شرکت بوگاتی بر نمایش نقاط تمایز بولید با شیرون، اصرار دارد. مثلا شاسی مونوکوک فیبرکربن این خودرو با مقاومت و سختی بالاتر، منطبق با استانداردهای مسابقات استقامتی LMH و LMDh طراحی شده است.
تغییرات دیگری نیز اعمال شده است، تا این خودرو بتواند استاندارد تصادفات خودروهای مسابقهای را دریافت کند. اکنون تصاویری از بوگاتی بولید انتشار یافته که این خودرو را بدون روکش بدنه، نمایش میدهد.
برای دریافت استانداردهای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA)، ستون A بوگاتی بولید به نحوی طراحی شده است، که باری به وزن 7.5 تن را بدون تغییر شکل بیشتر از 50 میلیمتر تحمل کند. سازه خودرو در شعاع 100 میلیمتری نقطهای که بار را متحمل شده هم نباید بیشتر از همین میزان، دچار تغییر شکل شود.
در جریان آزمایش غلتیدن، نیروی 12 تن به ستون B و نزدیک به شش تن به شاسی خودرو وارد شده، که این مورد آخر برای شبیهسازی ضربه وارد به عقب است.
در مقایسه با شیرون، پیشرانه 16 سیلندر با 1577 اسببخار قدرت و 1600 نیوتنمتر گشتاور، 60 میلیمتر به طرف جلوی شاسی متمایل شده است تا نسبت مناسبتری از تقسیم وزن در این خودروی 1450 کیلوگرمی حاصل شود.
خروجی پیشرانه از طریق سامانه AWD با دیفرانسیلهای الکترونیکی، به هر چهار چرخ با تایرهای پایلوت اسپرت ساخت میشلن منتقل میشود.
کمربند ایمنی شش نقطهای با استاندارد FIA، صندلیهای مجهز به سامانه ایمنی HANS و سیستم اطفاء حریق نیز برای افزایش ایمنی سرنشینان پیشبینی شده است.
بوگاتی بولید در تیراژ 40 دستگاه از سال 2024 به مالکان تحویل خواهد شد. البته تمامی ظرفیت تولید این خودرو قبلا به فروش رسیده است.
بوگاتی بولید در کنار شیرون میسترال با تیراژ 99 دستگاه، آخرین محصولات بوگاتی با پیشرانه W16 خواهند بود چراکه جانشین شیرون به قوای محرکه هیبرید مجهز میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com