کراس‌اوری برقی مخصوص بازار چین

معرفی آئودی Q5 E-Tron

30 آبان 1400 11:54

پس از معرفی یک کانسپت در اوایل سال جاری و همچنین انتشار تصاویری از نمونه نهایی توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در اواخر تابستان، بالاخره شاسی‌­بلند برقی جدید آئودی معرفی شد.

آئودی Q5 E-Tron روی پلتفرم MEB شکل گرفته است، اما همانطور که قبلاً اشاره شد، به صورت انحصاری در بازار چین به فروش می­‌رسد.این خودرو که با نام Q5 E-Tron در نمایشگاه گوانگژو 2021 رونمایی شده، دومین محصول اتحاد فولکس‌­واگن-سایک پس از آئودی A7L و در حقیقت نسخه لوکس از فولکس‌­واگن ID.6 X است، که به صورت انحصاری در بازار چین عرضه خواهد شد.

طول و فاصله بین محورهای این شاسی­‌بلند هفت نفره به ترتیب 4.876 و 2.965 متر اعلام شده، که با فولکس ID.6 برابر است. همانطور که در تصاویر رسمی دیده می‌­شود، آئودی قصد دارد نسخه شش نفره Q5 E-Tron با صندلی‌های خلبانی ردیف دوم را نیز به فروش برساند. این مدل‌ها با کد 40 و 50 در رنگ‌های سفید و قرمز و به صورت دیفرانسیل-عقب و چهارچرخ محرک در تصاویر به نمایش درآمده است.

آئودی Q5 E-Tron

نسخه 40 به یک موتور برقی در محور عقب به همراه باتری 83.4 کیلووات ساعت مجهز شده است، که 201 اسب‌­بخار قدرت تولید می­‌کند، اما نسخه 50 به دو موتور برقی با مجموع قدرت 302 اسب­‌بخار و ظرفیت باتری مشابه مجهز شده است.

البته قرار است نسخه پایه این خودرو با نام 35 با یک موتور برقی به قدرت 177 اسب­‌بخار و مجموعه باتری به ظرفیت 55 کیلووات ساعت نیز به فروش برسد.

آئودی Q5 E-Tron

آئودی Q5 E-Tron روی پلتفرم MEB شکل گرفته است، اما همانطور که قبلاً اشاره شد، به صورت انحصاری در بازار چین به فروش می­‌رسد. البته آئودی مشتریان اروپایی و اهل آمریکای شمالی را فراموش نکرده، چراکه قصد دارد مدل Q6 E-Tron را از سال آینده در این مناطق عرضه کند. آئودی Q6 E-Tron نخستین محصولی است که بر روی پلتفرم PPE شکل گرفته، ساختاری که به صورت مشترک توسط آئودی و پورشه طراحی شده و پورشه ماکان برقی هم روی آن ساخته خواهد شد.

دیدگاه کاربران