• فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025
  • فولکس واگن گلف R مدل 2025

329 اسب‌بخار قدرت بدون گیربکس دستی!

معرفی گلف R مدل 2025

10 تیر 1403 09:15

از زمانی که فولکس‌ واگن مدل بازطراحی شده Mk8.5 گلف را اوایل امسال معرفی کرد، منتظر نسخه داغ‌تر گلف R بوده‌ایم و اکنون بالاخره اینجاست. فولکس‌واگن قبلاً جزئیات موتور بازطراحی شده این مدل را که قدرت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد، اعلام کرده بود، اما ما اطلاعات بیشتری در مورد تغییرات پیش‌رو برای هاچ‌بک و واگن مدل 2025 داریم.

مشخصات فنی فولکس واگن گلف R

نسل Mk8.5 از گلف R، قدرتمندترین نمونه در کل دوران عرضه این خودرو به شمار می‌­آید. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ این خودرو با 14 و 20 واحد افزایش در نیرو و گشتاور نسبت به مدل قبلی، 329 اسب­‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. گلف R مدل 2025 می­‌تواند ظرف 4.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. با سفارش پکیج پرفورمنس، این رقم به 4.6 ثانیه کاهش می‌­یابد. حداکثر سرعت نیز در دو نسخه مذکور به ترتیب 250 و 268 کیلومتر برساعت خواهد بود.

همچون مدل قبل، حالت رانندگی دریفت با قابلیت ارسال تمام قدرت پیشرانه به محور عقب و سامانه چهار چرخ محرک با امکان تقسیم گشتاور در پیچ‌ها همچنان در این خودرو نصب می‌شود، اما همچون گلف GTI، گلف R مدل 2025 نیز از جعبه‌دنده دستی محروم شده است و باید به گیربکس 7 سرعته DSG خودکار اکتفا کند.

سیستم تعلیق گلف R مدل 2025 به صورت مک‌فرسون در جلو و چهار-اتصالی در عقب طراحی شده است. کاهش 2.5 سانتی‌متری ارتفاع نسبت به نسل قبل و کنترل پویایی شاسی (DCC) با قابلیت تنظیم فرمان، سیستم تعلیق و پدال گاز، از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو به شمار می‌­آید.

طراحی فولکس واگن گلف R

گلف R دارای چراغ‌های LED پلاس جدیدی است، که لوگوی روشن‌شده را در خود دارند و اکنون جزء تجهیزات استاندارد محسوب می‌شوند. سپر جلو بازطراحی شده دارای عناصر ایرودینامیکی است، از جمله خنک‌کننده ترمز که فولکس‌واگن آن را با رنگ مشکی براق به نمایش گذاشته است. در عقب، چراغ‌های LED استاندارد وجود دارند. همچنین دیفیوزر مشکی و چهار خروجی اگزوز وجود دارد.

رینگ‌های 18 اینچی Jerez به صورت استاندارد روی گلف R نصب شده‌اند. پکیج پرفورمنس اختیاری یک اسپویلر سقفی بزرگ، رینگ‌های 19 اینچی، یک Gمتر که شتاب خروج از مرکز را نشان می‌دهد، یک تایمر دور GPS و دو حالت رانندگی جدید Special و Drift را اضافه می‌کند. فولکس‌ واگن حالت رانندگی Special این پکیج را به‌طور خاص برای نوربورگ‌رینگ تنظیم کرده است، تا خودرو بتواند بهتر با پستی و بلندی‌های این پیست هماهنگ شود.

کابین و امکانات فولکس واگن گلف R

فضای کابین گلف R مدل 2025، مواردی شامل صفحه پشت آمپر 10.2 اینچی و نمایشگر لمسی 12.9 اینچ با گرافیک اختصاصی R، زمان‌سنج پیست همراه با GPS و G Meter برای ثبت شتاب صفر تا صد را به همراه دارد. متاسفانه دکمه‌­های لمسی برجای خود باقی مانده، اما اکنون به نور پس‌زمینه مجهز شده است. نمایشگر هداپ (نمایشگر مجازی روی شیشه) را نیز می­‌توان سفارش داد.

نسخه واگن فولکس واگن گلف R

همانند نسخه هاچ‌بک، نسخه واگن با سقف بلند نیز به‌طور انحصاری با چهار چرخ محرک، یک جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته و تقسیم گشتاور عرضه می‌شود.

یک حالت اختصاصی دریفت نیز در آن موجود است، تا شما لذت ببرید از واگن‌هایی که عقب آن مقداری بازی می‌کنند،. این حالت در بسته پرفورمنس گنجانده شده است، که شامل چراغ‌های LED ماتریکس، Gمتر که برای اندازه‌گیری شتاب خروج از مرکز است و یک GPS تایمر دور پیست است. همچنین یک حالت رانندگی ویژه برای پیست نوربوروگ‌رینگ نیز وجود دارد.

فولکس واگن گلف R بلک ادیشن

فولکس‌ واگن یک نسخه ویژه انحصاری را نیز معرفی کرده است، که Black Edition نام دارد. این نسخه تنها در بخش‌های ظاهری با گلف R متفاوت است. به هر حال فولکس‌ واگن روی جزئیاتی تمرکز کرده است، که تفاوت‌های زیادی ایجاد می‌کنند.

برای نسخه ویژه، رینگ‌های ۱۹ اینچی Estoril به طور استاندارد تعبیه شده است، که مشکی هستند. رینگ‌های Warmenau مشکی نیز به صورت آپشن ارائه می‌شود.

پکیج Performance نیز وجود دارد که هم شامل سرعت ۲۷۰ کیلومتر برساعت بوده و هم دو حالت رانندگی Special و Drift دارد. حالت Special برای شرایط ویژه‌ای مانند پیست نوربورگ‌رینگ طراحی شده است. در این حالت تعلیق نرم‌تر می‌شود و بنابراین برای جاده‌های ناهموار روستایی نیز مناسب است.

یک اسپویلر سقفی نیز نصب شده است. در پکیج پرفورمنس، GPS و زمان‌سنج برای ثبت تایم هر دور درنظر گرفته شده است. دنده فعلی بسته به شتاب جانبی و بازگشت پدال گاز نگه داشته می‌شود.

ظاهر این نسخه، تماما با رنگ مشکی پوشیده شده و حتی لوگوها، کالیپرها و اگزوز سیاه شده‌اند. تمام این قطعات را می‌توان با استفاده از plug&play روی R معمولی نیز نصب کرد.

برنامه عرضه و قیمت فولکس واگن گلف R

فولکس‌واگن هنوز جزئیات خاصی درباره گلف R برای ایالات متحده منتشر نکرده است. یش‌فروش خودروها در اروپا از ماه ژوئن آغاز خواهد شد و بازارهای دیگر به دنبال آن خواهند بود.

فولکس‌ واگن گلف R در آلمان با قیمت پایین‌تری به فروش خواهد رسید، اما مشخص نیست که آیا ایالات متحده نیز تخفیف خواهد داشت یا نه. قیمت گلف R مدل 2024 با گیربکس دستی از $46,890 شروع می‌شد (شامل هزینه ارسال $1,225)، که برای سال 2025 حذف خواهد شد. گلف R مجهز به گیربکس اتوماتیک برای سال 2024 قیمتی معادل $47,690 داشت.

فولکس‌واگن هنوز کار خود را با توسعه پورتفوی گلف R به پایان نرسانده است. نسخه قدرتمندتر Clubsport به‌عنوان خودرویی متمرکز بر پیست عرضه می‌شود. این نسخه بر پایه مدل هاچ‌بک خواهد بود و به‌احتمال زیاد به سیستم چهار چرخ محرک GTI Clubsport مجهز است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران