• معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6
  • معرفي مزدا EZ-6

چانگان با نشان مزدا

معرفی مزدا EZ-6

8 اردیبهشت 1403 16:25

شرکت مزدا در سال‌های 2021 و 2023، سدان 6 را از بازارهای ایالات متحده و بریتانیا خارج کرد. همین چند ماه پیش بود که عرضه مزدا 6 در ژاپن هم قطع شد. البته این خودرو در فرم سدان و استیشن واگن در اروپا و برخی کشورهای دیگر همچنان حضور دارد.

حال مزدا با رونمایی از EZ-6 در نمایشگاه خودرو پکن 2024، جانشین 6 را معرفی کرده است. این سدان جدید که توسط شرکت چانگان مزدا طراحی شده است، در دو نسخه برقی و پلاگین-هیبرید تولید خواهد شد.

مشخصات ظاهری مزدا EZ-6

مزدا EZ-6 با پیروی از زبان طراحی Kodo شکل گرفته است و مواردی شامل بخش نورانی جلوپنجره، سقف شیشه‌­ای بزرگ، درهای بدون فریم ، دستگیره‌های مخفی شونده و رینگ‌های 19 اینچی را به همراه دارد. گذشته از شباهت چراغ‌های جلو و عقب به محصولات جگوار، باید به بالچه فعال عقب اشاره کنیم، که وجود آن در یک خودروی سدان بسیار غیرمنتظره است.

ابعاد بدنه مزدا EZ-6 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.91، 1.88 و 1.48 متر اعلام شده است، که این خودرو را به مراتب بزرگ‌تر از نسل قبلی 6 نشان می‌دهد.

بنابر اعلام رسانه­‌های چینی، مزدا EZ-6 در واقع نسخه تغییریافته از چانگان شنلان SL03 است. به نظر می‌­رسد که این ادعا چندان هم دور از واقعیت نیست، چرا که طراحی کابین مزدا EZ-6 ارتباط چندانی با سایر محصولات این برند ژاپنی ندارد. البته این امر، چیزی از ارزش طراحی این بخش کم نمی­‌کند.

مشخصات فنی مزدا EZ-6

ظاهرا مزدا EZ-6 به یک موتور برقی روی محور عقب مجهز شده است. از ظرفیت مجموعه باتری اطلاعی در دسترس نیست، اما شرکت سازنده، برد حرکتی این خودرو را 600 کیلومتر (برمبنای CLTC) اعلام کرده است. این رقم برای مدل پلاگین-هیبرید به هزار کیلومتر می‌­رسد.

تقسیم وزن 50:50 روی محورهای جلو و عقب و تعلیق چند-اتصالی در محور عقب، از دیگر ویژگی‌های مزدا EZ-6 به شمار می­‌آید.

مزدا قصد دارد علاوه بر نسخه برقی، نسل جدید مدل 6 را نیز همراه با پیشرانه شش سیلندر خطی و براساس پلتفرم جدید محرک-عقب تولید کند. این پلتفرم در حال حاضر برای تولید چهار کراس‌اور CX-60 , CX-70 , CX-80 و CX-90 مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

مزدا EZ-6 پس از رونمایی در نمایشگاه پکن 2024، روانه بازار چین خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران