• فراري SP-8
  • فراري SP-8
  • فراري SP-8
  • فراري SP-8
  • فراري SP-8
  • فراري SP-8

سوپراسپرتی تک ساخت برپایه مدل F8 اسپایدر

معرفی فراری SP-8

2 آبان 1402 18:53

بخش پروژه‌های ویژه فراری، محصول منحصربه‌فرد جدیدی را ارائه داده، که به سفارش یک مشتری ثروتمند تایوانی ساخته شده است. این خودروی خاص SP-8 دارد و در واقع یک F8 اسپایدر بدون سقف است. این بدان معناست که سقف فلزی جمع شونده حذف شده و خودرویی کاملا بدون سقف است.

رنگ‌آمیزی بدنه ترکیبی است از Argento Micalizzato و قطعات فیبرکربن با رنگ آبی Sandstone درخشان. فراری SP-8 ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد و برخی از قطعات آن از مدل‌های مختلف آمده‌اند. برای مثال چراغ‌های جلو کاملا جدید هستند و لنزهای آن منحصربه‌فرد است. چراغ‌های عقب مشابه مدل روما بوده، اما لنزهای متفاوتی دارد. فراری همچنین اشاره کرده که شیشه جلو و اگزوزها از مدل 296GTB آمده‌اند.

فراری SP-8

رینگ‌های ظاهری پنج پره رترو دارند و طراحی آن از فراری F40 الهام گرفته شده است.

جلوپنجره آلومینیومی بزرگ جلو با پرینت سه بعدی و خطوط عمودی ساخته شده است. این نوع طراحی روی کاور موتور نیز دیده می‌شود و نشانه‌هایی از مدل کلاسیک تستاروسا وجود دارد. فراری در این باره گفته که زمان زیادی را برای تکمیل بدنه با شبیه ساز دینامیک گذاشته تا مطمئن شود این خودرو بدون سقف راحت و بی صداست.

اولین نکته در فضای داخلی خودرو، اهرم تعویض دنده بوده که کاملا متفاوت است. البته این ویژگی قبلا در مدل SF90 استرادله و در سال ۲۰۱۹ دیده شده بود. روکش صندلی‌ها با آلکانتارا آبی Navy پوشیده شده است. کفپوش‌ها نیز پارچه‌ای با ظاهر رنگین‌کمانی است.

فراری SP-8

تغییری در پیشرانه فراری SP-8 ایجاد نشده است و بنابراین نیروی مورد نیاز از طریق پیشرانه V8 توئین توربو با حجم ۳.۹ لیتر تامین می‌شود. این پیشرانه ۷۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌های عقب می‌فرستند.

اکنون این فراری در ایتالیا و در پیست Mugello به نمایش گذاشته شده و تا پایان رویداد Finali Mondiali فراری در تاریخ ۳۰ اکتبر باقی می‌ماند. سپس برای نمایش به موزه فراری در مارانلو می‌رود و از ۱۶ نوامبر تا مارس ۲۰۲۴ آن جا می‌ماند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران