• هاچ‌بک برقي نتا آيا - Neta AYA

با شعاع حرکتی 318 کیلومتر

معرفی نتا آیا

6 مرداد 1402 17:00

برند چینی نتا در سال 2020، یک هاچ‌بک میان­‌سایز با نام V را معرفی کرد. اکنون نسخه بروزرسانی شده از این خودرو با نام آیا (AYA) رونمایی شده است.

طراحی نتا آیا نسبت به مدل قبلی با تحول اساسی مواجه نشده است. جلوپنجره بدون منفذ، فرم ذوزنقه‌­ای پایین سپر جلو با الگوی نقطه­‌ای، درگاه شارژ روی گلگیر جلو و تزئین ستون آخر با رنگ مشکی، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو به‌شمار می­‌آید.

نتا آیا همراه با دو رنگ جدید بدنه و چندین طرح رینگ از جمله نمونه 16 اینچی 4 پره، عرضه شده است. علاوه بر نصب باله سقفی، طراحی چراغ‌های عقب نیز مورد بازنگری قرار گرفته است، که طرحی به مراتب بهتر از مدل قبل را به نمایش می­‌گذارد.

هاچ‌بک برقی نتا آیا

نتا آیا روی پلتفرم HPC شکل گرفته و ابعاد آن در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.07، 1.69، 1.54 و 2.42 متر اعلام شده است. وزن خالص این خودروی 5 نفره هم 1.151 کیلوگرم اعلام شده است.

شرکت نتا از تغییر در طراحی فضای کابین آیا خبر داده اما فعلا هیچ تصویری از این بخش در اختیار رسانه­‌ها قرار نگرفته است.

براساس اطلاعاتی که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) انتشار یافته، نتا آریا با دو پیشرانه برقی به قدرت 54 یا 95 اسب‌­بخار، قابل سفارش خواهد بود. بنابراین پیشرانه 55 کیلووات (75 اسب‌­بخار) که در نتا V عرضه می­‌شد، حذف شده است.

هاچ‌بک برقی نتا آیا

شرکت سازنده از نصب باتری‌های لیتوم آهن فسفات این خودرو و همچنین شعاع حرکتی متوسط 318 کیلومتر خبر داده، اما ظاهرا از اعلام ظرفیت باتری خودداری نموده است.

در ماه ژوئن 2023، نتا موفق شده 2.268 دستگاه از V را با قیمت 10,300 تا 14,500 دلار به فروش برساند. از قیمت مدل جدید یعنی آیا اطلاعی نداریم، ولی انتظار می­‌رود که نتا آیا در ماه آگوست امسال و با هدف رقابت با وولینگ بینگو و بی وای دی سیگال وارد بازار شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران