• گلکسي JX250 جديد نيرو موتور

با نصف قیمت ایکس مکس !

بررسی موتورسیکلت گلکسی JX250 جدید نیرو موتور (جویمکس پلاس)

19 مرداد 1402 08:00

شرکت نیرو موتور شیراز، بزرگترین نماینده شرکت سان‌یانگ موتور یا همان SYM تایوان، در ایران است. اکثر موتورسیکلت‌های مونتاژی از برند اس‌وای‌ام، در کشورمان، با برند گلکسی (GALAXY) توسط شرکت نیرو موتور به فروش می‌رسد که یکی از این موتورسیکلت‌ها، اسکوتر گران‌قیمتی با نام گلکسی JX250 است.

موتورسیکلت گلکسی JX250 که در شرکت نیرو موتور مونتاژ می‌شود، در واقع همان موتورسیکلت SYM JOYMAX Z250 است. هواداران برند SYM خوب می‌دانند که یکی از حاشیه‌های این محصول در بازار کشورمان، مربوط به حجم دقیق انجین جویمکس 250 است؛ با اینکه روی بدنه این موتورسیکلت، عدد 249 حک شده تا بیانگیر 250 سی‌سی بودنش باشد اما در عین حال، دفترچه راهنمایی که نیرو موتور به برخی از خریداران این محصول داده است، مربوط به مدل 300 سی‌سی است!

با اینکه برخی‌ها معتقدند که شرکت نیرو موتور، عمدا چنین کاری کرده‌ تا شایعه 300 سی‌سی بودن جویمکس، بر سر زبان‌ها بیفتد اما باتوجه به تولید جویمکس در سه کلاس 125 سی‌سی و 250 سی‌سی و 300 سی‌سی توسط شرکت SYM و همچنین باتوجه به ماجرایی که چندین سال پیش، برای بنلی‌های 300 سی‌سی شرکت نیکران موتور رخ داد، ممکن است شایعه نباشد! اما به هرحال، جویمکس، چه 250 باشد و چه 300، همچنان در لیست بهترین مکسی اسکوترهای بازار ایران قرار دارد.

سری اول جویمکس نیرو موتور

موتور گلکسی جی ایکس 250 که با نام جویمکس 250 نیز در بازار کشورمان شناخته می‌شود، در کلاس مکسی اسکوتر بوده و برای موتورسوارانی پیشنهاد می‌شود که توانایی خریدن یاماها XMAX را ندارند؛ چراکه با حدود نصف قیمت آن یاماها (اندکی کمتر یا بیشتر) می‌توانید جویمکس داشته باشید!

جویمکس 250 که حتی در نسخه مونتاژی نیرو موتور، نیز کیفیت ساخت قابل قبولی دارد، از اواخر سال 1399 به ایران رسید و سری اول آن، تا مدل 1401 تولید می‌شد. اما شرکت نیرو موتور، سری دوم این محصول را در مدل 1402 به بازار فرستاده است.

جویمکس 250 جدید نیرو موتور، که شرکت SYM آنرا با نام جویمکس زد پلاس 250 یا Z+250 معرفی کرده است، تغییرچهره بسیار خوبی را تجربه کرده و بیش از هر زمان دیگری، به همتای ژاپنی‌اش شبیه شده است! البته خود تایوانی‌ها، درباره طراحی جدید جویمکس 250 نیوفیس می‌گویند که از سبک و سیاق طراحی فراگیر جهانی برای اسکوترها الگوبرداری کرده‌اند.

سری دوم جویمکس نیرو موتور

مهم‌ترین مشخصه جویمکس 250 جدید را باید چراغ‌های زیبای LED آن دانست؛ چراغ جلویی این موتورسیکلت، از نوع دوتکه است که به لطف وسیع‌تر شدن زاویه نور چراغ‌ها، شعاع دید بسیار بهتری را در زمان تاریکی هوا، برای موتورسوار به ارمغان می‌آورد. اضافه‌شدن سنسور جک بغل و بهبود طراحی صندلی، از دیگر مزیت‌های جویمکس 250 جدید است.

جویمکس 250 نیوفیس، همچنان از همان انجین 249.4 سی‌سی سابقش بهره می‌برد که از نوع مایع‌خنک بوده و به گیربکس CVT متصل است؛ البته این انجین با انجین بکار رفته در جویمکس‌های قدیمی، یک تفاوت جالب دارد. استاندارد آلایندگی در جویمکس 250 جدید، یورو5 است درحالیکه جویمکس‌ 250 نسل قبل، استاندارد یورو4 داشت. بهبود انجین در جویمکس نیوفیس، باعث شده تا قدرت خروجی از 18.3 اسب‌بخار به حدود 21.7 اسب‌بخار افزایش یابد. همچنین گشتاور خروجی نیز از 18.8 نیوتن‌متر به حدود 22.3 نیوتن‌متر رسیده است.

این موتورسیکلت 185 کیلوگرمی، همچنون نسل قبلی خود، دارای رینگ‌های 14 اینچی در جلو و 13 اینچی در عقب است. ضمن اینکه هر دو چرخ، به ترمزهای دیسکی مجهزند و تفاوتی نسبت به قبل ندارند. طلق قابل تنظیم در جلو، تعلیق عقب با دو کمک‌فنر، پورت شارژ سریع و فضای کافی برای قراردادن دو کاسکت در محفظه زیر صندلی، از جمله ویژگی‌های دیگر جویمکس 250 پلاس است.


اخبار بازار موتور در ایران

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت های بزرگ تولیدکننده موتورسیکلت در ایران و همچنین جهت مشاهده قیمت انواع محصولات شرکت کویر موتور، شرکت نیرو موتور، شرکت کبیر موتور، شرکت شاهین موتور، شرکت ایران دوچرخ و شرکت نیکران موتور و ... مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
Hmir 1403/1/31
سنسور جک بغل به وسیله نیرو موتور حذف شده طلق جلو هم قابل تنظیم نسبت در حال حاظر نیو فیس این مدل رو دارم
پاسخ
0
0
0