قیمت جدید تارا پلاس 6 دنده در سال 1403
آذر 1403: قیمت جدید تارا دستی V1P از سوی شرکت ایران خودرو در تاریخ 1403/09/01 مطابق جدول زیر، اعلام شده است:
کد کلاس | 32209 |
---|---|
پاییز 1402 | 580,120,000 |
بهار 1403 | 587,126,000 |
تابستان 1403 | 589,894,000 |
پاییز 1403 | 775,637,000 |
*قیمتها برحسب تومان بوده و رند شده است.
معرفی خودرو تارا پلاس به نمایندگی ها
آبان 1402: همزمان با آغاز فروش تارا V1P، شرکت ایران خودرو اطلاعات اولیه از این محصول جدید را نیز منتشر کرده است:
قیمت تارا پلاس 6 دنده در سال 1403
مهر 1402: پس از تعیین قیمت پایه تارا شش سرعته توسط شورای رقابت در تاریخ 26 مهرماه، شرکت ایران خودرو نیز بلافاصله در تاریخ 27 مهرماه، قیمت این محصول جدید را اعلام نمود:
مدل خودرو | تارا V1 پلاس |
---|---|
پاییز 1402 | 580,120,000 |
بهار 1403 | 587,126,000 |
*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.
تفاوت تارا دنده ای با تارا دنده ای پلاس
مهر 1402: شرکت ایران خودرو پس از معرفی تارا دندهای V1 و سپس تارا دندهای V3 (تارا دندهای سال)، حالا سومین عضو خانواده تارا دندهای را نیز معرفی کرده است. تیپ جدید این خودرو، با کد کارخانهای TARA V1P شناخته میشود و به همین دلیل نیز ممکن است با نام تجاری تارا V1 پلاس، به بازار کشورمان بیاید.
همانطور که میدانید، تارا پلاس، به گیربکس جدید MT6 مجهز شده است و به غیر از این موضوع، تفاوت فنی دیگری با تارا V1 ندارد. اما در قسمت امکانات و تجهیزات خودرو، شاهد اضافهشدن چندین ویژگی جدید هستیم:
مدل | تارا V1 | تارا V1 پلاس |
---|---|---|
چراغ عقب جدید | x | دارد |
چراغ ولکام درب جلو | x | دارد |
دوربین عقب | x | دارد |
زیرآرنجی صندلی عقب | x | دارد |
موبایل باکس | x | دارد |
رودری جدید | x | دارد |
سنسور نور | x | دارد |
سنسور باران | x | دارد |
*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.
حتما به یاد دارید که در کابین تارا V3، کلید شیشه بالابر، از روی کنسول حذف شده و به رودریها منتقل شده بود. همین تغییر، باعث بوجود آمدن یک فضای اضافی در کنسول شد که طراحان ایران خودرو، این فضا را تبدیل به جاموبایلی (موبایل باکس) کردند. حالا همین تغییرات، دقیقا در تارا پلاس نیز پیادهسازی شده است.
گیربکس جدید برای تارا پلاس دندهای
تیر 1402: شرکت ایران خودرو احتمالا در نیمه دوم سال 1402، نسخه جدیدی از تارا دندهای را با نام V1P به بازار میفرستد. البته این نسخه جدید را نباید با تارا دندهای V3 اشتباه بگیریم! چراکه بسیاری از تجهیزات تیپ V3، متاسفانه در تیپ V1P وجود ندارد.
در قسمت فنی، تارا V1P ایران خودرو، از همان موتور TU5P بهره گرفته و خروجیاش، تغییری نسبت به قبل نداشته است. بنابراین باید منتظر 113 اسببخار در دور موتور 5800 به همراه 144 نیوتنمتر در دور موتور 4000 باشیم. با اینکه موتور تارا V1P تغییری نداشته است اما شرکت ایران خودرو، به منظور افزایش لذت رانندگی و کاهش استهلاک مجموعه پیشرانه، گیربکس 5 دنده دستی (MT5) این خودرو را حذف کرده و به جای آن از گیربکس 6 دنده دستی (MT6) استفاده کرده است. حداکثر سرعت این نسخه به 190 کیلومتر در ساعت میرسد.
نویسنده : مرتضی برجسته
منبع : باما