با تصمیم فولکس واگن مبنی بر قطع تولید گلف GTI با گیربکس دستی، پکیج ویژه GTI 380 برای این خودرو ارائه شده است. این مجموعه با هدف گرامیداشت میراث این گیربکس، در کلیه تریمهای GTI مدل 2024 مجهز به گیربکس دستی، نصب میشود. نام این مجموعه از کد داخلی نسل هشتم گلف به عاریت گرفته شده است و GTI 337 مدل 2002 را یادآوری میکند که با الهام از GTI نسل اول، طراحی شد.
بدنه این نسخه بر رینگهای 19 اینچی آلومینیومی مشکی براق استوار شده که از گلف R نسخه بیستسالگی به این مدل آمده و با تایرهای پرفورمنس تابستانی همراه شده است. سقف و قاب آینههای جانبی هم با مشکی براق رنگآمیزی شدهاند، که در کنار جزئیات قرمز رنگ بدنه GTI، تضاد بصری جالبی ایجاد میکند.
به منظور ایجاد تمایز هرچه بیشتر GTI 380 با سایر نسخهها، رنگ خاکستری Graphite متالیک صرفا برای این مدل ارائه شده است، ولی رنگهای دیگر شامل آبی Atlantic، مشکی Deep صدفی، قرمز Kings، خاکستری Moonstone، سفید Opal صدفی و نقرهای Reflex را نیز میتوان انتخاب کرد.
در کابین با اهرم تعویض دنده به شکل توپ گلف مواجه هستیم، که البته از زمان معرفی نسل اول، یکی از ویژگیهای همیشگی گلف GTI بوده است. در دو تریم پایینی گلف GTI 380 یعنی S و SE، صندلیها با پارچه چهارخانه سنتی GTI روکش شدهاند، درحالیکه در تریم Autobahn روکش چرم Vienna به صورت استاندارد ارائه شده است.
مشخصات فنی GTI 380 با تغییر مواجه نشده، بنابراین در زیر کاپوت این خودرو، همچنان با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با کد EA888 مواجه هستیم، که 241 اسببخار قدرت و 370 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
هرچند GTI 380 هیچگونه تغییری در پیشرانه نداشته است، اما به صورت استاندارد همراه با فنرهای تطبیقپذیر DCC عرضه میشود.
از این پس وظیفه انتقال نیروی این موتور فقط بر عهده گیربکس هفت سرعته دوکلاچه قرار دارد. حتی مدلهای بعد از 2024 گلف R هم دیگر با گیربکس دستی عرضه نخواهد شد.
قیمت فولکس واگن گلف GTI 380 مدل 2024 از 32,485 دلار برای تریم S آغاز شده و تا 37,285 و 40,625 دلار برای تریمهای SE و Autobahn افزایش مییابد.
براساس مدارک ثبت تجاری، به نظر میرسد که فولکس واگن قصد دارد جانشین برقی گلف را تا اواخر دهه فعلی رونمایی کند. البته نسل هشتم گلف به تازگی عرضه شده و همچنان خودرویی جدید بهشمار میآید.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com