• تارا پلاس توربو

تارا جوانان در راه است !

بررسی تارا پلاس توربو یا تارا جوانان (TARA EFP)

14 تیر 1402 10:41

تولید تارا با موتور توبوشارژ EFP

تیر 1402: طبق لیست افشا شده از سوی گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز دولتی قصد دارد نسخه‌ای جدیدی از تارا را با پیشرانه توربوشارژ EF7P (که اختصارا با نام پیشرانه EFP شناخته می‌شود) روانه بازار کند. این پیشرانه اکنون فقط روی محصول دنا پلاس جوانان نصب شده و البته در آینده‌ای نزدیک، برای کراس اوور K125 نیز به‌کار خواهد رفت. به همین دلیل نیز ممک است ایران خودرو، این محصول جدید را با نام تارا جوانان یا تارا پلاس توربو، به بازار کشورمان عرضه کند.

پیشرانه TC7 فعلی یا همان موتور EF7TC، یک موتور ۱.۶۵ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر و 16 سوپاپ است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در نسخه EFP، این پیشرانه به زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی مجهز شده و توان خروجی این قوای محرکه به ۱۶۱ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. همچنین مصرف سوخت EFP از نسخه فعلی کمتر بوده و میتواند از 1600 دور در دقیقه، گشتاور حداکثری را به چرخ‌ها منتقل کند.

سرسیلندر، میل لنگ، سوپاپ‌ها، یاتاقان‌ها، سیستم خنک کاری، میل‌سوپاپ‌ها و… در پیشرانه EFP متفاوت با نسخه معمولی TC7 است. بنابراین تارا EFP همانند دنا پلاس جوانان، به مشخصات فنی قابل توجهی تجهیز خواهد شد و از این نظر در زمره خودروهای قابل قبول، حتی در سطح مارکت بین المللی، قرار می‌گیرد.


بررسی انواع تارا ایران خودرو

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش تارا در بازار کشورمان و همچنین جهت آشنایی با مدل‌های مختلف تارا ایران خودرو، تفاوت انواع تارا دنده‌ای با تارا اتوماتیک، مشخصات فنی خودرو تارا و تست‌های اختصاصی از ماشین تارا، مجموعه مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران