• معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6

چانگان با نشان مزدا

معرفی مزدا EZ-6

26 تیر 1403 16:55

در تاریخ 17 ژوئیه، اولین نمونه‌های مزدا EZ-6 از خط تولید خارج خواهند شد. EZ-6 یک لیفت‌بک متوسط است، که به طور مشترک توسط مزدا و چانگان توسعه یافته و بر اساس پلتفرم EPA چانگان شکل گرفته.

طراحی مزدا EZ-6

حتما به یاد دارید که در سال‌های نه چندان دور، محصولات شرکت‌های چینی همچون فاو و هایما، از پلتفرم محصولات قدیمی مزدا استفاده می­‌کردند، اما حالا کار به جایی رسیده که وظیفه تولید مزدا EZ-6 به شرکت چانگ‌کینگ چانگان محول شده است، که البته جای تعجب هم ندارد چراکه این خودرو براساس پلتفرم EPA چانگان شکل گرفته و در واقع نسخه تغییریافته از چانگان دیپال SL03 است.

رسانه‌های چینی این خودرو را به عنوان یک سدان معرفی می‌کنند، اما در واقع یک لیفت‌بک با طراحی کوپه‌مانند است که خط سقف عقب آن به درب عقب رسیده است.

مزدا در نمای جلویی از جلوپنجره‌ای سه‌بعدی نامنظم و چراغ‌های جلوی باریک استفاده می‌کند. این خودرو دارای دستگیره‌های در مخفی و رینگ‌های اسپرت 19 اینچی است. در پشت خودرو، طراحی چراغ پیوسته‌ای وجود دارد که چراغ‌های بزرگتر در لبه‌ها را به هم متصل می‌کند.

مزدا EZ-6 در واقع بزرگتر از دیپال SL03 است و به اندازه دیپال L07 نزدیکتر است. ابعاد آن 4921، 1890 و 1485 میلی‌متر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله محوری آن 2985 میلی‌متر است. طول این خودرو 101 میلی‌متر بلندتر از SL03 است.

کابین و امکانات مزدا EZ-6

داخل کابین خودرو براساس خودروی دیپال SL03 طراحی شده است. یک صفحه نمایش LCD برای راننده وجود دارد و یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی مرکزی 14.6 اینچی شناور قرار گرفته است. می‌توانیم ببینیم که داخل خودرو عمدتاً خالی از دکمه‌هاست، جز آن‌هایی که روی فرمان قرار دارند.

در کنسول مرکزی، دو فضا برای گوشی موبایل وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که فقط یکی از آن‌ها مجهز به شارژ بی‌سیم است. از تصاویر به نظر می‌رسد که چرم و جیر برای پوشش کابین استفاده شده است.

کنترل و پردازش ادوات کابین توسط چیپ Qualcomm Snapdragon 8155 انجام می‌شود. خودرو مجهز به سیستم صوتی سونی با 14 اسپیکر، نورپردازی محیطی با 64 رنگ، صندلی‌های جلویی با حالت گرانش صفر و کابین با پشتیبانی از 13 حالت مختلف است. همچنین یک سقف پانورامیک غیر بازشو وجود دارد.

مشخصات فنی مزدا EZ-6

مزدا EZ-6 در نسخه برقی به یک موتور روی محور عقب با 255 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است و می‌­تواند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر برساعت دست یابد. شرکت سازنده در زمان رونمایی، برد حرکتی این خودرو را 600 کیلومتر (برمبنای CLTC) اعلام کرده بود.

برای افرادی که قصد پیمودن مسیرهای طولانی دارند، مزدا EZ-6 هیبرید با برد حرکتی نزدیک به هزار کیلومتر (براساس اعلام سازنده)، می­‌تواند گزینه بهتری باشد. سامانه هیبرید این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری با 94 اسب‌­بخار قدرت، یک موتور برقی با 215 اسب­‌بخار قدرت در محور عقب و مجموعه باتری لیتیوم فلز فسفات تشکیل شده است. حداکثر سرعت این مدل هم به 170 کیلومتر برساعت می­‌رسد.

برخی منابع از مزدا EZ-6 هیبرید به عنوان پیمایش-بالا یا EREV یاد می­‌کنند درحالی‌که برخی منابع دیگر اعتقاد دارند که مدل هیبرید این خودرو در دو نسخه پلاگین-هیبرید (قابل شارژ با جریان برق) و هیبرید عادی تولید خواهد شد. این مسئله از آنجا ناشی می­‌شود که در اسناد MIIT، وزن نسخه برقی 1855 و 1962 کیلوگرم و وزن نسخه هیبرید، 1820 و 1862 کیلوگرم اعلام شده است بنابراین به نظر می‌­رسد که مزدا EZ-6 در چهار نسخه متفاوت تولید خواهد شد.

قیمت مزدا EZ-6

مزدا EZ-6 باید در چند ماه آینده عرضه شود. قیمت‌ها در حال حاضر نامعلوم است اما با توجه به اینکه خودرو بزرگ‌تر از دیپال است، باید قیمت بیشتری نسبت به SL03 داشته باشد که در حال حاضر بین 124,900 (17,170 دلار آمریکا) و 158,900 یوان (21,850 دلار آمریکا) است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران