• 2025 آئودي Q6 E-Tron
  • آئودي Q6 ETron

براساس پلتفرم مشترک با ماکان برقی

معرفی آئودی Q6 E-Tron

3 فروردین 1403 16:30

کمتر از یک سال پس از بررسی نمونه اولیه آئودی Q6 E-Tron توسط نشریه motor1، مدل نهایی این خودرو رونمایی شده است.

آئودی Q6 E-Tron از دو جهت برای این برند آلمانی اهمیت دارد. نخست آن‌که با ابعاد نزدیک به Q5، در جایگاه میان دو عضو دیگر سری e-tron یعنی Q4 و Q8 قرار گرفته و شانس زیادی برای موفقیت دارد. دوم آن‌که این خودرو، نخستین محصول آئودی است که براساس پلتفرم مشترک با پورشه یعنی PPE، شکل می­‌گیرد.

مشخصات فنی آئودی Q6 E-Tron

آئودی Q6 E-Tron براساس پلتفرم مشترک با ماکان برقی یعنی PPE با ساختار 800 ولتی ساخته شده است.

در طراحی پلتفرم PPE، حداکثر توجه به ایجاد فضای مناسب برای نصب مجموعه باتری معطوف بوده است. به نحوی که بازوی کنترلی سیستم تعلیق در بخش جلوی تعلیق نصب شده، ستون فرمان به ساب فریم متصل و حتی تایرهای با عرض بیشتر در محور عقب نصب شده است.

به گفته­ کارشناسان نشریه motor1، عملکرد شاسی آئودی Q6 E-Tron حتی در نمونه آزمایشی هم بسیار درخشان بوده اما در نسخه نهایی، 40 درصد بهبود پیدا کرده است.

2025 آئودی Q6 E-Tron

مشتریان آمریکایی می‌­توانند از 422 اسب­‌بخار قدرت آئودی Q6 E-Tron لذت ببرند، که 40 اسب‌­بخار از همتای اروپایی، نیرومندتر است. نیروی SQ6 به 483 اسب‌­بخار می‌­رسد. البته با فعال‌سازی کنترل کشش، به ترتیب 456 و 510 اسب­‌بخار قدرت در اختیار این دو خودرو قرار خواهد گرفت. در این حالت، شتاب صفر تا صد آئودی Q6 E-Tron و SQ6 E-Tron به ترتیب 5 و 4.2 ثانیه خواهد بود.

هر دو نسخه استاندارد و اسپرت یعنی SQ6، به مجموعه باتری 94.9 کیلووات ساعت مجهز شده­‌اند، که برای Q6، برد حرکتی 480 کیلومتر (برمبنای EPA) را فراهم می‌­کند. با اتصال به جریان 270 کیلووات، ذخیره باتری این خودرو ظرف 21 دقیقه از 10 به 80 درصد می­‌رسد.

کابین و امکانات آئودی Q6 E-Tron

براساس اعلام آئودی، کابین Q6 E-Tron با توجه به نیازهای کاربران و با حفظ تعادل میان فناوری، اصول زیبایی‌شناسی و سازگاری با محیط زیست، طراحی شده است.

گذشته از تنوع احجام، باید به دو نمایشگر MMI در کابین آئودی Q6 E-Tron اشاره کرد. دو نمایشگر OLED با ابعاد 11.9 و 14.5 اینچ در مقابل دیدگان راننده و در بخش میانی داشبورد قرار گرفته است، درحالی‌که یک نمایشگر 10.9 اینچی هم برای سرنشین جلو درنظر گرفته شده، که امکاناتی شامل نمایش فیلم و مسیریاب را ارائه می­‌کند.

2025 آئودی Q6 E-Tron

نمایشگر مجازی روی شیشه (HUD) با قابلیت واقعیت افزوده (AR) هم با سفارش مشتری به خودرو اضافه شده و اطلاعات مربوط به سرعت، علائم ترافیکی، دستیارها و مسیریاب را به شیشه جلو می‌­تاباند.

نورپردازی فعال IAL، از طریق نوار LED خمیده در گستره‌­ای وسیع قرار گرفته و علاوه بر زیبایی، می‌­تواند بسته به شرایط خودرو، مواردی شامل چراغ راهنما یا وضعیت شارژ را نیز نمایش دهد.

دستیار صوتی هوشمند آئودی با قابلیت یادگیری ماشینی که برای نخستین بار عرضه شده، با یک آواتار و البته نمایشگر مجازی روی داشبورد همراه شده و با شنیدن عبارت Hey Audi فعال خواهد شد. نرم‌افزار رابط کاربری هم که برپایه اندروید اتو طراحی شده، با آخرین ویرایش ارائه شده برای محصولات گروه فولکس واگن همراه شده است.

به لطف پلتفرم PPE، فضایی جادار برای سرنشینان آئودی Q6 E-Tron پدید آمده است، چراکه علاوه بر فضای پای جادار، از تونل میانی هم خبری نیست تا سرنشین وسط در ردیف عقب نیز از فضای کافی برخوردار شود.

2025 آئودی Q6 E-Tron

فضای 527 لیتری محفظه بار پس از تا کردن صندلی‌های عقب به نسبت 40:20:40 به 1530 لیتر افزایش می‌­یابد. یک محفظه 65 لیتری هم در زیر کاپوت قرار دارد.

آئودی از ارائه روکش‌های پارچه­‌ای میکروفایبر دینامیکا، الاستیک Melange و اکونیل (Econyl) در این محصول خبر داده که همگی از مواد بازیافتی ساخته می­‌شود. البته مشتریان همچنان می­‌توانند تریم چوب، روکش چرم ناپا و تریم آلومینیوم را نیز برای این خودرو سفارش دهند.

برنامه تولید آئودی Q6 E-Tron

آئودی Q6 E-Tron و SQ6 E-Tron مدل 2025 از اواخر سال 2024 به ایالات متحده وارد خواهند شد. تریم اسپرت بک و نسخه موتور-عقب با برد حرکتی بیشتر هم در آینده نزدیک عرضه می‌­شود.

انتظار داریم که قیمت هریک از نسخه­‌های این خودرو در زمان نزدیک به عرضه، اعلام شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران