• کانسپت تويوتا هايلوکس MHEV
  • کانسپت تويوتا هايلوکس MHEV
  • کانسپت تويوتا هايلوکس MHEV
  • کانسپت تويوتا هايلوکس MHEV
  • کانسپت تويوتا هايلوکس MHEV

آماده حضور در خط تولید

معرفی کانسپت تویوتا هایلوکس MHEV

14 تیر 1402 19:00

تویوتا اخیرا تایید کرده است، که مدل هایلوکس در سال ۲۰۲۴ به سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی مجهز خواهد شد. برهمین اساس کانسپت هایلوکس MHEV (سیستم هیبرید الکتریکی ملایم) در هفتمین دور مسابقات قهرمانی رالی جهان (WRC) در کنیا به نمایش درآمد.

این محصول طبق هایلوکس GR Sport ساخته شده است و ظاهر خارجی آن تفاوتی ندارد، اما کلمه Hybrid با ابعاد بزرگی روی بدنه آن نوشته شده است. فضای داخلی نیز تا حد زیادی مطابق همان مدل است؛ اما کنترل‌های جدیدی وجود دارند.

کانسپت تویوتا هایلوکس MHEV

قهرمان چهار دوره مسابقات WRC و قهرمان سابق تویوتا، Juha Kankkunen، با این کانسپت رانندگی کرده و Jimmi Gathu، کارشناس رسانه‌، به عنوان کمک راننده همراه او بوده است.

این مسابقه موفقیت‌آمیز بوده و Kankkunen گفته که صد درصد مطمئن است این نوع خودرو در آفریقا به خوبی عمل خواهد کرد. زیرا مسافت‌ها طولانی هستند و شارژ کردن خودروهای الکتریکی دشوار است. بنابراین آفریقا بازار مناسبی برای این خودرو خواهد بود.

خودروهای هیبریدی باعث می‌شوند تا گاز CO2 کمتری تولید شود. بنابراین این موضوع با استراتژی چند مسیری تویوتا برای رسیدن به بی طرفی کربنی مرتبط است.

کانسپت تویوتا هایلوکس MHEV

تویوتا انواع پیشرانه (شامل درون‌سوز، هیبریدی، پلاگین‌هیبرید، سلول سوختی هیدروژنی و الکتریکی) را توسعه می‌دهد تا مناسب حالات مختلف بازار باشد.

تویوتا گفته که سیستم هیبریدی هایلوکس، از یک باتری ۴۸ ولتی، موتور الکتریکی کوچک و سایر اجزا تشکیل شده است. این سیستم روی پیشرانه ۲.۸ لیتری توربودیزل نصب می‌شود و به گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل است. این موضوع باعث می‌شود تا مصرف سوخت حدود ۱۰ درصد کاهش یابد. اما قابلیت‌های آن همچنان پابرجاست. تویوتا فورچونر نیز قرار است با همین پیشرانه ارائه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران