• وولينگ استارلايت
  • وولينگ استارلايت
  • وولينگ استارلايت
  • وولينگ استارلايت
  • وولينگ استارلايت
  • وولينگ استارلايت
  • وولينگ استارلايت

در دو نسخه برقی و PHEV

معرفی وولینگ استارلایت

14 آبان 1402 13:01

تقریبا به صورت همزمان، تصاویری توسط وولینگ و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) انتشار یافته است، که یک خودروی سدان به نام استارلایت را به نمایش می­‌گذارد.

برند وولینگ به عنوان عضوی از اتحاد سایک-جنرال موتورز-وولینگ (SGMW)، عمدتا در بازار چین فعالیت دارد. البته لوگوی محصولات صادراتی این برند با رنگ نقره‌ای تزئین شده، موردی که در استار لایت قابل مشاهده است.

طراحی وولینگ استارلایت

وولینگ استارلایت به عنوان یک سدان لیف­ت‌بک، تا حد زیادی به نسل قبلی هیوندای سوناتا شباهت دارد. البته استارلایت در دو نسخه برقی و پلاگین-هیبرید عرضه می­‌شود، که فرم چراغ‌های جلو و جلوپنجره در نسخه برقی کمی تفاوت دارد، ضمن ­این‌که ضریب درگ بدنه هم 0.228 اعلام شده است. همانطور که انتظار می­‌رود، نسخه برقی از جلوپنجره و هواکش سپر جلو بی‌بهره مانده است.

ردپایی از سایر خودروهای چینی همچون چانگان شنلان SL03 یا محصولات ایکس-پنگ را می­‌توان در چهره این خودرو مشاهده کرد. براساس تصاویر MIIT، چند طرح مختلف برای رینگ‌های این خودرو پیشنهاد شده است، که در نسخه برقی متفاوت خواهد بود.

ابعاد بدنه وولینگ استارلایت در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.835، 1.86، 1.515 و 2.8 متر اعلام شده، که بازهم به سوناتا نزدیک است.  

کابین و امکانات وولینگ استارلایت

طراحی کابین هر دو نسخه برقی و هیبرید وولینگ استار لایت کاملا یکسان به نظر می­‌رسد. می­‌توان فرمان دوشاخه و دو نمایشگر دیجیتال را تشخیص داد. فهرست تجهیزات رفاهی این خودرو فعلا اعلام نشده است، اما به قابلیت خم شدن صندلی‌های جلو تا 180 درجه اشاره شده ضمن این‌که انتظار داریم مواردی شامل کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، دوربین 360 درجه، ترمز خودکار و حفظ حرکت بین خطوط را در این مدل شاهد باشیم. ظرفیت محفظه بار هم 540 لیتر اعلام شده است.

مشخصات فنی وولینگ استارلایت

وولینگ استار لایت در نسخه برقی به یک موتور با 136 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است، که حداکثر سرعت 150 کیلومتر برساعت را برای این خودروی 1.6 تنی فراهم می­‌کند. از ظرفیت باتری LFP اطلاعی نداریم.

اما نسخه پلاگین-هیبرید یا PHEV به سامانه‌­ای متشکل از پیشرانه 1.5 لیتری درون‌سوز با 105 اسب‌­بخار قدرت و پیشرانه برقی، مجهز شده است، که حداکثر سرعت 145 کیلومتر برساعت را برای این خودروی 1695 کیلوگرمی فراهم خواهد کرد.

قیمت وولینگ استارلایت

گروه SGMW که مدل پرطرفدار وولینگ مینی EV را عرضه کرده، محصولات اقتصادی دیگری همچون وولینگ بینگو EV، بائوجون یپ و بائوجون Cloud را نیز به فروش می‌­رساند.

با توجه به جنگ قیمتی که در چین میان برندهای مختلف به راه افتاده، انتظار داریم که رقمی در حدود 150 هزار یوان (20.600 دلار) برای وولینگ استار لایت تعیین شود. این خودرو در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران