• مرسدس AMG S63 با تيونينگ منصوري

افزایش قدرت و بهبود آیرودینامیک

آشنایی با مرسدس AMG S63 با تیونینگ منصوری

17 آبان 1402 12:48

با نزدیک شدن به برگزاری نمایشگاه SEMA 2023، رونمایی از خودروهای تقویت­ شده هم بیشتر شده، اما در این مطلب قصد داریم به خودرویی بپردازیم که شاید بیش از سایرین شایسته توجه باشد. شرکت منصوری در جدیدترین اقدام به سراغ نیرومندترین S کلاس تاریخ رفته تا قدرت آن را باز هم افزایش دهد.

مرسدس AMG S63 E پرفورمنس که سال گذشته معرفی شد، در حالت استاندارد هم خودرویی بسیار نیرومند است، چرا که 802 اسب­‌بخار قدرت و 1430 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد و می‌­تواند ظرف 3.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو هم 290 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مرسدس AMG S63 با تیونینگ منصوری

این خودروی پلاگین-هیبرید به نیروگاه 4 لیتری V8 و دستیار برقی به همراه گیربکس 9 سرعته اتوماتیک اسپیدشیفت MCT مجهز شده، در حالی که یک موتور برقی و مجموعه باتری 13.1 کیلووات ساعت هم روی محور عقب قرار گرفته است.

همان‌طور که انتظار می­‌رود، متخصصان منصوری به سراغ پیشرانه درون‌سوز رفته‌­اند و با نصب منیوفولد جدید در سیستم اگزوز، مجموع خروجی را به 880 اسب‌بخار قدرت و 1490 نیوتن‌متر افزایش داده‌­اند. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت هم به 2.8 ثانیه و 320 کیلومتر برساعت تغییر کرده است.

مرسدس AMG S63 با تیونینگ منصوری

علاوه بر تغییر در پیشرانه، ارتفاع تعلیق هم بین 20 تا 30 میلیمتر کاهش یافته و رینگ‌های 20 اینچی هم جای خود را به نمونه­‌های 22 اینچی FD.15 بلک دیاموند با تایرهای 265/30 و 305/25 در محورهای جلو و عقب داده است.

همچون سایر محصولات منصوری، بدنه این سدان لوکس هم از تغییر در امان نمانده و با مجموعه‌­ای از قطعات فیبرکربن شامل کاپوت با دو هواکش، باله عقب، اجزای جلوپنجره، آینه­‌های جانبی و دیفیوزر عقب تزئین شده است. البته این قطعات فقط به منظور تغییر ظاهری نصب نشده است و از نظر آیرودینامیک هم کاربرد دارد.

فضای کابین نمونه حاضر در تصاویر با چرم خاکستری تیره و دوخت قرمز تزئین شده است، اما مشتریان می‌­توانند رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند. روکش فیبرکربن داشبورد به همراه پدال‌ها و کفپوش‌های متفاوت، نمایی چشمگیر را پدید آورده است.

مرسدس AMG S63 با تیونینگ منصوری

به رسم همیشگی منصوری، تیونر آلمانی از اعلام قیمت این محصول هم خودداری نموده است. توجه داشته باشید که مرسدس AMG S63 E پرفورمنس در آلمان با قیمت پایه 208,750 یورو به فروش می‌­رسد، پس می‌توان انتظار داشت که قیمت محصول منصوری از مرز 300 هزار یورو هم عبور کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران