• لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور - Lamborghini Lanzador Concept
  • لامبورگيني لانزادور - Lamborghini Lanzador Concept
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور
  • لامبورگيني لانزادور

نمایشگاه ژنو: پیش‌نمایشی از اولین گاو برقی !

معرفی لامبورگینی لانزادور 2028

17 مهر 1402 15:59

رونمایی لانزادور در نمایشگاه ژنو 2023

لامبورگینی قصد دارد سه محصول فعلی خود را تا قبل از پایان 2024، به نیروی کمکی الکتریکی مجهز کند. اما نخستین محصول برقی این شرکت، نسخه نهایی از کانسپت لانزادور خواهد بود که هرچند در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 بعنوان مدل مفهومی رونمایی شده است اما با حداقل تغییرات، از سال 2028 تولید خواهد شد. لامبورگینی لانزادور به‌عنوان رقیب اصلی فراری پوروسانگوئه و رولزرویس اسپکتر، چهره یک GT را با ویژگی‌های کراس‌اور ترکیب کرده است.

معرفی لامبورگینی لانزادور

براساس اعلام خودروساز ایتالیایی، این شاسی‌بلند سه در به دو پیشرانه برقی با مجموع 1341 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است، که خروجی را به هر چهار چرخ انتقال می‌­دهد.

لامبورگینی لانزادور

کنترل جزئیات آیرودینامیکی بدنه مثل ورودی های هوا در جلو و دیفیوزر عقب به سامانه ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) یا آیرودینامیک فعال لامبورگینی واگذار شده است، تا اجزای مذکور را برای حداقل مقاومت در برابر هوا و با ایجاد حداکثر نیروی رو به پایین بر بدنه تنظیم ‌کند.

این کراس‌اور برقی به سیستم تعلیق فعال با فنرهای بادی، کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر و قابلیت فرمان‌پذیری محور عقب مجهز شده است، ضمن­ این‌که سامانه توزیع گشتاور هم خروجی پیشرانه را بین هر چهار چرخ توزیع می‌کند، تا هندلینگ و پایداری در پیچ‌ها افزایش یابد.

سامانه کنترل دینامیک جدیدی به نام LDVI برای این خودرو توسعه یافته است، که با استفاده از یک الگوریتم پیچیده، پویایی خودرو را مطابق با نیازهای راننده، تنظیم خواهد کرد.

لامبورگینی لانزادور

در نمای ظاهری لانزادور با تناسبات منحصربه‌فرد طراحی مواجه هستیم، که عادت به آن به زمان نیاز دارد. این خودرو در عین فاصله بیشتر نسبت به سطح زمین، جزئیات بدنه لامبورگینی رووئلتو را با قابلیت‌های لامبورگینی اوروس برای گذر از جاده‌های ناهموار همراه می­‌کند. البته لانزادور حدود 10 سانتی‌متر پایین تر از اوروس قرار می­‌گیرد. قطعات مشکی براق در بخش پایینی بدنه هم حسی از ارتفاع کمتر را القا می‌کند.

رد پای طراحی سایر محصولات لامبورگینی همچون کانتاش، مورسیه‌لاگو و سستو المنتو را می‌­توان در لانزادور مشاهده کرد. گلگیرهای زاویه‌­دار، الگوی Y شکل روی بدنه و چراغ‌های سه‌تایی عقب، از مهمترین موارد قابل اشاره به شمار می­‌آید. شیب سقف هم با توجه به حضور دو سرنشین در بخش عقب شکل گرفته است.

برخلاف سوپراسپرت­‌های لامبورگینی، درهای لانزادور به طرف بالا باز نمی‌شود اما ناامید نشوید چراکه با ورود به فضای کابین این خودرو، با محیطی چشمگیر و البته جادار مواجه خواهید شد. داشبورد و کنسول مرکزی تحت تاثیر فرم Y شکل گرفته است. با وجود دو نمایشگر مجزا برای راننده و سرنشین جلو، از نمایشگر مرکزی خبری نیست. روی کنسول مرکزی می­‌توان تعدادی دکمه و البته دکمه استارت را مشاهده کرد.

لامبورگینی لانزادور

طراحی کابین لانزادور را می­‌توان یکی از جدیدترین قدم‌های لامبورگینی در جهت کاهش ردپای کربنی دانست. مثلا در برخی روکش‌ها از پشم گوسفند استرالیایی استفاده شده است، که با توجه به رشد هرساله آن، یک ماده‌ تجدیدپذیر به‌شمار می­‌آید. نخ‌های به‌کار رفته در دوخت صندلی‌ها و پوشش داخلی درها نیز از نایلون بازیافتی ساخته شده‌اند درحالیکه فوم صندلی‌ها از پلاستیک بازیافتی و به روش پرینت سه‌بعدی تولید می‌شود. حتی در پروسه ساخت روکش‌های چرمی هم از آب باقی‌مانده از فرآیند تولید روغن‌ زیتون استفاده شده است، تا از ورود مواد اسیدی و سمی آن به طبیعت جلوگیری شود.

از آنجا که 5 سال تا شروع تولید لامبورگینی لانزادور باقی مانده است، نمی‌­توان درباره قیمت آن سخن گفت ولی مطمئنا با خودرویی ارزان قیمت مواجه نیستیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران