• هيونداي آيونيک 5 صد سالگي ديزني
  • هيونداي آيونيک 5 صد سالگي ديزني
  • هيونداي آيونيک 5 صد سالگي ديزني
  • هيونداي آيونيک 5 صد سالگي ديزني

در تیراژ 1000 دستگاه

نسخه ویژه از هیوندای آیونیک 5 برای صد سالگی دیزنی

29 مهر 1402 17:04

شرکت هیوندای قصد دارد به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس شرکت دیزنی، نسخه ویژه‌­ای از آیونیک 5 را عرضه کند. این مدل که در قالب یک خودروی کانسپت در نمایشگاه خودرو نیویورک 2023 رونمایی شد، با لقب دیزنی 100 پلاتینیوم ادیشن (Disney100 Platinum Edition) روی خط تولید خواهد رفت.

این هاچ‌بک برقی تحت همکاری خودروساز کره‌­ای و شرکت والت دیزنی (Walt Disney) شکل گرفته است و تعدادی ویژگی خاص همچون رنگ طلایی Gravity مات بدنه، نشان‌های Disney100 روی بدنه و صندلی‌ها، طرح نواری روی درها و گرافیک ویژه خوشامدگویی در نمایشگر را به همراه دارد. حتی رینگ‌های این خودرو نیز با الهام از معماری دنیای دیزنی طراحی شده است.

هیوندای آیونیک 5 صد سالگی دیزنی

البته در مقایسه با کانسپت دیزنی 100 پلاتینیوم که اوایل امسال معرفی شد، می­‌توان غیبت نمایشگر داخل چراغ‌های جلو و عقب با قابلیت پخش انیمیشن را تشخیص داد. طرح خاص روی سقف شیشه­‌ای و نورپردازی داخلی متفاوت نیز از نسخه تولیدی حذف شده است.

هیوندای قصد دارد فقط هزار دستگاه آیونیک 5 دیزنی 100 پلاتینیوم ادیشن را از ابتدای سال 2024 به فروش برساند. این خودرو بخشی از کمپین تبلیغاتی است، که محتوا و کالاهای تجاری و همچنین رویدادهای ویژه صد سالگی دیزنی را شامل می‌­شود.

بنابر اعلام هیوندای و دیزنی، صدمین سالگرد تاسیس این شرکت آمریکایی با شکوه هرچه بیشتر برگزار می­‌شود تا افراد سراسر جهان از نسل‌های گوناگون، ضمن مرور خاطرات شیرین خود با محصولات دیزنی، تجربیات تازه‌ای را به ثبت برسانند.

هیوندای آیونیک 5 صد سالگی دیزنی

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که هیوندای چند ماه پس از عرضه آیونیک 5N، در حال کار بر روی نسخه بروزرسانی شده از نسخه استاندارد این خودروست. نخستین تصاویر مخفیانه که در ماه آگوست انتشار یافته، تغییرات جزئی بدنه این خودرو را نشان می­‌دهد. هنوز نمی‌توان با اطمینان از تغییرات فنی آیونیک 5 جدید سخن به میان آورد، اما به نظر می‌­رسد که مجموعه باتری­‌های قابل انتخاب برای این خودرو بدون تغییر باقی بماند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران