• معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6

مزدایی با پلتفرم چانگان

بررسی مزدا EZ-6 وارداتی آفتاب خودرو

7 آبان 1403 12:10

آبان 1403: شرکت آفتاب خودرو تاکنون اقدام به واردات چندین مدل از محصولات مزدا کرده است. اکنون خبر رسیده که این شرکت قصد دارد به زودی سدان مزدا EZ-6 را نیز در ایران عرضه کند. البته هنوز عرضه‌های جهانی این خودرو شروع نشده و احتمالا عرضه آن در ایران نیز تا ماه‌های آینده باشد. این خودرو با همکاری چانگان و بر اساس یکی از پلتفرم‌های این خودروساز چینی ساخته شده است.

شرکت مزدا از 28 سپتامبر، پیش فروش سدان EZ-6 را در دو نسخه برقی و هیبرید EREV، آغاز کرده است. این خودرو اولین بار در نمایشگاه پکن به نمایش درآمد. درحالی‌که شرکت‌های چینی مثل هایما و فاو در سال‌های گذشته از پلتفرم‌های قدیمی مزدا استفاده می‌کردند، اکنون جدیدترین محصول مزدا یعنی EZ-6 براساس پلتفرم EPA چانگان شکل گرفته و در واقع نسخه تغییریافته از چانگان دیپال SL03 است. البته مزدا سعی کرده با زبان طراحی اختصاصی و حتی ابعاد متفاوت بدنه، هویت EZ-6 را از دیپال SL03 متمایز کند.

. بررسی خودرو دیپال SL03 سایپا

طراحی مزدا EZ-6

ابعاد بدنه مزدا EZ-6 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.921، 1.89، 1.485 و 2.895 متر اعلام شده است، که در مقایسه با دیپال SL03، افزایش طول و کاهش فاصله محوری را نشان می‌دهد.

مزدا EZ-6 در جایگاه یک سدان لیفت بک با فرم خمیده سقف، در جزئیات همچون طراحی چراغ‌ها به عنوان محصولی از مزدا قابل شناسایی است، اما در تناسبات کلی بدنه، به چانگان دیپال SL03 شباهت دارد. جلوپنجره‌ شش ضلعی با اضلاع نامساوی، چراغ‌های باریک جلو، دستگیره‌های مخفی‌شونده، رینگ‌های اسپرت 19 اینچی، باله عقب با قابلیت باز شدن در سرعت بالاتر از 90 کیلومتر برساعت و چراغ پیوسته عقب با گرافیک شبیه به محصولات فعلی مزدا، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری مزدا EZ-6 به‌شمار می‌آید.

کابین و امکانات مزدا EZ-6

طراحی کابین مزدا EZ-6 تا حد زیادی به دیپال SL03 شباهت دارد. انتقال دسته دنده به روی فرمان، فضایی برای قرار دادن دو تلفن همراه ایجاد کرده است. صفحه نشان‌دهنده دیجیتال 10.2 اینچ، نمایشگر لمسی 14.6 اینچ، نمایشگر مجازی روی شیشه (هداپ) به ابعاد 50 اینچ، سیستم صوتی سونی با 14 بلندگو، روکش چرم، نورپردازی 64 رنگ، قابلیت تبدیل صندلی‌ها به حالت تخت خواب، شارژر تلفن همراه و سقف شیشه‌ای ثابت، به صورت استاندارد در کلیه تریم‌های مزدا EZ-6 وجود دارد. در تریم کامل‌تر، روکش به ترکیب چرم و جیر تغییر می‌کند.

ظرفیت 479 لیتری محفظه بار پس از خم کردن صندلی‌های عقب به 1174 لیتر افزایش می‌یابد. در نسخه برقی، فضای 99 لیتر هم در زیر کاپوت وجود دارد.

بنابر اعلام مزدا، EZ-6 به سامانه خودران 2.5 مجهز خواهد شد، که به نظر می‌رسد نسخه‌ای از سامانه کروز کنترل هوشمند باشد.

مشخصات فنی مزدا EZ-6

مزدا EZ-6 برقی به یک موتور با 190 کیلووات (254 اسب‌بخار) قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور روی محور عقب مجهز شده است. این خودرو را می‌توان به همراه باتری 56.1 یا 68.8 کیلووات ساعت خریداری کرد، تا برد حرکتی 480 یا 600 کیلومتر را ارائه کند. ذخیره این باتری‌های لیتیوم آهن فسفات با اتصال به جریان سریع، ظرف 15 دقیقه از 30 به 80 درصد می‌رسد. افزایش شارژ از 30 به 80 درصد ظرف 20 دقیقه انجام خواهد شد.

مزدا EZ-6 هیبرید EREV به سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی با 95 اسب‌بخار قدرت و موتور 160 کیلووات (214 اسب‌بخار) و 320 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. در این سامانه، پیشرانه درونسوز فقط به عنوان شارژر فعالیت می‌کند. برد حرکتی این خودرو در حالت برقی، بسته به باتری 18.9 یا 28.4 کیلووات ساعت، 130 یا 200 کیلومتر و در حالت هیبرید، 1.300 کیلومتر خواهد بود. در کلیه مدل‌های مزدا EZ-6، حداکثر سرعت به 170 کیلومتر برساعت محدود شده است.

قیمت مزدا EZ-6

قیمت مزدا EZ-6 در چین، بین 160 تا 200 هزار یوان (22,800 تا 28,550 دلار) تعیین شده است. همتای چینی این خودرو یعنی چانگان شنلان SL03 را می‌توان با قیمت 120 تا 210 هزار یوان (17 تا 30 هزار دلار) خریداری کرد.

مزدا قصد دارد EZ-6 را در اروپا تحت نام 6e عرضه کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران