• 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech
  • 2024 رنو سنيک E-Tech

کراس‌اور برقی برای رقابت با هیوندای آیونیک 5 و فولکس ID.4

رنو سنیک E-Tech مدل 2024

14 شهریور 1402 17:32

27 سال پس از اولین معرفی رنو سنیک، پنجمین نسل این خودرو از MPV به کراس‌­اور تغییر ماهیت داده است و به واسطه نصب پیشرانه برقی، لقب E-Tech را در انتهای نام خود یدک می­‌کشد.

رنو سنیک E-Tech در تاسیسات Douai ElectricCity تولید می‌شود و از اوایل سال 2024 به فروش می‌­رسد.

طراحی و امکانات رنو سنیک E-Tech

ابعاد بدنه رنو سنیک E-Tech در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.47، 1.864 و 1.571 متر اعلام شده است. نکته جالب اینکه 40 درصد از کاپوت و درهای سنیک E-Tech از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده‌اند.

اهمیت به محیط زیست در فضای کابین هم ادامه یافته چراکه ضمن عدم استفاده از چرم، اکثر قسمت‌ها شامل داشبورد، قطعات، کفپوش‌ها و حتی سقف شیشه­‌ای رنو سنیک E-Tech از مواد بازیافتی همچون بطری‌های پلاستیکی ساخته شده است.

2024 رنو سنیک E-Tech

در کابین این خودروی 5 نفره با پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر عمودی 12 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و بیش از 50 نرم‌­افزار کاربردی همچون نقشه­‌های گوگل مواجه هستیم. علاوه بر دو جالیوانی و دو درگاه USB-C، چندین فضا برای لوازم کوچک به مجموع گنجایش 38.7 لیتر نیز پیش‌­بینی شده است. محفظه بار هم 545 لیتر فضا ارائه می‌­کند.

رنو سنیک E-Tech به بیش از 30 سامانه ایمنی و دستیار راننده مجهز شده است، که از میان آن‌ها می‌­توان به کروزکنترل تطبیق‌­پذیر با توقف و حرکت خودکار و دستیار حفظ حرکت بین خطوط اشاره کرد.

2024 رنو سنیک E-Tech

مشخصات فنی رنو سنیک E-Tech

رنو سنیک E-Tech براساس پلتفرم مشترک با رنو مگان E-Tech و نیسان آری‌یا یعنی CMF-EV شکل گرفته و با دو پیشرانه برقی قابل سفارش است.

در تریم Standard، یک موتور برقی با 170 اسب­‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور روی محور جلو نصب شده است، که همراه با مجموعه باتری نیکل-منگنز-کبالت (NMC) ساخت ال جی به ظرفیت 60 کیلووات ساعت، نیروی لازم برای پیمایش 420 کیلومتر (برمبنای WLTP) را فراهم می‌­کند. باتری این مدل از جریان سریع 130 کیلووات پشتیبانی می‌کند و شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت آن هم به ترتیب 9.3 ثانیه و 150 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

2024 رنو سنیک E-Tech

رنو سنیک E-Tech در تریم High به همان موتور برقی ولی با 220 اسب‌­بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور و باتری 87 کیلووات ساعت مجهز شده است و با یک‌بار شارژ، 620 کیلومتر مسافت (برمبنای WLTP) را می­‌پیماید. باتری این نسخه از جریان سریع 150 کیلووات پشتیبانی کرده و شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت آن هم به ترتیب 8.4 ثانیه و 170 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

هر دو باتری ارائه شده برای این خودرو از جریان عادی 22 کیلووات پشتیبانی می‌کنند. رنو همچنین از ساختار ماژولار سلولی با امکان تعویض یا تعمیر هریک از سلول‌ها در این مجموعه باتری خبر داده است. براساس اعلام خودروساز فرانسوی، در هیچ‌کدام از بخش‌های سنیک E-Tech شامل پیشرانه، باتری و اجزای الکترونیکی، از عناصر معدنی کمیاب استفاده نشده است.

وزن این خودرو به همراه باتری 87 کیلووات ساعت به 1841 کیلوگرم می­رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران