پروژهای که برای ساخت نسخه مسابقهای از نسل 992 پورشه 911 در سال 2019 آغاز شد، اکنون به ثمر نشسته و پورشه 911 GT3 R معرفی شده است تا در مسابقات سال آینده میلادی، حضور پیدا کند. به لطف تغییر قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، این خودرو میتواند برای نخستین بار در مسابقات 24 ساعته لمان نیز حاضر شود.
”ماجراجویی پورشه 911 GT3 R از اوایل سال آینده میلادی در مسابقات GT3 و با رویداد Rolex 24 در دیتونا آغاز میشود.“بسیاری از تغییرات اعمال شده بر این خودرو، در جهت افزایش سهولت رانندگی با آن بوده از جمله تغییرات سیستم تعلیق که بهبود فرمانپذیری و کاهش فشار بر تایرهای عقب را به همراه داشته است. ضربهگیرهای سیستم تعلیق از برند KW تامین شده و در 5 حالت تنظیم میشود.
طراحی زیربندی پورشه 911 GT3 R به نحوی انجام شده است، که جریان هوا در زیر بدنه و انتقال آن به دیفیوزر عقب بهبود یافته و ضریب درگ بدنه را کاهش دهد. یک قطعه عصایی شکل به باله عقب افزوده شده است، که بر آیرودینامیک بدنه تاثیر مثبت خواهد داشت.
محور عقب پورشه 911 GT3 R به سمت عقب حرکت نموده است، تا فاصله بین محورها از 2.459 به 2.507 متر افزایش و هندلینگ خودرو بهبود یابد.
نیروی محرکه این پورشه مسابقهای از پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی تخت به حجم 4.2 لیتر تامین شده است، که 565 اسببخار قدرت را از طریق جعبهدنده شش سرعته سکوئنشال دستی با پدالهای پشت فرمان که از پورشه 911 GT3 Cup برگرفته شده است، به چرخها انتقال میدهد.
نکته جالب اینکه به منظور افزایش فضا برای تغییرات زیربندی، پیشرانه به میزان 5.5 درجه تغییر جهت داده و مکان نصب برخی قطعات مربوط به پیشرانه هم تغییر کرده است. این مجموعه تغییرات، بهبود تقسیم وزن را به ارمغان آورده است.
فضای کابین پورشه 911 GT3 R با توجه به جدیدترین قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی طراحی شده است که از میان آنها میتوان به نصب صندلیها در فاصله نزدیکتر به مرکز خودرو، میلههای حفاظتی، فرمان و پدالهای قابل تنظیم و کمربندهای ایمنی مسابقهای با شش نقطه اتصال، اشاره کرد.
ماجراجویی پورشه 911 GT3 R از اوایل سال آینده میلادی در مسابقات GT3 و با رویداد Rolex 24 در دیتونا آغاز میشود. پورشه911 GT3 R با قیمت 567.210 دلار و از طریق شعبه آمریکایی Porsche Motorsport در ایالات متحده و کانادا قابل سفارش است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com