تری اطراف نشان صاعقه را فرا گرفته و از دایره محیطی جدا شده‌ است. Mark Adams، معاون طراحی اپل گفته که صاعقه لوگوی اپل، تیزتر شده و حلقه اطرافش را قطع می‌کند و ظاهری پیشرفته و مدرن دارد.

اینفینیتی نیز هفته گذشته خبر تغییرات جزئی را در لوگوی خود اعلام کرد و نشان سه بعدی جدید و معماری جدیدی  را برای نمایندگی‌های خود ارائه داد. اپل چهارمین خودروسازی است که لوگوی خود را به روز کرده و به جگوار لندرور و پورشه می پیوندد.

شرکت‌هایی مانند فولکس‌واگن، رنو، پژو، نیسان، لوتوس، کیا، جنرال موتورز، کادیلاک و ... از سال ۲۰۱۹ تاکنون نشان‌های خود را تغییر داده‌اند. این تغییرات عموما به دلیل پیشرفت و افزایش خودروهای الکتریکی است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران