دیگر رم 1500 REV تنها پیکاپ مجهز به موتور الکتریکی در خط تولید این شرکت نیست. رمچارجر ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ در تاریخ ۷ نوامبر معرفی شده و خودروساز آن را «پیکاپ برقی نهایی» نامیده است. این مدل از پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 بهرهمند شده و یک ژنراتور داخلی دارد.
رمچارجر یک خودروی پلاگینهیبرید نیست. موتور ۳.۶ لیتری هیچ اتصال مکانیکی به چرخها ندارد؛ زیرا ژنراتور را شارژ میکند و باتری ۹۵ کیلووات ساعتی دارد. مخزن سوخت ۱۰۲ لیتری موتور V6 را تغزیه کرده و با وجود باتری و سیستم شارژ، برد حرکتی ۱۱۱۰ کیلومتری را ارائه میدهد.
دو ماژول محرک الکتریکی در این پیکاپ وجود دارد؛ ۳۳۵ اسببخار در محور جلو و ۳۱۹ اسببخار در محور عقب. رم میتواند به طور خودکار محور جلو را از کار بندازد تا کارایی بیشتر شود. ماژول عقب با یک قفل دیفرانسیل الکترونیکی همراه است.
خروجی تجمعی پیکاپ، برابر ۶۶۳ اسببخار قدرت و ۸۳۴ نیوتنمتر گشتاور است. این نیرو باعث میشود تا پیکاپ عظیمالجثه در مدت زمان ۴.۴ ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر برساعت برسد. باتری به تنهایی برد ۲۳۳ کیلومتری را ارائه میدهد.
ظرفیت حمل بار رم چارجر برابر ۱۱۹۱ کیلوگرم بوده و تا وزن ۶۳۵۰ کیلوگرم را میکشد.
ژنراتور به تنهایی ۱۷۴ اسببخار قدرت دارد و راننده میتواند از انرژی برای شارژ مجدد باتری یا حفظ آن استفاده کند. رمچارجر میتواند به طور همزمان از باتری و ژنراتور استفاده کند، تا بیشترین خروجی حاصل شود.
این خودرو طبق پلتفرم STLA Frame استلانتیس ساخته شده و باتری بین ریلهای قاب و در بخش جلوی خودرو تعبیه شده است. مخزن سوخت پشت باتری و جلوی ماژول الکتریکی محور عقب قرار دارد. سیستم تعلیق بادی با پنج حالت به طور استاندارد در خودرو وجود دارد.
باتری مایع خنک، کف خودرو قرار گرفته و شارژ ۴۰۰ ولت DC میتواند در مدت ده دقیقه، برد ۸۰ کیلومتر را ارائه دهد. پورتهای شارژ Level 1 , Level 2 و DC موجود است.
ظاهر آن ترکیبی از رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ و 1500 REV است. جلوپنجره متمایل به جلو و نشان جدید RAM برای آن در نظر گرفته شده و چراغهای عقب ویژه نسخه الکتریکی را دارد.
هنوز اطلاعاتی درباره قیمت رمچارجر ۲۰۲۵ دردسترس نیست.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com